PVDA de Grote Bevraging

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 dec 2023, 19:43

frits1955 schreef:
08 dec 2023, 19:18
Belangrijkste thema's die mensen bezighouden - 2020,2021,2022

De diehards die denken dat migratie de voornaamste kopzorg is van de mensen - nope.
Was het dat wél in Nederland?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 dec 2023, 19:53

door frits1955 » 14 minuten geleden
Belangrijkste thema's die mensen bezighouden - 2020,2021,2022 - De Bevraging ( VRT/De Standaard) - rechts onderaan staat Free Snipping Tool waarmee ik schermbeelden knip :oops: De diehards die denken dat migratie de voornaamste kopzorg is van de mensen - nope.

Het gaat er niet om of voor de mensen migratie de ernstigste kopzorg is, het is wel een kopzorg die in deze bevraging, al dan niet bewust, werd weg gelaten in tegenstelling tot de bevraging van de VRT/De Standaard.
Gezien de peilingen die toch geregeld verschijnen toont aan dat er een duidelijke verschuiving naar rechts is, en bij uitbreiding in heel Europa. Daar zitten ook mensen bij die klimaat, energie, inkomsten, levensonderhoud e.d. veel belangrijker vinden dan immigratie maar toch vertaald zich dat niet %-ten voor PVDA.
Men zou dan tenminste toch verwachten dat PVDA een percentage tussen 13 en 15% zouden moeten halen i.p.v van nu de 8.5% bij de laatste peiling.
Als men het enkel als proteststemmen bestempelt (stemmen op VB) dan verwacht ik eerder dat deze stemmen naar de PVDA zouden gaan i.p.v. naar het VB want PVDA is er toch voor het volk zoals ze overal verkondigen. Waarom vertaald zich dat niet in de cijfers?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 dec 2023, 19:56

Ik stel enkel vast dat sommigen alhier er vast van overtuigd zijn dat het thema "migratie" het belangrijkste thema is dat leeft bij 'de mensen". Neen dus.
Wat Nederland betreft: onder de ultra liberale regering Rutte werd het land mismeesterd alsof het een kil bedrijf was- de schandalige toeslagaffaire die massa's mensen in de armoede gedreven heeft is maar 1 voorbeeld. We zwijgen dan nog maar van huisvesting en onbetaalbare zorg. Migratie speelt ook zeker mee maar men moet het totale plaatje willen zien. Maar wie last heeft van continue confirmation bias ziet natuurlijk maar 1 probleem.
Ter attentie van Dicksy: ik heb de bevraging van de Pvda niet bekeken en ga dat ook niet doen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 dec 2023, 20:03

Wat je niet hebt opgemerkt, is dat het een bevraging was uit 2022.
Wat was er toen weer aan de hand met de prijzen van gas een stookolie?? Help me eens, want mijn geheugen laat me in de steek.
Jouw grafiek laat heel duidelijk zien waar 'energie' de jaren voordien stond: nergens.

Als in die pvda-steekproef inderdaad immigratie niet eens aan bod komt, zoals Dicksy schrijft, dan doe je er inderdaad best aan dit onderzoek gewoonweg te negeren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 dec 2023, 20:15

Tja als er een Grote Bevraging 2023 te vinden is plaats je die hier maar nietwaar - ik heb er misschien overgekeken. En natuurlijk weerspiegelen bevragingen steeds de actuele hete hangijzers. Daarom dat ik daar zelf niet aan wil meedoen , ook al omdat men makkelijk kan manipuleren via de vraagstelling.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 feb 2024, 17:09

Communisten staan ​​bovenaan de peilingen in Brussel, gesteund door moslimstemmen

https://europeanconservative.com/articl ... slim-vote/
Een artikel, vandaag verschenen, over hoe de machtsverhoudingen zouden kunnen liggen na de verkiezingen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

24 feb 2024, 15:52

Gezien de peilingen die toch geregeld verschijnen toont aan dat er een duidelijke verschuiving naar rechts is, en bij uitbreiding in heel Europa. Daar zitten ook mensen bij die klimaat, energie, inkomsten, levensonderhoud e.d. veel belangrijker vinden dan immigratie maar toch vertaald zich dat niet %-ten voor PVDA.
Men zou dan tenminste toch verwachten dat PVDA een percentage tussen 13 en 15% zouden moeten halen i.p.v van nu de 8.5% bij de laatste peiling.
PVDA komt wel met goede voorstellen en durft nagels met koppen slaan, alleen hebben ze nog altijd die communistische achtergrond,alhoewel ze volgens mij eerlijker, en minder graaien, dan al die andere,van mij mogen ze een kans krijgen.
https://www.pvda.be/acties/graaipensioe ... euro-terug
Ze zijn onwettig,
https://www.hln.be/binnenland/kamer-keu ... ~acb3ec1a/
Toch was er volgens haar geen reden om terugvorderingen op te leggen zegt Liesbeth Homans
https://www.demorgen.be/snelnieuws/teru ... oogle.com/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.