Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mar 2024, 16:22

Deze 'Free Palestine Activiste' gaat een schilderij te lijf met verf en een cuttermes.
BBC geeft het ook op de website.

De persoon op het schilderij is Lord Balfour ... Dat verklaart de haat die deze activistische onverlaat demonstreert.

Walgelijk. Max. 10 jaar opsluiting. Jammer dat het niet meer kan zijn. Video


Afbeelding


Gelukkig wist Fred '50 ons te vertellen dat het allemaal fake is.
Pfffeeeuww! Dat lucht op, zeg.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 mar 2024, 20:48

De ramadan is in feite begonnen. Vannacht nog lekker eten en vanaf morgen soberheid troef.

Ik ben benieuwd naar wat er staat te gebeuren. Netanyahu heeft aangekondigd dat het grondoffensief rond Rafa gaat beginnen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

09 mar 2024, 21:37

Wil. schreef:
09 mar 2024, 20:48
De ramadan is in feite begonnen. Vannacht nog lekker eten en vanaf morgen soberheid troef.

Ik ben benieuwd naar wat er staat te gebeuren. Netanyahu heeft aangekondigd dat het grondoffensief rond Rafa gaat beginnen.
Hoe gaat Bibi ooit te weten komen dat hij alle Hamasstrijders heeft opgeruimd ? De omgekeerde "Endlösung" is toch nog niet in zicht ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

10 mar 2024, 08:40

Blijkt uit recent nieuws dat op de bezette Jordaanoever
nieuwe nederzettingen voor Joodse kolonisten gebouwd zullen worden.
BiBi pookt blijkbaar graag het vuur verder op :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 mar 2024, 10:18

Hobo schreef:
10 mar 2024, 08:40
Blijkt uit recent nieuws dat op de bezette Jordaanoever
nieuwe nederzettingen voor Joodse kolonisten gebouwd zullen worden.
BiBi pookt blijkbaar graag het vuur verder op :twisted:
Zijn werkwijze is duidelijk: zorg voor een onmogelijk terug te draaien situatie. Judea en Samaria zijn joods gebied in de ogen van veel Israëli's. Nu al is de kaart van dat stuk helemaal gepokt met nederzettingen waarvan verscheidene echte dorpen geworden zijn.

Al die bewoners verjagen? Dat gaat enkel lukken na een oorlog waarbij heel wat buurlanden gaan moeten komen helpen om die joden te verdrijven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 mar 2024, 12:52

Hoe gaat Bibi ooit te weten komen dat hij alle Hamasstrijders heeft opgeruimd ?
Maak uzelf niets wijs. Hamas zal nooit uitgeroeid worden - integendeel. Elke "war on terror" is een fiasco geweest ( Vietnam, Afghanistan, de strijd tegen IS etc). De reden daarvoor is zeer simpel: je kan geen oorlog voeren tegen een idee, tegen een diep verlangen naar vrijheid.
Het enige resultaat van de slachtpartij die de moordenaarsregering van Netanyahu nu aanricht is een wereldwijde haat tegen alles wat Israëlisch is en het opstaan van tienduizenden nieuwe "terroristen".
De volgende decennia zal elke Israëlische jood voortdurend over zijn schouder moeten kijken.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

10 mar 2024, 13:52

frits1955 schreef:
10 mar 2024, 12:52
Hoe gaat Bibi ooit te weten komen dat hij alle Hamasstrijders heeft opgeruimd ?
Maak uzelf niets wijs. Hamas zal nooit uitgeroeid worden - integendeel. Elke "war on terror" is een fiasco geweest ( Vietnam, Afghanistan, de strijd tegen IS etc). De reden daarvoor is zeer simpel: je kan geen oorlog voeren tegen een idee, tegen een diep verlangen naar vrijheid.
Het enige resultaat van de slachtpartij die de moordenaarsregering van Netanyahu nu aanricht is een wereldwijde haat tegen alles wat Israëlisch is en het opstaan van tienduizenden nieuwe "terroristen".
De volgende decennia zal elke Israëlische jood voortdurend over zijn schouder moeten kijken.
Bibi zal het dus nooit weten, maar wat zal voor hem en zijn extremistische collega's dan wel een reden zijn om het doden teindelijk te stoppen ?
Hamas gaat uiteraarrd niet zo maar de gijzelaars vrijlaten, die zijn voor hen immers een chantagemiddel.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 mar 2024, 10:51

Bibi zal het dus nooit weten, maar wat zal voor hem en zijn extremistische collega's dan wel een reden zijn om het doden teindelijk te stoppen ?
Deze oorlog is de levensverzekering voor Netanyahu en zijn extremisten. Als het doden zou stoppen zal de rekening gepresenteerd worden: het totale falen van het Israëlische leger dat het te druk had op de Westbank om daar de joodse kolonisten te verdedigen en te helpen met het onafgebroken inpalmen van Palestijnse eigendommen en dus de verdediging verwaarloosde bij Gaza op 7/10 - het vervolg kennen we. Verder zal Netanyahu dan meerdere rechtszaken aan zijn broek krijgen wegens fraude, oplichting en dies meer en wenkt misschien wel de cel. Het zal zeker het einde betekenen van de ultrarechtse zionistische fascisten in de huidige regering.
Hoe het verder moet weet niemand. Wie de kaart van het huidige Israël bekijkt ziet dat een 2 statenoplossing totaal onmogelijk is: die gatenkaas van Palestijnse gebiedjes die allemaal omgeven zijn met prikkeldraad, muren, bewaakte grensovergangen kunnen nooit meer aan elkaar gesloten worden omdat de joodse kolonisten hun nieuwe steden en dorpen heel strategisch gebouwd hebben zodat aaneensluiting gewoon niet meer kan.
Mij lijkt vooral dat dit Israël zijn eigen bestaan aan het bedreigen is door deze ongeziene wraakoefening - wie het nu nog heeft over "zelfverdediging" dwaalt nog geen klein beetje. Israël heeft in de hele wereld geen steun en geen sympathie meer - zelfs de VS beginnen zich af te keren van deze moordenaarsbende ( Biden heeft bij de Democratische kandidaatsverkiezingen heel wat stemmen verloren binnen zijn eigen partij vanwege de onvoorwaardelijke steun aan Israël en is dus zijn kar aan het keren met het oog op de "grote" verkiezingen)
Een totaal nieuwe Israëlische regering en een vernieuwde Palestijnse Autoriteit met zeggenschap over alle Palestijnse gebieden lijkt het enige lichtpuntje richting toekomst te zijn. Maar hoe ga je de bittere herinnering aan die ondertussen waarschijnlijk meer dan 50.000 Palestijnse doden ( +30.000 gekende doden en zo goed als zeker nog 25.000 doden onder het tot puin geschoten Gaza) doen vergeten?
Laatst gewijzigd door frits1955 op 11 mar 2024, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 mar 2024, 11:06

frits1955 schreef:
11 mar 2024, 10:51
Bibi zal het dus nooit weten, maar wat zal voor hem en zijn extremistische collega's dan wel een reden zijn om het doden teindelijk te stoppen ?
Deze oorlog is de levensverzekering voor Netanyahu en zijn extremisten. Als het doden zou stoppen zal de rekening gepresenteerd worden: het totale falen van het Israëlische leger dat het te druk had op de Westbank om daar de joodse kolonisten te verdedigen en te helpen met het onafgebroken inpalmen van Palestijnse eigendommen en dus de verdediging verwaarloosde bij Gaza op 7/10 - het vervolg kennen we. Verder zal Netanyahu dan meerdere rechtszaken aan zijn broek krijgen wegens fraude, oplichting en dies meer en wenkt misschien wel de cel. Het zal zeker het einde betekenen van de ultrarechtse zionistische fascisten in de huidige regering.
Hoe het verder moet weet niemand. Wie de kaart van het huidige Israël bekijkt ziet dat een 2 statenoplossing totaal onmogelijk is: die gatenkaas van Palestijnse gebiedjes die allemaal omgeven zijn met prikkeldraad, muren, bewaakte grensovergangen kunnen nooit meer aan elkaar gesloten worden omdat de joodse kolonisten hun nieuwe steden en dorpen heel strategisch gebouwd hebben zodat aaneensluiting gewoon niet meer kan.
Mij lijkt vooral dat dit Israël zijn eigen bestaan aan het bedreigen is door deze ongeziene wraakoefening - wie het nu nog heeft over "zelfverdediging" dwaalt nog geen klein beetje. Israël heeft in de hele wereld geen steun en geen sympathie meer - zelfs de VS beginnen zich af te keren van deze moordenaarsbende.
Een totaal nieuwe Israëlische regering en een vernieuwde Palestijnse Autoriteit met zeggenschap over alle Palestijnse gebieden lijkt het enige lichtpuntje richting toekomst te zijn. Maar hoe ga je de bittere herinnering aan die ondertussen waarschijnlijk meer dan 50.000 Palestijnse doden ( +30.000 gekende doden en zo goed als zeker nog 25.000 doden onder het tot puin geschoten Gaza) doen vergeten?
Die duidelijk dolgedraaide Netanyahu heeft dus niet veel keuzes meer; hij moet, tegen elk gezond verstand in, zijn oorlog blijven voeren of, zoals Hilter en zijn getrouwen, kiezen voor zelfmoord. In Rusland had hij nog kunnen kiezen tussen uit een raam vallen of een soort cyankali slikken. Iemand in die situatienmet zoveel macht, is een gevaar voor de Westerse cultuur.
Laatst gewijzigd door socrates op 11 mar 2024, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 mar 2024, 11:14

Men onderschat hoe ver autocratische heersers en dictators willen gaan om de eigen positie te redden. Uw voorbeeld van Hitler is daar een perfect voorbeeld van: al vanaf december 1941 wist het Duitse opperbevel dat de oorlog niet zou kunnen gewonnen worden maar de nazi indoctrinatie van het Duitse volk en de personencultus rond Hitler was zo sterk dat de oorlog zou uitgevochten worden tot de laatste druppel Duits bloed en pas in 1945 zou eindigen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

11 mar 2024, 16:03

Wil zal naar goede gewoonte zijn versie willen schrijven,
dus verwijder ik maar, hetgeen ik durfde te schrijven. :?
Laatst gewijzigd door Hobo op 12 mar 2024, 07:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 mar 2024, 16:48

Hobo schreef:
11 mar 2024, 16:03
De éne (rechtse) dictatuur werd dan opgevolgd door een linkse versie. :?
Met gevolg een muur in Berlijn, waar Oost en West gescheiden werden
Juister: waar vrijheid gescheiden werd van totalitaire dictatuur.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

12 mar 2024, 06:26

Enerzijds roept Biden Nethanjahu op het matje ,en anderzijds blijft hij wapens en munitie leveren. Hypochrisie ten top.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 mar 2024, 11:34

De dag dat een Amerikaanse president de wapenverkoop verbied kan hij beter niet door Dallas rijden ...

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

12 mar 2024, 22:23

Dat bloedig incident in Dallas was meer " Drugs-related " .

werewoef
AMEN en AUM