Wordt Biden een goede president ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

07 jun 2023, 12:01

Ik had het wel over 'hun' kiezers. beste Wil.
Ik weet trouwens niet meer wie de andere kandidaten waren, en ik vind ze ook niet meer terug.
In ieder geval, het was Biden 'of' Trump. En het verschil in de uitslag tussen hen beiden, was miniem.
En ik denk trouwens niet dat als iedereen zijn/haar stem had uitgebracht, er veel zou hebben toegedaan.

https://nos.nl/artikel/2472853-weer-bid ... at-niet-zo

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 jun 2023, 17:46

https://www.theamericanconservative.com ... -no-other/
Een oorlog als geen ander
De Biden-doctrine is een cynische poging om geld te verdienen met het bloed van een andere natie.

Joe Biden creëerde voor de VS een oorlog als geen ander, een waarin anderen sterven en de VS gewoon achterover leunt en de rekeningen op gigantische schaal betaalt. De Amerikanen doen geen enkele poging tot diplomatie, en de diplomatieke inspanningen van anderen, zoals de Chinezen, worden afgedaan als slechte pogingen om invloed in het gebied te verwerven (vergelijkbaar met het afwijzen van Chinees diplomatiek werk in de oorlog in Jemen). het bereiken van de eindstaat van eeuwige oorlogsvoering in 1984 , terwijl slechts een handvol Amerikaanse levens in gevaar werd gebracht. Hij heeft lessen getrokken uit de Koude Oorlog en heeft die al toegepast. Kunnen we het al de Biden-doctrine noemen?
Dan toch een oorlog die er moest en zou komen. Eigenlijk jammer dan dat Trump vier jaar roet in het eten kwam gooien. Met Kilary Clinton hadden we al vier jaar verder gestaan en geweten wat we nu nog niet weten.
Of zou er dan toch waarheid inzitten dat elk nadeel toch ook zijn voordeel heeft. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 jun 2023, 19:18

Dicksy schreef:
12 jun 2023, 17:46
https://www.theamericanconservative.com ... -no-other/
Een oorlog als geen ander
De Biden-doctrine is een cynische poging om geld te verdienen met het bloed van een andere natie.

Joe Biden creëerde voor de VS een oorlog als geen ander, een waarin anderen sterven en de VS gewoon achterover leunt en de rekeningen op gigantische schaal betaalt. De Amerikanen doen geen enkele poging tot diplomatie, en de diplomatieke inspanningen van anderen, zoals de Chinezen, worden afgedaan als slechte pogingen om invloed in het gebied te verwerven (vergelijkbaar met het afwijzen van Chinees diplomatiek werk in de oorlog in Jemen). het bereiken van de eindstaat van eeuwige oorlogsvoering in 1984 , terwijl slechts een handvol Amerikaanse levens in gevaar werd gebracht. Hij heeft lessen getrokken uit de Koude Oorlog en heeft die al toegepast. Kunnen we het al de Biden-doctrine noemen?
Dan toch een oorlog die er moest en zou komen.
Echt? It takes two to tango.
Als de bezetter was thuisgebleven, dan had die Biden vierkant kunnen uitlachen want dan was er geen oorlog.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jun 2023, 19:30

Jobverlies in de VS. Als dat zo nog een jaartje doorgaat, dan maakt Biden geen schijn van kans.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 jun 2023, 15:51

Oeps.....hij doet het weer.

Plots merkt de opperbevelhebber van alle VSA-strijdkrachten, de leider van de Westerse wereld, dat niet zijn nationaal lied gespeeld wordt… Eens iets anders dan stoemelings de weg kwijt zijn op het podium of imaginaire handen proberen te schudden. :lol:

https://www.golfbrekers.be/oeps-9/

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 jun 2023, 20:47

Hij kan het echt niet laten. Doet hij dat nu met opzet of is hij echt niet meer bij zijn verstand? :lol: :lol:

Bidens nieuwste blunder...

Joe Biden heeft een nieuwe blunder aan zijn groeiende lijst toegevoegd.

De Amerikaanse president vertelde verslaggevers vandaag dat Vladimir Poetin de oorlog in Irak aan het verliezen was.
Natuurlijk voert de heer Poetin een invasie van Oekraïne uit.

Biden beantwoordde vragen van verslaggevers over de vraag of de Russische president verzwakt was door de recente gebeurtenissen: "Het is moeilijk te zeggen, maar hij is duidelijk de oorlog in Irak aan het verliezen."

Eerder deze maand bracht Biden de luisteraars in verwarring toen hij een toespraak tot voorstanders van wapenbeheersing beëindigde door uit te roepen: "God save the Queen, man."
(Earlier this month, Mr Biden confused listeners when he ended a speech to gun control advocates by exclaiming: "God save the Queen, man.")

De plaatsvervangend perssecretaris van het Witte Huis, Olivia Dalton, verduidelijkte later zijn opmerking door te zeggen dat hij "commentaar gaf aan iemand in de menigte".
Ze voegde verder niets toe over op wie hij reageerde of wat de aanleiding was voor de opmerking.
(SkyNews - 19.05)

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 jun 2023, 08:03

Joe Biden is geboren op 20-11-1942
dus 't zal alvast geen jong-dementie zijn zeker!?

Er wordt wel beweerd dat indien hij toch nog kandidaat zou zijn bij presidentsverkiezingen,
het gewoon zou zijn, om de wind uit de zeilen te pakken van
Donald John Trump (New York, 14 juni 1946)
hoewel die toch ook rare stoten uithaalt!?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jul 2023, 23:02

Kamala Harris: ze krijgt de laagste 'approval ratings' die ooit door een vice-president werden gehaald.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 jul 2023, 21:06

We hebben een serieus gesprek nodig over het brein van Joe Biden

https://thehill.com/opinion/white-house ... ens-brain/

Door Becket ADAMS - Opiniebijdrager - 07/03/23 7:00
Een vraag gesteld door de auteur waarom de persmeute schouderophalend reageert op de vele blunders van een zittend President die zich terug kandidaat gesteld heeft voor het hoogste ambt en dit niet deden bij vorige presidenten zoals, Trump...George Busch.....Reagan. Zou het iets te maken kunnen hebben met de partijkaart?

"We hebben plannen om een ​​spoorlijn aan te leggen van de Stille Oceaan helemaal over de Indische Oceaan", zei de president deze maand tijdens een toespraak voor de League of Conservation Voters.

image.png
image.png (255.89 KiB) 202 keer bekeken
Begin er maar aan. :lol:

Ook idioten hebben fans. :roll:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

03 jul 2023, 22:16

Wordt van hoge ambtenaren dan niet verwacht dat zij, mentaal en fysiek, in goeie staat zijn ? Worden mensen die macht krijgen, zoals bv. kandidaat-officieren bij het leger of politieagenten of CEO's van wereldfirmas, dan niet getest op hun gezondheidstoestand ? Is het misschien het summum van democratie om iemand zo maar, het machtigste ambt ter wereld te laten bekleden ? Mentaal labiele mensen op "hoge posten" kunnen zeer gevaarlijk zijn cfr. wat de gek geworden A.H. deed toen duidelijk werd dat hij de oorlog zou verliezen ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 jul 2023, 22:11

Wie herinnert het zich nog? 2,5 jaar geleden: Biden is president-elect en jogt het podium op. Hij straalt dynamisme uit.


30 maanden later: Biden staart als een zombie voor zich uit. En hij moet het nog anderhalf jaar volhouden ... 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

13 jul 2023, 22:28

Vanaf een zekere leeftijd (inidvidueel verschillend) telt een jaar soms veel meer dan de gebruikelijke twaalf maanden. Hoofdvogel zijn is een slopende bezigheid. Op dat niveau wordt je immers nog enkel omringd door kruipdieren en predatoren.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 jul 2023, 11:58

Soldaten in de cultuuroorlog
Republikeinen zijn net bezig met een inhaalslag op het slagveld.


https://www.theamericanconservative.com ... lture-war/

Natuurlijk helpt het hebben van travestieten in het leger niet om "onze natie veilig te houden", en alle voordelen die voortkomen uit het hebben van "diverse perspectieven" kunnen worden behouden zonder de fysieke fitheidsnormen te belemmeren om vrouwelijke rekrutering te ondersteunen of erop aan te dringen dat onze militairen Robin DiAngelo lezen.

Meer fundamenteel, deze amendementen roepen de juiste antwoorden op vragen op over ons leger die gekozen Republikeinen te lang hebben omzeild. Moet het ministerie van Defensie er iets om geven als er onevenredig weinig vrouwelijke soldaten in haar gelederen zijn? Zo ja, waarom? Waarom, in duidelijke en precieze taal, sponsort het ministerie van Defensie gay pride-vieringen?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jul 2023, 12:53

vele blunders van een zittend President.... Reagan
Volgens mij heb je een deel van de moderne Amerikaanse politieke geschiedenis verdrongen :wink:
Al vanaf het aantreden van Reagan werd duidelijk dat hij periodes van grote verwardheid had en dan nonsens uitkraamde. De brave mens is ten onder gegaan aan dementie he.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

14 jul 2023, 13:12

door frits1955 » 6 minuten geleden
vele blunders van een zittend President.... Reagan
Volgens mij heb je een deel van de moderne Amerikaanse politieke geschiedenis verdrongen :wink:
Al vanaf het aantreden van Reagan werd duidelijk dat hij periodes van grote verwardheid had en dan nonsens uitkraamde. De brave mens is ten onder gegaan aan dementie he.
Het gaat volgens Amerikaanse politici en buitenstaanders blijkbaar toch de verkeerde kant op met het gevoerde beleid inzake defensie en vrezen zelfs zij de teloorgang van hun ooit zo gevreesd militair apparaat.
Hun overwicht aan gesofisticeerd materiaal en oorlogen voeren tegen jannekes en miekes, ver in minderheid aan materiaal, heeft dit nog voor een groot deel kunnen verbloemen maar dreigt nu ingehaald te worden door het gevoerde beleid inzake aanwerving.
Dat lees ik. :wink: