Racisme...? Wat is racisme?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

02 jan 2022, 09:01

Dit is ook racistisch :D

Afbeelding
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

02 jan 2022, 12:56

Bedoel je de borden of het feit dat ze hier in vraag gesteld worden?

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

02 jan 2022, 13:56

E.T. schreef:
02 jan 2022, 12:56
Bedoel je de borden of het feit dat ze hier in vraag gesteld worden?
De borden natuurlijk , een beetje humor hé .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

08 jan 2022, 17:10

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... rtner.html

Waar zijn de betogers voor BLM ??? Zie het strafblad !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2022, 18:31

Een man met een Noord-Afrikaans uiterlijk steelt tijdens een discussie een jood zijn gsm. Wanneer de jood zich verzet en probeert zijn gsm terug te krijgen, geeft de belager hem flink wat meppen.
Filmpje: jood krijgt slaag.

Oh, ja, nog dit: de donkerhuidige roept 'Wij willen hier geen joden. Heil Hitler!' en het incident speelde zich af in Londen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

26 apr 2022, 10:09

Conner Rousseau — © DBA

Conner Rousseau: “Als ik door Molenbeek rijd, voel ik me ook niet in België”
Conner Rousseau heeft een opmerkelijk interview gegeven aan het weekblad Humo. Daarin pleit de Vooruit-voorzitter voor meer investeringen in kinderopvang en onderwijs, maar het is vooral de titel ‘Als ik door Molenbeek rijd, voel ik me ook niet in België’ die de blik vangt. Op Radio 1 erkende Rousseau dinsdagochtend dat de titel fors is, maar hij bleef achter zijn uitspraken staan.


Wat gaat het unia nu doen ? Hem voor het gerecht brengen , de partij verbieden ?? :)
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 apr 2022, 11:13

Als ikhierop het Kiel rondwandel is zeker 50% van vreemde origine.
Dit kan gaan van Noord Afrikane, Turken, Afrikanen en Oostblokkers.
Met nog wat uitgehuwde Thais en Indiers en Philipijnse vrouwen.
Een Eskimo heb in nog nooit gezien :lol:
Dat het voor sommigen problem veroorzaak is begreipelijk. Alhoewel de jonge generatie alochtonen Nederlands spreekt tegen hun kindereN

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 apr 2022, 18:16

Conner Rousseau: “Als ik door Molenbeek rijd, voel ik me ook niet in België”
En gelijk heeft Conner,en Molenbeek is niet de enige enclave die +90% uit mensen van vreemde origine bestaat waar het merendeel dan nog moslim is,in vele steden en gemeenten is het zelfs gevaarlijk om in de duistere uren door zo een wijk of zelfs een groot stadsdeel te gaan.
Ik heb een docu gezien over UK en daar liepen er meer rond in een boerka dan in een moslimland zelf, en de politie is daar niet te zien, ze hebben hun eigen sahira wet.
Nog een paar jaar ..... en onze kinderen en kleinkinderen zullen het wel voelen.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 aug 2022, 14:27

Afbeelding

In een gezamenlijke studentenwoning die niet op de campus van de universiteit van Berkeley gelegen is, zijn blanken niet toegelaten in de gemeenschappelijke ruimtes.
Het is de bedoeling om de POC - people of color - een "safe space" te gunnen.

Apartheid, maar dan woke en dus onmogelijk racisme.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 aug 2022, 20:41

Yes, dus nog maar eens: 'wie' zijn nu eigenlijk de racisten?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 aug 2022, 21:31

Weg met ons!

Wanneer er leerkrachten te veel zijn, dan moeten de blanke leerkrachten eerst ontslagen worden.
Minneapolis is de stad waar George Floyd werd gedood door de blanke agent.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2022, 14:44

In de omgeving van Aachen heeft een politicus van Die Grünen zichzelf tot slachtoffer uitgeroepen van hatelijke aanvallen van neo-nazi's.
Op zijn auto was een hakenkruis getekend en ook zijn voordeur was besmeurd met gelijkaardige bedreigingen.

Nu blijkt dat die man - Manoj Subramaniam - al die zaken verzonnen heeft of zelf gedaan heeft. Vanzelfsprekend kon iemand met een getaande huidskleur rekenen op de oprechte morele steun van vele andere partijen.

Hij heeft nu per direct ontslag genomen uit alle functies die hij bekleedde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

04 sep 2022, 15:45

Intussen al heel wat jaren geleden was ik o.a. 3 x in Marokko en 2 x in Tunesië...
In Marokko was er een (rijkere) kaste, die openlijk neerkeek op de minder rijken.
En vooral de BERBERS (originele inwoners van Marokko) werden duidelijk gediscrimineerd.
(De Berbers wonen al duizenden jaren vóór de volksverhuizing van Arabieren in de 11e eeuw in het gebied.)

Een lokale bekende van mij mocht zelfs mijn hotel niet binnen!

In Tunesië waren sommige lokale inwoners zelfs openlijk vijandig t.o.v. toeristen.

Q.e.d.

H.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

06 sep 2022, 08:42

Wil. schreef:
14 feb 2022, 18:31
Een man met een Noord-Afrikaans uiterlijk steelt tijdens een discussie een jood zijn gsm. Wanneer de jood zich verzet en probeert zijn gsm terug te krijgen, geeft de belager hem flink wat meppen.
Filmpje: jood krijgt slaag.

Oh, ja, nog dit: de donkerhuidige roept 'Wij willen hier geen joden. Heil Hitler!' en het incident speelde zich af in Londen.
Tijdens een vakantie in EILAT voelde ik (als niet -Jood) duidelijk discriminatie.
Terwijl zelfs in het stationskwartier van Antwerpen is er duidelijk dicriminatie
tussen Joden onderling, want de "orthodoxen" hebben nog striktere eigen regels...

H.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2022, 09:08

Hobo schreef:
06 sep 2022, 08:42
Tijdens een vakantie in EILAT voelde ik (als niet -Jood) duidelijk discriminatie.
Hoe kwam dat tot uiting?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.