Hoe werkt democratie?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2023, 17:32

RyanR schreef:
17 nov 2023, 17:02
Ach, als je praat over China, maar ook de VS of Rusland, komt het er op neer dat hoe groter een staat is, dat de kans op een democratie te zijn minimaal is. Het is zo klaar als een klontje dat zowel China, de VS en Rusland geen democratieën zijn.
En voordat je commentaar geeft... Amerikaanse deskundigen geven ook gewoon toe dat de VS geen democratie is. Alleen al door de constructie van de kiesmannen.
Misschien moet je eerst je definitie van 'een democratie' maar eens geven. Dan praten we niet langer in het ijle.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 nov 2023, 18:09

MichelN schreef:
17 nov 2023, 15:24
Fred1950 schreef:
17 nov 2023, 10:37
China wordt geleid door een autocratie , en lijkt heel veel op het "leidingsmodel" / " bestuursmodel" van een groot bedrijf. Wilt ge er meer in detail over weten , download en lees dan https://lirias.kuleuven.be/retrieve/393013
Lees - en bovenal- begrijp jij wel de links die je post? Ik vermoed, en ben er vrijwel zeker van niet.
citaat:
...
Alleszins beter dan de doordeweekse loodgieter. Er staan ook "positieve" bemerkingen te lezen , maar daar word jij blind van als ge ze leest.

Trouwens , wie heeft er al een periode in China gewoond en geleefd ? Diegenen die "hun mening" uit de zeg-zeg van onze pers en onze politiekers halen zouden toch beter moeten weten. Gans het geblaam door het Westen ( incl. VS ) over China is puur gebaseerd op jaloezie. Als een land ergens de kop opsteekt boven dat Heilige Westen beginnen de kwatongen te roddelen. Dat is zelfs op veel kleinere schaal binnen onze maatschappij ook het geval , al zeker binnen families , nietwaar Michel ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2023, 18:44

Fred1950 schreef:
17 nov 2023, 18:09
Trouwens , wie heeft er al een periode in China gewoond en geleefd ?
Wat dacht je van de Oeigoeren?

Uit Wiki:

De Oeigoerse genocide (Oeigoers: ئۇيغۇر قىرغىنچىلىقى, Chinees: 维吾尔族种族灭绝) is de aantijging tegen mensenrechtenschendingen die door de Chinese regering worden gepleegd tegen het Oeigoerse volk en andere etnische en religieuze minderheden in en rond de Oeigoerse Autonome Regio Xinjiang van de Volksrepubliek China.

Juridisch gezien is de term onjuist . Sinds 2014 heeft de Chinese regering, onder leiding van de Chinese Communistische Partij (CCP) tijdens het bewind van de algemeen secretaris van de CCP, Xi Jinping, beleid gevoerd dat ertoe heeft geleid dat meer dan een miljoen moslims (voornamelijk Oeigoeren) worden vastgehouden in geheime interneringskampen zonder enig juridisch proces in de grootste systematische detentie van etnische en religieuze minderheden sinds de Holocaust.


Uit het citatenboek van Fred, in geval men een dictatuur in de dop ontwaart:
Als zoiets gebeurt , zelfs in Vlaanderen , moet men de kopstukken zo snel als mogelijk vermoorden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

17 nov 2023, 19:01

Wil. schreef:
17 nov 2023, 18:44
Fred1950 schreef:
17 nov 2023, 18:09
Trouwens , wie heeft er al een periode in China gewoond en geleefd ?
Wat dacht je van de Oeigoeren?

Uit Wiki:

BLA BLA
Wil, dat is allemaal anti Chinese propaganda. Het verhaal is verzonnen, en komt oorspronkelijk vanuit extreem rechtse kringen in Duitsland. Dat Broodje Aap verhaal is door de westerse media maar al te graag overgenomen.

En ik heb je al eens verteld dat Wiki niet betrouwbaar is. Dat wordt ook ingevuld door de diverse inlichtingendiensten. Natuurlijk onder controle van Amerika.

Maar ik kan je uit eerste hand vertellen, dat het economisch niet goed gaat in China op het moment.
In Peking is een enorme politiemacht op de been, omdat ze blijkbaar bang zijn voor een opstand.
Zo. kan jij ook weer rustig gaan slapen.
Laatst gewijzigd door RyanR op 17 nov 2023, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 nov 2023, 19:08

RyanR schreef:
17 nov 2023, 19:01
Wil. schreef:
17 nov 2023, 18:44
Fred1950 schreef:
17 nov 2023, 18:09
Trouwens , wie heeft er al een periode in China gewoond en geleefd ?
Wat dacht je van de Oeigoeren?

Uit Wiki:

BLA BLA
Wil, dat is allemaal anti Chinese propaganda. En ik heb je al eens verteld dat Wiki niet betrouwbaar is. Dat wordt ook ingevuld door de diverse inlichtingendiensten. Natuurlijk onder controle Amerika.

Maar ik kan je uit eerste hand vertellen, dat het economisch niet goed gaat in China op het moment.
In Peking is een enorme politiemacht op de been, omdat ze blijkbaar bang zijn voor een opstand.
Zo. kan jij ook weer rustig gaan slapen.
De Chinezen hadden niets tegen Oeigoeren tot dat zij *ook* zoals vele andere moslim terroristen , in China aanslagen pleegden. Het verschil tussen China en ons is dat zij het onkruid wieden door "heroepvoeding" met vooral als top indoctrinatie dat er "geen God bestaat" ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 nov 2023, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

17 nov 2023, 19:11

Fred1950 schreef:
17 nov 2023, 19:08
RyanR schreef:
17 nov 2023, 19:01
Wil. schreef:
17 nov 2023, 18:44
Wat dacht je van de Oeigoeren?

Uit Wiki:

BLA BLA
Wil, dat is allemaal anti Chinese propaganda. En ik heb je al eens verteld dat Wiki niet betrouwbaar is. Dat wordt ook ingevuld door de diverse inlichtingendiensten. Natuurlijk onder controle Amerika.

Maar ik kan je uit eerste hand vertellen, dat het economisch niet goed gaat in China op het moment.
In Peking is een enorme politiemacht op de been, omdat ze blijkbaar bang zijn voor een opstand.
Zo. kan jij ook weer rustig gaan slapen.
De Chinezen hadden niets tegen Oeigoeren tot dat zij *ook* zoals vele moslim terroristen , in China aanslagen pleegden. Het verschil tussen China en ons is dat zij het onkruid wieden door "heroepvoeding" met vooral als top indoctrinatie dat er "geen God bestaat" ....
Kletskoek!!
Een aanslag in China?
Lees mijn reactie nog eens.
Ik heb het wat aangevuld.
Het is allemaal uit de duim gezogen.

Overigens zijn er enkele Amerikaanse nieuws media op China gericht waar de honden geen brood van lusten. Echt nazi taal.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

17 nov 2023, 19:16

RyanR schreef:
17 nov 2023, 19:11
......

Kletskoek!!
Een aanslag in China?
Lees mijn reactie nog eens.
Ik heb het wat aangevuld.
Het is allemaal uit de duim gezogen.

Overigens zijn er enkele Amerikaanse nieuws media op China gericht waar de honden geen brood van lusten. Echt nazi taal.
Google eens met "terroristische aanslagen in China" , stof genoeg om te lezen ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2023, 19:22

Ryan en Fred:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

17 nov 2023, 19:34

Fred1950 schreef:
17 nov 2023, 19:16
RyanR schreef:
17 nov 2023, 19:11
......

Kletskoek!!
Een aanslag in China?
Lees mijn reactie nog eens.
Ik heb het wat aangevuld.
Het is allemaal uit de duim gezogen.

Overigens zijn er enkele Amerikaanse nieuws media op China gericht waar de honden geen brood van lusten. Echt nazi taal.
Google eens met "terroristische aanslagen in China" , stof genoeg om te lezen ...
Tja, dat is nu juist het probleem.
Het is onmogelijk tegenwoordig nog een verhaal te verifiëren.
Ik heb jaren geleden al eens gelezen dat het verhaal rond de Oeigoeren in China een verzinsel was om China in diskrediet te brengen.
Wij in het westen worden doodgegooid met propaganda.


P.S.
Ik heb je raad opgevolgd...

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von ... n_in_China

Toch komen weer op Wiki uit... Begrijp je mijn twijfels?
De cijfers komen uit Amerika..
Wat moet ik daar van geloven?

In China staat een agent op elke hoek van de straat.
Verder controleert de staat vrijwel alles.
Hoe kom je dan aan wapens en explosieven?
Laatst gewijzigd door RyanR op 17 nov 2023, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2023, 19:40

RyanR schreef:
17 nov 2023, 19:34
De cijfers komen uit Amerika..
Wat moet ik daar van geloven?
Ik heb er ook uit China. Interesse? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

17 nov 2023, 20:08

Wil. schreef:
17 nov 2023, 19:40
RyanR schreef:
17 nov 2023, 19:34
De cijfers komen uit Amerika..
Wat moet ik daar van geloven?
Ik heb er ook uit China. Interesse? :roll:
Nee dank je... :)

Aan de andere kant, denk is als het waar is..
De Chinezen pakken moslim terroristen hard aan, waarom begint rechts dan te janken over de Oeigoeren :)

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

15 dec 2023, 19:44

image.png
image.png (456.59 KiB) 131 keer bekeken
:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 dec 2023, 18:01

socrates schreef: ↑

Wij ondergaan een omfloerste autocratie.

Afbeelding
[/quote]
Met de parabel der blinden :mrgreen:
https://www.hln.be/binnenland/74-000-eu ... ~ace7ca4c/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 dec 2023, 20:00

Blinden kiezen met hun tastzin, dan is het veel makkelijker om de extremen te kiezen, het midden vinden is immers bijna niet te doen omdat het ook opschuift naargelang wie erover spreekt.
Laat het middel nooit het doel vervangen !