Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 dec 2023, 12:25

Zelf hier verkondigen ze hun ideologie t.o.v vrouwen
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231208_92604809

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 dec 2023, 14:38

Geweld loont.

Althans in westerse, democratische gemeenschappen.
Gisteren werd in Denemarken beslist dat openbare koranverbrandingen niet meer toegelaten zijn omdat die geweld uitlokken. Zowel in Denemarken als elders.
Dat verbod geldt niet enkel voor verbrandingen, maar voor elke daad die de religieuze gevoelens van mensen diep kan schokken. Dat zijn natuurlijk rekbare begrippen die aanleiding zullen geven tot rechtszaken.

Je mag nog wel de koran verbranden in je tuin, samen met een groep vrienden op je privé-terrein. Mag het dan ook wanneer men vanop de straat die verbranding kan zien, of is dat ook verboden?

En wat met schokkende beelden zoals deze:

Afbeelding

Dat moet toch mogelijk blijven, niet?
Maar dit dient verboden en bestraft te worden:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 dec 2023, 09:57

Het is wéér zo ver: heel wat Franse moslims zijn kwaad want een lerares heeft dit schilderij van Cesari laten zien aan moslimmeisjes:

Afbeelding

De plaats van het onheil: de Jacques Cartier school in Issou, nabij Parijs.

Onmiddellijk schoten de 'gepaste kanalen' in actie: via sociale media werd er nog aan toegevoegd dat de lerares bovendien nog racistische opmerkingen had gemaakt ook.


Wie het nieuws een beetje volgt, weet dat de voorbije dagen enkele moslimjongeren zijn veroordeeld ivm de moord op die andere geschiedenisleraar - Samuel Paty - waarbij dezelfde aanpak van 'een probleem' werd gevolgd: leugens verspreiden, moslims opjutten, één getrouwe volgeling van de profeet maakt de leraar dan af en snijdt zijn hoofd eraf.


Ik weet niet wat de Franse scholen tegenhoudt om als reactie in alle scholen een maand lang een kopie van dat schilderij op te hangen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

13 dec 2023, 11:30

Ik weet niet wat de Franse scholen tegenhoudt om als reactie in alle scholen een maand lang een kopie van dat schilderij op te hangen.
De hoogste tijd dus voor een nieuwe Daniele da Volterra - "de Broekschilder" - die in de 16de eeuw van het Vaticaan de opdracht kreeg zoveel mogelijk bloot te overschilderen of te bedekken. Groot slachtoffer was Michelangelo wiens geschilderde/gebeeldhouwde piemels moesten overdekt worden met schelpen, vijgenbladeren en dies meer. Naakte mannen en vrouwen moesten "gekleed" overschilderd worden. Nog bruiner bakte het paus Innocentius X - "de piemelhakker" - die alle gebeeldhouwde piemels liet afhakken- zelfs van eeuwenoude beelden uit de Griekse en Romeinse oudheid. Geruchten willen dat er ergens in het Vaticaan een geheim kamertje is waar al die afgehakte sjarels bewaard worden. :D
Over de censuurpolitiek van Facebook zullen we maar zwijgen - elke borst wordt gecensureerd. Zelfs al gaat het om een moeder die de borst geeft. Kwezelarij en onverdraagzaamheid zijn helaas alomtegenwoordig - en niet enkel bij de usual suspects.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

13 dec 2023, 11:59

"Allo" , "Allo: , met "The Fallen Madonna With The Big Boobies" werd nog niet gecensureerd :lol:

https://www.hln.be/tv/the-fallen-madonn ... ~a087d6ff/

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 dec 2023, 12:29

Ooit zag ik op een ernstige zender in een serieus programma die kast in 't Rome ('t Vaticaan?) met laden vol marmeren piemeltjes ...

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 dec 2023, 12:32

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... n6xbl4mBqW
Dit stond ooit in de krant ... uit Diest

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 dec 2023, 14:02

De islamideologie protesteert en de seculiere wereld haalt bakzeil:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2023, 12:08

Daar roert entwat in Frankrijk.

Een 12-jarig schoolmeisje kon door het personeel worden overmeesterd en wordt door de politie vastgehouden nadat ze haar leraar Engels met een mes had bedreigd tijdens de les op een school in Rennes.

Aanklager Philippe Astruc zei dat het meisje later verklaarde dat ze haar aanval wilde uitvoeren 'zoals die in Arras', verwijzend naar een extremistische aanval op 13 oktober waarbij leraar Dominique Bernard werd doodgestoken op de middelbare school Gambetta in de Noord-Franse stad.

De verontrustende bedreigingen kwamen minder dan een week nadat een Franse rechtbank zes tieners had veroordeeld voor hun rol in de onthoofding van Samuel Paty in 2020 buiten zijn middelbare school in de buurt van Parijs, nadat ze hem hadden helpen identificeren als een geradicaliseerde islamist.


De religie van de vrede ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 dec 2023, 14:54

nadat ze hem hadden helpen identificeren als een geradicaliseerde islamist.

Hoezo een islamiet?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2023, 15:12

E.T. schreef:
15 dec 2023, 14:54
nadat ze hem hadden helpen identificeren als een geradicaliseerde islamist.

Hoezo een islamiet?
moest zijn "nadat ze hem hadden helpen identificeren aan een geradicaliseerde islamist"
Het was de bedoeling dat die geradicaliseerde het werk zou afmaken, wat hij ook deed.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 dec 2023, 16:00

In het behoorlijk geïslamiseerde Frankrijk stormt een gewapende ‘Noord-Afrikaan’ een kleuterschool binnen, bedreigt de joodse directeur met ‘groepsverkrachting’ en verminking ‘zoals in Gaza’.

Afbeelding


Duidelijk iemand wiens grond werd afgepakt door de Israëli's.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 dec 2023, 13:53

Dit valt gewoon tussen de plooien en hoort bij de 'details' van het nieuws:

In de eerste helft van het jaar hebben Nigeriaanse Fulani (moslimterroristen van de Fulani stam) 2.500 christenen gedood.

Op kerstdag hebben ze de teller serieus omhoog bijgesteld: ze hebben nog eens extra 150 christenen afgemaakt tijdens de nacht.

Religieuze en ethnische verschillen vallen in dat gebied samen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 dec 2023, 13:41

Wie even de wenkbrauwen wil fronsen ( :roll: ) kan dit artikel lezen met de rare titel:


Media wijten kerstslachting onder Nigeriaanse christenen aan ‘klimaatcrisis’


https://europeanconservative.com/articl ... te-crisis/

De Europese Conservatieve sprak met de rooms-katholieke priester Fr. Benedict Kiely , die met vervolgde christenen over de hele wereld werkt. Met zijn liefdadigheidsinstelling Nasarean.org helpt hij christenen kleine bedrijven op te zetten in gebieden waar ze zwaar worden vervolgd, voornamelijk door moslims.

Fr. Kiely gaf commentaar op de media die probeerden de aanvallen op de klimaatverandering te wijten, en zei:

Dit is het verhaal van het postchristelijke globalistische Westen. Hoe zouden ze durven toegeven dat er in Nigeria een genocide gaande is, gepleegd door moslims tegen christenen? Dat zou actie vereisen. Ik herinner me dat ik vorig jaar de woorden hoorde van de bisschop van Ondo in Nigeria, toen meer dan veertig van zijn mensen werden gedood tijdens de Pinkstermis. Hij zei: “40 van mijn mensen werden niet gedood vanwege de opwarming van de aarde, maar omdat ze christenen waren.”

Nu stel ik mij de vraag of dit op dit topic thuis hoort of onder het topic met als titel 'klimaat' omdat dit dan toch een gevolg is van de klimaatopwarming. :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 28 dec 2023, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 dec 2023, 13:56

Daar moet nog aan toegevoegd worden dat de slachtoffers bijna allemaal transgenders waren. Dan blijft het een paar weken voorpaginanieuws.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.