Brave jongen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

02 jul 2023, 19:48

Een link naar een artikel achter de betaal muur ... wat moeten wij daarmee?

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

02 jul 2023, 23:03

Altijd zijn er nog stouter, een auto bij de burgemeester binnenrammen en in brand steken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

03 jul 2023, 11:18

Ach ..., laat die jongeren zich toch eens amuseren. :evil: :evil: :evil:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 jul 2023, 15:21

Nu zijn er al minderjarigen die een politiebureel in brand willen steken.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jul 2023, 15:35

12-jarigen, zeg dus maar kinderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jul 2023, 16:08

Vergelijk die oproerige Franse buitenwijken en onze vredige Poolse steden, zei de Poolse Premier Mateusz Morawiecki toen hij op een EU-top een verband legde tussen het immigratiebeleid van Frankrijk en de sociale cohesie.

Om dit punt te onderstrepen, plaatste de Poolse leider later een video op sociale media waarin gelukkige gezinnen die genieten van het zomerweer in Poolse steden werden vergeleken met gepantserde personenwagens van de Franse politie die door brandende barricades aan de andere kant van Europa crashten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

03 jul 2023, 17:31

Het wordt tijd dat er een staat van beleg wordt afgekondigd!
En dat telkens weer als er relschoppers zich aan het amuseren zijn, want hetgeen o.m. ook nu weer overal aan het gebeuren is, heeft hélemaal NIETS met protest te maken.

De jongeren hebben dringend eens een goed lesje nodig!
Een lesje dat hen nog heel lang zal heugen! :evil:

Spijtig voor degenen die er onschuldig tussen zitten, maar zoals ik als schreef, de goede moeten het met de slechte bekopen. Dat is trouwens al altijd en met àlles zo geweest.
Ze moeten er maar voor zorgen dat ze er NIET tussen zitten, en dat kan volgens mij niet zóó moeilijk zijn.. :twisted:
Laatst gewijzigd door Fazal op 03 jul 2023, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

03 jul 2023, 17:38

De jongeren hebben dringend een lesje nodig! Een lesje dat hen nog heel lang zal heugen! :evil:
Spijtig voor degenen die er onschuldig tussen zitten, maar zoals ik als schreef, de goede moeten het met de slechte bekopen. Dat is trouwens al altijd zo geweest. Ze moeten er maar voor zorgen dat ze er NIET tussen zitten. :twisted:
En juist nu pakt de politie de 4 "braafste" op.....respectloos vinden ze......
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07/03 ... ve-aanhou/

deze wilden zich alleen maar wat "amuseren".....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07/03 ... issariaat/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

03 jul 2023, 17:49

"Het zijn altijd jongeren uit bepaalde buurten, altijd jongeren met een bepaalde huidskleur die geviseerd worden", klinkt het bij mensenrechtenadvocaat Alexis Deswaef. "De politie klaagt vaak dat het vertrouwen tussen politie en burgers scheef zit en dat er meer respect hoort te zijn, maar respect moet je ook verdienen. Dit soort praktijken doen precies het tegenovergestelde, ze werken het wantrouwen in de hand."

Dat dat soort jongeren maar eens beseft dat 'zij éérst', vertrouwen en respect moeten verdienen!!!
Vertrouwen in dat soort jongeren??? Nee hoor, sorry, dat heb ik dus niet!
En respect ...??? Nog vééél minder. Wiens fout zou dàt kunnen zijn!?
De jongeren, de jongeren ..., ik kan dat woord niet meer horen. 't Is altijd wat met die 'jongeren'!
Ne flinke schop onder hunnen derrière kunnen ze van mij krijgen. :twisted:

Jaja, ik weet het, ze zijn niet allemaal zo. 't Ware verdomme nog spijtig. :evil:
't Staat toch alleszins niet op hun gezicht te lezen!

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

03 jul 2023, 22:57

Was het vroeger niet zo , dat de ouders moesten opdraaien voor de " perikelen " van hun kinderen ? Het is hier in Belgie ook zo ; de ouders van nu verwachten van de scholen dat ze instaan voor de opvoeding van hun kinderen . Een vroegere heel wijze cafébazin zei ooit tegen mij ; als de eerste DRIE levensjaren de moeder niet bij het kind blijft, is het naar de bliksem . Ouderwets ? Misschien, maar er schuilt een grote waarheid in . Kijk en let maar in je naaste omgeving .

werewoef
AMEN en AUM

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

04 jul 2023, 07:37

Dat er nu een fonds is voor de politieagent met meer dan 1 miljoen euro vind ik er toch wat over. Dat is een fout signaal.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

04 jul 2023, 10:13

Door schoolvakantie is het nu rustig maar...in de buurt is een school die blijkbaar geen eigen sport-en/of-turnzaal heeft.
Zonder leerkracht erbij rijden ze per fiets naar een sportzaal zowat 8 km verder.

Maar als ik toevallig de uitrit voor m'n woning ben aan 't opkuisen hoor ik niets dan schunnige en brutale opmerkingen. In jongeren hun visie is men "een ouwe" en die lopen blijkbaar in de weg!?

Als leerling van een Atheneum heb ik zowat 60 jaar geleden nog discipline meegekregen om zeker bij het verlaten van de school zichzelf te gedragen en ook respect voor oudere mensen werd ons ingelepeld.
Leerlingen golden als een positief uithangbord voor hun school.

Maar in een wereld waar met één hand aan 't stuur wordt gefietst en de andere hand plus de ogen op de smartphone zijn gericht is men als toevallige passant een hindernis, die ergernis opwekt. :evil:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

04 jul 2023, 10:19

Wil. schreef:
03 jul 2023, 15:35
12-jarigen, zeg dus maar kinderen.
Ik heb nog de tijd van verplichte legerdienst meegemaakt en spijts ik aan boord (bij de marine) een zekere discipline opgelegd kreeg zeker als scheepswerktuigkundige had ik kameraden die o.a. in een kazerne voor wat we de kakki's noemden een ijzeren discipline kregen ingelepeld.
Een toenmalige kameraad was bij de paracommando's en daar lag de lat qua discipline nog hoger...

H.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 jul 2023, 10:33

En was er les schrijven en lezen voor die het daar moeilijk mee hadden of het niet konden.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

04 jul 2023, 18:10

Dat dat soort jongeren maar eens beseft dat 'zij éérst', vertrouwen en respect moeten verdienen!!!
Vertrouwen in dat soort jongeren??? Nee hoor, sorry, dat heb ik dus niet!
En respect ...??? Nog vééél minder. Wiens fout zou dàt kunnen zijn!?
ik denk de opvoeding in de naam van Alla,die jongeren leven in een ander wereld, respect willen ze allen voor zichzelf,en wij zijn "ongelovigen" dus die (moet)mag men molesteren,uitdagen, verwijten, ze zijn arrogant ,en zeker als ze in groep zijn, zijn ze sterk........
Die "haat" zit er van jongs af aan ingepompt(geslagen) wie als westerling een opmerking durft maken,op hun doen en laten zoeken ze ambras.
Maar als er door hun toedoen een slachtoffer overlijd staan ze te dansen,maar is het ene van hun soort, staat het land in brand.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.