Wordt Biden een goede president ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 jul 2023, 13:38

McCarthy: GOP's Biden-sondes 'stijgen tot het niveau van afzettingsonderzoek'
Zijn opmerkingen aan Sean Hannity markeren het verst dat hij is gegaan in een mogelijk afzettingsonderzoek.

Spreker Kevin McCarthy (R-Calif.) zei maandagavond dat de onderzoeken van de Republikeinen naar de zakelijke deals van de familieleden van president Joe Biden “stijgen tot het niveau van afzettingsonderzoek”.
(Speaker Kevin McCarthy (R-Calif.) said Monday night that Republicans’ investigations into the business deals of President Joe Biden’s family members are “rising to the level of impeachment inquiry.”)


https://www.politico.com/news/2023/07/2 ... n-00107955
Het Witte Huis is blijkbaar not amused gezien hun reactie:
"In plaats van ons te concentreren op de echte problemen die Amerikanen willen dat we aanpakken, zoals het blijven verlagen van de inflatie of het creëren van banen, wil de [House GOP] hier prioriteit aan geven", voegde hij eraan toe.
Zonder een meerderheid in het Congres waren deze stappen naar Hunter Biden en zijn famililie niet mogelijk geweest. Voorwaarde is wel dat alle Republikeinse neuzen in het Congres in dezelfde richting wijzen en de Bidens (Hunter en sleepy Joe) kunnen weldra gaan genieten van een welverdiende lange vakantie. :roll:

RyanR
Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Locatie: Brabant

28 jul 2023, 19:32

Het maakt niet uit wie er president van de VS. Het zijn marionetten van het militair Industrieel Complex. De grote banken, de multinationals en wapenindustrie. En ook vooral bedrijven die in geld handelen zoals BlackRock. Zoek die naam maar eens op. 8O

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

28 jul 2023, 21:18

In de VS is het dollargeloof de alles overheersende religie. Die religie belijden is kopen en verkopen. Wie genoeg dollar heef, kan daar alles kopen, zelfs een president. Om de schijn op te houden en de aanhang groter te laten lijken, kan men het "plebs" dan ook "om"kopen. Dat is dan democratie alla Uncle Sam.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 jul 2023, 11:39

Je hebt een ongelooflijk enge visie op het begrip 'democratie' als je enkel de presidentsverkiezingen in de VS onder de loep legt.

Voordien heb ik het nochtans al eens uitgelegd:

Een democratie is veel meer dan het vrije verkiezingsproces, wat weliswaar onmisbaar is, maar slecht één aspect vormt van wat wij 'een democratie' noemen.
Het gaat over een vrije pers, over vrij je mening mogen zeggen, over het vrij mogen protesteren tegen overheidsmaatregelen, over het vrij je geloof te mogen aanhangen, over het mogen vormen van vakbonden, over beperkingen van de macht via beschermende maatregelen voor het volk enz.


Maak dan de balans eens op van de Amerikaanse democratie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 sep 2023, 20:28

Humor in de States. Op welke kandidaat zou die eigenaar stemmen?


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 jan 2024, 11:01

De minister van Buitenlandse Zaken van Missouri dreigt Joe Biden te verwijderen van de presidentsverkiezingen van 2024 nadat Colorado Donald Trump had afgezet

- Het Hooggerechtshof van Colorado oordeelde dat Donald Trump niet kan verschijnen op de voorverkiezingen van 2024 vanwege het 14e amendement.

- Het Hooggerechtshof zal het beroep van Trump volgende maand behandelen.

- De staatssecretaris van Missouri, Jay Ashcroft, dreigde president Joe Biden uit de stemming te verwijderen als de uitspraak niet wordt teruggedraaid.

image.png
image.png (44.09 KiB) 86 keer bekeken

De VS.....een prachtig land voor wie van de natuur houdt maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jan 2024, 11:06

En als je van basketbal houdt...??
Enz...
Enz...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 jan 2024, 12:01

Democratie op zijn Amerikaans of zoals op internet genoemd: "Shitcratie"

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jan 2024, 12:07

Dat lees ik ook in tweets die gelinkt zijn aan Poetin. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

07 jan 2024, 12:11

Ik ook een tweets gelinkt aan Nederland, Duitsland, Belgie enz........

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jan 2024, 12:13

Die Poetin-lovers vind je vanzelfsprekend in elk land.
Het is al wel een tijdje geweten dat Poetin zich via de sociale media in elk democratisch land tracht in te werken, zoals een worm in een appel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 jan 2024, 14:12

Wil. schreef:
07 jan 2024, 12:13
Die Poetin-lovers vind je vanzelfsprekend in elk land.
Het is al wel een tijdje geweten dat Poetin zich via de sociale media in elk democratisch land tracht in te werken, zoals een worm in een appel.
Als ze min of meer de gewenste ideologie toepassen, vindt men in wel meerdere streken en in meerdere sociale lagen, mensen die wat voelen voor dictators. Het volstaat de geschiedenis van de jaren '40 er op na te lezen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jan 2024, 14:31

Dat klopt, maar er is één groot verschil: in die tijd lag de focus vooral op de eigen bevolking en men wist wie 'een nieuwe wind kon laten waaien'.

Met Poetin (en ook Xi) gaat het tegenwoordig anders: ze richten zich vooral op de bevolking van andere landen en zorgen er heel goed voor dat zij zelf buiten beeld blijven.

Een voorbeeld: Estland

In 2018 luidden de Estse buitenlandse inlichtingendienst en andere westerse inlichtingendiensten alarm.

In het bijzonder waarschuwde de Estse inlichtingendienst dat het Kremlin zijn draaiboek in heel Europa aan het perfectioneren was, door op zoek te gaan naar marginale politieke groeperingen, zowel extreemrechts als extreemlinks, en geld, advies of zakelijke kansen aan te bieden die bedoeld waren om de groepen en hun kandidaten te helpen. voet aan de grond krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 jan 2024, 14:53

Wil. schreef:
07 jan 2024, 14:31
Dat klopt, maar er is één groot verschil: in die tijd lag de focus vooral op de eigen bevolking en men wist wie 'een nieuwe wind kon laten waaien'.

Met Poetin (en ook Xi) gaat het tegenwoordig anders: ze richten zich vooral op de bevolking van andere landen en zorgen er heel goed voor dat zij zelf buiten beeld blijven.

Een voorbeeld: Estland

In 2018 luidden de Estse buitenlandse inlichtingendienst en andere westerse inlichtingendiensten alarm.

In het bijzonder waarschuwde de Estse inlichtingendienst dat het Kremlin zijn draaiboek in heel Europa aan het perfectioneren was, door op zoek te gaan naar marginale politieke groeperingen, zowel extreemrechts als extreemlinks, en geld, advies of zakelijke kansen aan te bieden die bedoeld waren om de groepen en hun kandidaten te helpen. voet aan de grond krijgen.
De Nazi dictator en de meeste van zijn "visies" vielen zelfs tot bij het Britse Hof in de smaak. Ook toen al zorgde deskundige propaganda toch voor een ruimere bekendheid en aanhang ook buiten het eigen land ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 jan 2024, 15:22

Die propaganda was niet specifiek gericht op het buitenland. Vanzelfsprekend waren heel wat mensen verrast door de sterke prestaties van de Duitse economie (werkgelegenheid!).

Eens een dictator aan de macht was (periode 1930-1945) had hij geen interesse in het verspreiden van zijn ideeën via slinkse wegen in het buitenland. De macht zelf volstond.

Bij Poetin is dat gans anders. Hij doet alsof hij vrije verkiezingen toelaat maar daarbuiten is hij heel actief in het beïnvloeden van democratieën. Meerdere denkers merken trouwens op dat dit de tweede drijfveer is voor zijn oorlog tegen UA: Poetin wil niet dat er aan zijn grenzen landen tot ontwikkeling komen waar het goed leven is, waar vrij meningen worden geschreven in dagbladen, waar ondernemers hun ding kunnen doen zonder bestolen te worden door potentaten als Poetin en zijn vazallen. Dat creëert kans op 'besmetting' binnen zijn S.U. ... euh ... Rusland.
(de eerste drijfveer blijft natuurlijk het Grote Russische Imperium herstellen).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.