Afghanistan

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

29 aug 2021, 14:51

QUOTE uit het nieuws

In het asielzoekerscentrum van Sint-Niklaas zijn ze aan een ramp ontsnapt.
Een Afghaanse asielzoeker heeft geprobeerd om het centrum in brand te steken. Hij deed dit naar eigen zeggen uit frustratie voor wat er momenteel in zijn thuisland aan de gang is. Dat meldt TV Oost.

Uit onvrede over de ontwikkelingen in Afghanistan stak een Afghaanse asielzoeker het asielzoekerscentrum van Sint-Niklaas in brand. Daarna sloeg hij op de vlucht. Het vuur kon gedeeltelijk geblust worden door de begeleiders van het centrum, waarna de brandweer het vuur redelijk snel onder controle kreeg. De schade valt bijgevolg al bij al mee, al moesten verschillende asielzoekers en begeleiders wel verzorgd worden omdat ze veel rook hadden binnengekregen. De gevluchte Afghaan kon even later in de buurt worden opgepakt.
(BRON = TV-Oost)

EINDE CITAAT

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 aug 2021, 15:46

Nieuwe aanslag aan de luchthaven.
Nu zijn die gekken al tegen elkaar aan het vechten.
Blijkt om een huis te gaan en door wie is onduidelijk het kunnen ook Amerikanen zijn.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

29 aug 2021, 16:00

Is normaal. Godsdienst(en) en oorlog(en) kunnen niet zonder elkaar.
Is maar beter dat ze 'elkaar' afslachten. Spijtig genoeg betrekken zij er ook anderen bij.
Godsdienst is des duivels! :evil:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

29 aug 2021, 22:05

Steeds zit zo'n geheimzinnige smile op hun gezicht.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 aug 2021, 10:06

Hoe zit dat met die vlaggen van de taliban en consorten?

1. De taliban hebben Afghanistan herdoopt tot het Islamitisch Emiraat van Afghanistan. Ze hebben een witte vlag met zwarte tekst erop. De betekenis van die tekst:
'Ik getuig dat er maar één God is (die mag aanbeden worden) en dat Mohammed zijn profeet is.'
Die woorden moet iemand uitspreken om een islamiet te kunnen worden. In het Arabisch heet dit de shahada (de getuigenis).

Afbeelding

2. De omgekeerde versie (zwarte achtergrond) is de vlag van de internationale jihad.

Afbeelding

De tekst is dezelfde. De vlag wordt gebruikt door elke moslim die de 'jihad van het zwaard' wil voeren. (Er bestaat ook de jihad van het geld. D.w.z. financiële steun geven en nog andere vormen van jihad; elk streven, hoe beperkt ook zoals het dragen van een hoofddoek, om een gemeenschap om te vormen tot een islamitische gemeenschap is jihad. )

3. De Isisvlag: dit is een ingekorte versie van dezelfde tekst. Bovenaan staat La ‘ilaha ‘illa-llah → er is geen God dan God en in de witte stempel 3 woorden: Allah - boodschapper - Mohammed

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

30 aug 2021, 15:47

Nu is de Taliban kwaad op de drone aanval omdat er burgers gedood zijn bij de ontploffing.
Hoe gingen zij een eventueel bloedbad stoppen?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 aug 2021, 18:00

voorn schreef:
30 aug 2021, 15:47
Nu is de Taliban kwaad op de drone aanval omdat er burgers gedood zijn bij de ontploffing.
Natuurlijk. Doden, doen zij liever zelf! :mrgreen:

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

31 aug 2021, 09:15

Wil. schreef:
30 aug 2021, 10:06
Hoe zit dat met die vlaggen van de taliban en consorten?

1. De taliban hebben Afghanistan herdoopt tot het Islamitisch Emiraat van Afghanistan. Ze hebben een witte vlag met zwarte tekst erop. De betekenis van die tekst:
'Ik getuig dat er maar één God is (die mag aanbeden worden) en dat Mohammed zijn profeet is.'
Die woorden moet iemand uitspreken om een islamiet te kunnen worden. In het Arabisch heet dit de shahada (de getuigenis).

Afbeelding

2. De omgekeerde versie (zwarte achtergrond) is de vlag van de internationale jihad.

Afbeelding

De tekst is dezelfde. De vlag wordt gebruikt door elke moslim die de 'jihad van het zwaard' wil voeren. (Er bestaat ook de jihad van het geld. D.w.z. financiële steun geven en nog andere vormen van jihad; elk streven, hoe beperkt ook zoals het dragen van een hoofddoek, om een gemeenschap om te vormen tot een islamitische gemeenschap is jihad. )

3. De Isisvlag: dit is een ingekorte versie van dezelfde tekst. Bovenaan staat La ‘ilaha ‘illa-llah → er is geen God dan God en in de witte stempel 3 woorden: Allah - boodschapper - Mohammed

Afbeelding
Ieder met zijn hymne, ieder met zijn vlag, ieder in dit landje heeft een eigen feestjesdag. Prachtig nummer van Johan Verminnen .
Eendracht maakt macht

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2021, 09:28

Voor een keer ben ik het helemaal eens met je. Dat lied mag voor mij in de canon van de typisch Vlaamse muziek, zowel qua vorm als inhoud.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 aug 2021, 13:48

De afdeling van IS die o.a. de recente bomaanslag pleegde noemt zichzelf IS Khorasan. Khorasan was de benaming van een groot rijk dat indertijd Afghanistan en delen van Pakistan, Turkmenistan , Tadzjikistan...omvatte. De huidige zwarte vlaggen van IS verwijzen naar de zwarte vlaggen die de heersers van Khorasan - de Abbasiden- eertijds voerden.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

31 aug 2021, 13:51

Allemaal grote kinderen met gevaarlijk speelgoed. :?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2021, 13:58

frits1955 schreef:
31 aug 2021, 13:48
De afdeling van IS die o.a. de recente bomaanslag pleegde noemt zichzelf IS Khorasan. Khorasan was de benaming van een groot rijk dat indertijd Afghanistan en delen van Pakistan, Turkmenistan , Tadzjikistan...omvatte. De huidige zwarte vlaggen van IS verwijzen naar de zwarte vlaggen die de heersers van Khorasan - de Abbasiden- eertijds voerden.
Neen, beste Frits. Die zwarte vlaggen werden eerst gebruikt in de 7e eeuw. Door ene Mohammed wanneer hij een dorp of nederzetting binnenviel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

31 aug 2021, 14:04

Die leven nog steeds in de 7de eeuw, maar nu met modern speelgoed. :twisted:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 aug 2021, 14:29

Ach Wil toch - leer eens lezen. IS Khorasan - historisch rijk - Abbasiden heersers over Khorasan - voerden zwarte vlaggen. Is dat nu zo moeilijk. Ik weet dat je kickt op Mohammed maar daar gaat het in dit geval niet over. Ik heb nergens iets geschreven over " eerste".

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2021, 14:33

frits1955 schreef:
31 aug 2021, 14:29
Ach Wil toch - leer eens lezen. IS Khorasan - historisch rijk - Abbasiden heersers over Khorasan - voerden zwarte vlaggen. Is dat nu zo moeilijk. Ik weet dat je kickt op Mohammed maar daar gaat het in dit geval niet over.
Sorry, boy, maar als je zegt dat de IS-K met hun vlag verwijzen naar de vlag van de Abbasiden, dan zou je ook moeten beseffen waar de vlag van de Abbasiden op haar beurt weer naar verwijst, anders blijf je halfweg steken in onwetendheid.

En dan kom je terecht bij de ware bron: Mohammed.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.