TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 feb 2024, 17:50

Die bestelde F35 komen er om de huidige F16 (die aan't verslijten zijn) te vervangen.
Dat zijn dus niet meer vliegtuigen maar eerder minder daarom dat die oranje toeter zo slecht gezind is.
Hadden we indertijd beter gekozen voor een Europees toestel (Gripen, Rafale, Eurofighter) ???

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 feb 2024, 19:14

E.T. schreef:
12 feb 2024, 17:50
Hadden we indertijd beter gekozen voor een Europees toestel (Gripen, Rafale, Eurofighter) ???
.
De kat ligt gebonden aan die eitjes die in Kleine Brogel liggen.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 feb 2024, 19:16

ONZIN

zelfs met een "jefke" kan je zo'n a-bom op z'n plaats droppen ... ermee wegkomen is natuurlijk wat anders :lol:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 feb 2024, 21:42

E.T. schreef:
12 feb 2024, 19:16
ONZIN

zelfs met een "jefke" kan je zo'n a-bom op z'n plaats droppen ... ermee wegkomen is natuurlijk wat anders :lol:
Alléén den F-16 - en ook zijn opvolger den F-35 zijn voorzien om die eitjes te logeren.
Met de Europese modellen ben je niets - tenzij men die ervoor zou gaan ombouwen natuurlijk. Anderzijds is het nog altijd de yankee die het laatste woord heeft.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 feb 2024, 04:35

Geloof je echt dat Frankrijk en de UK hun kernbommen niet met hun eigen vliegtuigen kunnen droppen?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 feb 2024, 09:35

Eerst ging het over de F35 die de F16 komt vervangen. Dan ging het over Kleine Brogel en welk toestel die bommen zou kunnen droppen.

Plots spring je naar de Fransen en de Engelsen.... 8O 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

13 feb 2024, 09:56

E.T. schreef:
13 feb 2024, 04:35
Geloof je echt dat Frankrijk en de UK hun kernbommen niet met hun eigen vliegtuigen kunnen droppen?
.
????? Heb ik dat ergens beweerd ?

Alléén, het zijn geen Britse of Franse maar Amerikaanse paaseieren de in Kleine Brogel liggen.....

- Indertijd hebben ze hun arsenaal gemoderniseerd; de F-16's zijn toen naar de overkant van de plas gegaan om aangepast te worden voor het dragen van het nieuwe type.
- Later liep de termijn ten einde om deze in Kleine Brogel te stockeren. Onze ministers waren er toen maar al te gretig bij om het contract nog voor eens 10 of 15 jaar te verlengen.
(nog altijd een reden waarom den Amerikaan een oogje dichtknijpt wat betreft het "nog" niet halen van die fameuze 2%)
Nu moet men mij niet komen wijsmaken dat de keuze van de F-35 geen enkel verband houdt met die paaseitjes.


Indien men die Amerikaanse klodden zou willen gebruiken op een Eurofighter of Gripen, dan zouden deze eerst er voor moeten aangepast worden en zou dat moeten gebeuren onder het toeziend oog van Big Brother, en daar zijn ze zeker niet happig op.

Trouwens, maandelijks vinden er in Kleine Brogel oefeningen/trainingen plaats (met dummy's) .....moeten kunnen bewapend en in de lucht zijn binnen een zekere tijdslimiet.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 feb 2024, 10:14

Nu moet men mij niet komen wijsmaken dat de keuze van de F-35 geen enkel verband houdt met die paaseitjes.
Natuurlijk is dat zo ...
Broek uit en plat op de buik voor de Amerikanen!
Ik begrijp echt niet dat Trumpje zo boos is!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 feb 2024, 10:49

Dicksy 11 feb 2024, 20:09
Wat heeft Trump nu bereikt met zijn uitspraken waarbij iedereen in de NAVO in een hysterische kramp schiet. Overal was er te lezen dat Poetin de NAVO-leden tegen elkaar wilde uitspelen, dat ze hier niet aan mochten toegeven, dat ze standvastig moesten zijn enz, enz, enz,...........
De NAVO-landen zouden dus eigenlijk Trump dankbaar moeten zijn. Ze weten nu waar ze voor staan, dat hun defentie dringend geupgrade moet worden en vooral dat het duidelijk is aan Poetin dat hij geen verdeeldheid tussen de NAVO-landen kan zaaien.
Trump als 'toekomstig President' van de VS happy, er wordt verder geïnvesteerd en gekocht in de VS, de NAVO-leden happy want ze trekken (weer) aan hetzelfde zeel en Poetin blijft tandeknarsend achter, geen verdeeldheid bij de NAVO. Mission accomplished voor Trump.
Dus......een 'dankjewel Mr. Trump' zou hier beter op zijn plaats zijn (misschien binnenskamers :lol: ).

Donald Trump heeft Europa zojuist een plezier gedaan

Europa zou eindelijk serieus kunnen worden over de verdediging van zichzelf nu de Republikeinse koploper Poetin uitnodigt om enkele van Amerika's NAVO-bondgenoten aan te vallen.

https://www.politico.eu/article/donald- ... e-a-favor/
(13 Februari 2024 4:01 uur - Door Matthew Karnitschnig)

“Europa kan niet verenigd blijven zonder de Verenigde Staten”, zei Biden in een toespraak voor de Senaat in 1995 tijdens de crisis in Bosnië. “Er is geen moreel centrum in Europa.”

Europa heeft nu de kans om te bewijzen dat hij ongelijk heeft.

Als ze daarin slagen, hoeven ze maar één persoon te bedanken
.


Dicksy 11 feb 2024, 21:37
Waarom zouden wij Europeanen dat nu (na de beledigingen van Trump) nog doen?
Omdat dit Europa altijd de handpop van de VS zal blijven zolang ze hun minderwaardigheidscomplex niet van zich afgooien. Een eigen Europees leger met een eigen commandostructuur en niet meer onder leiding van de VS.
Dat is ook wat Trump, voor mij toch, duidelijk maakte aan Europa: “Zonder ons zijn jullie niks”. En dat moet in Europa veranderen.
Hetzelfde wat Biden reeds zei in 1995: "Zonder ons zijn jullie niks".
Dus......een 'dankjewel Mr. Trump' zou hier beter op zijn plaats zijn (misschien binnenskamers :lol: )

Het artikel van Politico is toch het lezen waard.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 feb 2024, 11:56

Het Witte Huis beschuldigt Johnson ervan dat hij met reces is gegaan zonder de hulp aan Oekraïne door te geven
Als je nog niet wist wie de vrienden van Poetin zijn ...

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 feb 2024, 12:44

door E.T. » 32 minuten geleden
Het Witte Huis beschuldigt Johnson ervan dat hij met reces is gegaan zonder de hulp aan Oekraïne door te geven
Als je nog niet wist wie de vrienden van Poetin zijn ...
Zou dat iets met Poetin te maken hebben.......denk het niet.
Oekraïne is hier slechts één van de middelen (misschien wel het enigste :roll: ) om de Democraten meer toegevingen te laten doen inzake immigratie. De Democraten houden, net als de EU, vast aan een open grenzen beleid. Hier en daar iets morrelen zogezegd om aan te tonen dat ze er iets aan doen maar geen structurele (harde) maatregelen om dit probleem daadkrachtig aan te pakken.
Misschien ligt de Amerikaanse burger eigenlijk niet wakker van Oekraïne en spelen de Republikeinen hier op in met de verkiezingen in het vooruitzicht. :roll:
PS: E.T. u moet mijn laatste 2 regeltjes niet proberen te weerleggen met een grafiekje of statistiekje, het is retorisch bedoeld :wink: ).
Laatst gewijzigd door Dicksy op 16 feb 2024, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 feb 2024, 12:58

Retorisch of niet ... ik ben niet de senior van de grafiekjes :P

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 feb 2024, 15:14

Tegen eind maart moet Trump 454 miljoen dollar klaarleggen anders wordt één (of meer) van zijn vastgoedzaken aangeslagen. De hoofdaanklager - Letitia James - heeft hem die som opgelegd. Dat is inclusief de interesten. Als hij niet betaalt, komt er $87.000 per dag bij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 feb 2024, 16:00

En als Trump terug President zou worden dan is het best mogelijk dat Letitia James borden kan gaan afwassen in een of ander obscuur restaurantje in de Bronx.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 feb 2024, 17:16

Scheiding der machten: telt dat niet in de VS? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.