Migratie

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 apr 2024, 16:52

socrates schreef:
08 apr 2024, 16:10
Hobo schreef:
08 apr 2024, 16:07
Op den duur zal men onder de klassieke kledij,
een kogelvrij vest moeten dragen...
Zodat men steek- en eventueel schot-bestendiger wordt :idea:
Met AI moet het toch kunnen om een textiel te bedenken dat op zich al van oorsprong licht en soepel maar toch kogelwerend zou zijn ?
Dat bestond al 1000 jaar voor Christus,ze noemde dat een maliënkolder,dus niets nieuws onder de zon, :mrgreen:
De maliënkolder is een beschermend vest (kolder) dat door soldaten werd gedragen als pantser, vooral als bescherming tegen snijwonden van messen en zwaarden. Deze gevechtskleding is in het 1e millennium v. Chr. uitgevonden, maar waar en wanneer precies is niet bekend.
https://www.graafschap-middeleeuwen.nl/ ... ienkolder/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 apr 2024, 16:58

tokkio schreef:
08 apr 2024, 16:52
socrates schreef:
08 apr 2024, 16:10
Hobo schreef:
08 apr 2024, 16:07
Op den duur zal men onder de klassieke kledij,
een kogelvrij vest moeten dragen...
Zodat men steek- en eventueel schot-bestendiger wordt :idea:
Met AI moet het toch kunnen om een textiel te bedenken dat op zich al van oorsprong licht en soepel maar toch kogelwerend zou zijn ?
Dat bestond al 1000 jaar voor Christus,ze noemde dat een maliënkolder,dus niets nieuws onder de zon, :mrgreen:
De maliënkolder is een beschermend vest (kolder) dat door soldaten werd gedragen als pantser, vooral als bescherming tegen snijwonden van messen en zwaarden. Deze gevechtskleding is in het 1e millennium v. Chr. uitgevonden, maar waar en wanneer precies is niet bekend.
https://www.graafschap-middeleeuwen.nl/ ... ienkolder/
Ja maar dat is dan een voorloper van het huidge "kogelvrije vest" maar ook zo"n kolder kon je toch niet als stadskledij of avondkleding gebruiken?
Droegen dames toen ook maliënkolders of alleen kuisheidsgorgels ? 8)
Laat het middel nooit het doel vervangen !

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

08 apr 2024, 17:01

[Droegen dames toen ook maliënkolders of alleen kuisheidsgorgels ?/quote]
Ik denk het laatste, en de dames kunnen het nu nog steeds gebruiken :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 apr 2024, 17:04

tokkio schreef:
08 apr 2024, 17:01
[Droegen dames toen ook maliënkolders of alleen kuisheidsgorgels ?/quote]
Ik denk het laatste, en de dames kunnen het nu nog steeds gebruiken :mrgreen:
Ach ja, dat was immers ook uit kogelwerend materiaal gesmeed.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 apr 2024, 08:26

socrates schreef:
08 apr 2024, 17:04
tokkio schreef:
08 apr 2024, 17:01
[Droegen dames toen ook maliënkolders of alleen kuisheidsgorgels ?/quote]
Ik denk het laatste, en de dames kunnen het nu nog steeds gebruiken :mrgreen:
Ach ja, dat was immers ook uit kogelwerend materiaal gesmeed.
Ik dacht dat het over een "kuisheidsgordel" ging :!: :?:
Zeker toen er mannen op kruistocht vertrokken, deden die het slot dicht op die kuisheidsgordel..

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 apr 2024, 18:21

Ik dacht dat het over een "kuisheidsgordel" ging :!: :?:
Zeker toen er mannen op kruistocht vertrokken, deden die het slot dicht op die kuisheidsgordel..
Dat kan nog altijd....
Europa heeft een "nieuw" migratie packt.
https://www.hln.be/nieuws/europees-parl ... ~a9000a32/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

27 apr 2024, 09:47

Gevaarlijke ziektes, die hier bijna niet meer voorkwamen, zijn terug in opmars. Haal nog wat meer migranten en illegalen binnen waarvan je de medische achtergrond niet kent.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 apr 2024, 10:29

Dat durven ze natuurlijk niet zeggen :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 apr 2024, 17:07

Zo zou je wel eens een ziekte kunnen oplopen:


Een Franse vrouw van 49 die zich al enkele jaren inzet voor het lot van dakloze vluchtelingen - in dit geval een 25-jarige Algerijn - is door deze laatste gekidnapt, brutaal verkracht en in elkaar geslagen.
De actie vond vorige week plaats tussen vrijdagavond en zaterdagmorgen.

Deze jongen had al een paar veroordelingen op zak voor gewelddadig gedrag tegenover 2 andere vrouwen.

Het slachtoffer werkt voor een vereniging die mensen ondersteunt die in armoede leven. De vrouw ontmoette de 25-jarige vermeende verkrachter terwijl hij ‘in een moment van nood’ verkeerde.

“Wat het slachtoffer beschrijft is onuitsprekelijk”, vertelde een bron dicht bij het slachtoffer aan persbureau Presse Ocean. Het slachtoffer moet tien dagen thuis blijven vanwege de verwondingen die ze had opgelopen tijdens de brute verkrachting en ontvoering.


Het is niet de eerste keer dat de zegswijze 'Wie goed doet, goed ontmoet' , geen stand houdt. De laatste jaren krijgen deze Samaritanen steeds vaker 'het lid op de neus' .

- een Afghaan steekt een moeder en dochter neer omdat ze niet ingaan op zijn seksuele avances. Nochtans hadden deze vrouwen hem verwelkomd 'als een vriend'
- een afgewezen Iraniër vermoordt een 87-jarige vrouw die hem enkele jaren daarvoor had opgenomen in haar woning en hem behandelde als haar kleinzoon. Haar hersenen werden ingeslagen en de keel werd doorgesneden. Maak het maar mee, hé.
- In 2019 werd de 61-jarige Patricia H. vermoord, een vrijwilligster in een vluchtelingencentrum in Hannover die asielzoekers Duitse les gaf. Ze was verstikt met ducttape. Faried A., een 32-jarige asielzoeker wiens asielaanvraag was afgewezen, werd door aanklagers ervan beschuldigd haar te hebben vermoord om het geld van de vrouw te stelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

27 apr 2024, 22:19

Als ik die mannen bezig zie van de Fiber, hoe groot kan dat verschil toch zijn met die asielzoekers. Hebben die wel de juiste paden bewandeld om hier te geraken, met smokkelaars onderweg en thuis ook alles corrupt. Alleen de sterksten geraken hier.
Dan diploma hier, pfff, pfff.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg