Begroting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

09 okt 2021, 20:49

Tientallen jaren geleden op een vergadering zei een van de sprekers
het zou kunnen dat in de verre toekomst er nog 1 dag gewerkt wordt
In de week bv de maandag zei hij al lachend en iemand vroeg zal dit dan elke maandag zijn?
Denk dat we nu in die verre toekomst bijna zijn
Want onze poetshulp die hebben we bijna 1 1/2 maand niet meer gezien of verlof of ziek of vab dagen
of de kindjes zijn ziek enz..
Maar als ouderling als je hulp nodig hebt je moet het maar vragen totdat je ...

Wat ze dringend moeten terug invoeren is :
de wekelijkse controle van het stempelen
de honden taks
de fietsplaten taks
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 okt 2021, 22:49

Lars schreef:
Niet alle sjotters zijn ongeschoold...
Daar hoef je nu eens écht geen diploma voor gehaald te hebben. Lezen en schrijven is zelfs geen vereiste.

Een trucker moet al minstens een rijexamen hebben afgelegd en niet alle truckers zijn ongeschoold.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 okt 2021, 22:54

wd schreef:
09 okt 2021, 20:49
Wat ze dringend moeten terug invoeren is :
de wekelijkse controle van het stempelen
de honden taks
de fietsplaten taks
:lol: Voor dit soort ontboezemingen blijf ik hier dagelijks naartoe komen :lol: :lol:
Er is opnieuw hoop dat de begroting in evenwicht geraakt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 okt 2021, 23:01

wd schreef:
09 okt 2021, 20:49
Tientallen jaren geleden op een vergadering zei een van de sprekers het zou kunnen dat in de verre toekomst er nog 1 dag gewerkt wordt
Die spreker had dat wellicht gehoord van John M. Keynes. Die voorspelde in 1930 al dat we maar 15 uur per week zouden werken. Dat is niet helemaal uitgekomen ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 okt 2021, 10:42

Wil. schreef:
09 okt 2021, 22:49
Lars schreef:
Niet alle sjotters zijn ongeschoold...
Daar hoef je nu eens écht geen diploma voor gehaald te hebben. Lezen en schrijven is zelfs geen vereiste.

Een trucker moet al minstens een rijexamen hebben afgelegd en niet alle truckers zijn ongeschoold.
Tegenwoordig lopen er al wel meer rond met een universitair diploma, Mignolet (FC Brugge) Pol &Soc; Juan Mata (ManU) journalistiek; Chiellini (Juve) economie; Kompany MBA Manchester univ.; Vinícius Júnior (RMA) runt een bedrijf met 39 medewerkers al is hij pas 21. In vervlogen tijden was Steve Highway (Liverpool) licentiaat kunstgeschiedenis een buitenbeentje. Qua inkomen in vergelijking met posters hier die zo hoog van zichzelf opgeven zal er wel enig verschil zijn.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 okt 2021, 11:22

Je bent blijkbaar vergeten waarover het ging? Lars beweert dat lage lonen nu eenmaal typisch zijn voor ongeschoolde arbeid.

Om sjotter te worden, is enige vorm van scholing absoluut niet vereist en ontbreekt die ook dikwijls. Toch zijn de lonen daar hoog. Dat neemt niet weg dat er hier en daar wel iemand bij loopt die wél een diploma heeft gehaald. Dat het dan al eens bij theoretische kennis blijft, wordt duidelijk in het geval van Kompany: zijn diepgaande kennis omtrent bedrijfsvoering - dat is toch wat een MBA zou moeten voorstellen - resulteerde op één jaar tijd in het faillissement van twee zaken. 'Ik had de kosten niet goed ingeschat' stelt de sjotter ... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

10 okt 2021, 12:40

Te veel ballen tegen zijn hoofd gekregen. :wink:

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 okt 2021, 15:25

Wil. schreef:
10 okt 2021, 11:22
Dat het dan al eens bij theoretische kennis blijft, wordt duidelijk in het geval van Kompany: zijn diepgaande kennis omtrent bedrijfsvoering - dat is toch wat een MBA zou moeten voorstellen - resulteerde op één jaar tijd in het faillissement van twee zaken. 'Ik had de kosten niet goed ingeschat' stelt de sjotter ... :roll:
Heb je over de anderen ook iets te zeggen of probeer je toch weer te scoren uit buitenspel? De horecazaken van Kompany in Brussel waren ook niet levensvatbaar, heb je die over het hoofd gezien?
Je zou ook eens wat verder kunnen kijken dan je hautaine neusje lang is:
https://www.bxbrussels.be/fr/news/49
Me dunkt dat dit soort initiatieven belangrijker is dan het louter sportieve.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 okt 2021, 17:36

MichelN schreef:
10 okt 2021, 15:25
Wil. schreef:
10 okt 2021, 11:22
Dat het dan al eens bij theoretische kennis blijft, wordt duidelijk in het geval van Kompany: zijn diepgaande kennis omtrent bedrijfsvoering - dat is toch wat een MBA zou moeten voorstellen - resulteerde op één jaar tijd in het faillissement van twee zaken. 'Ik had de kosten niet goed ingeschat' stelt de sjotter ... :roll:
Heb je over de anderen ook iets te zeggen of probeer je toch weer te scoren uit buitenspel? De horecazaken van Kompany in Brussel waren ook niet levensvatbaar, heb je die over het hoofd gezien?
Je zou ook eens wat verder kunnen kijken dan je hautaine neusje lang is:
https://www.bxbrussels.be/fr/news/49
Me dunkt dat dit soort initiatieven belangrijker is dan het louter sportieve.
Als je het deksel op de neus krijgt, dan verleg je het onderwerp maar verder zodat we nog eens een eind verder naast de diepzinnige visie van Lars belanden? Sorry, jongen, maar ik speel dat spelletje niet mee.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

10 okt 2021, 17:42

Dat laaggeschoolden over het algemeen weinig verdienen is een feit, geen visie.
Alle uitzonderingen van succesvolle voetballers en frituuruitbaters ten spijt...
Laatst gewijzigd door Lars op 10 okt 2021, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

10 okt 2021, 18:03

Lars schreef:
09 okt 2021, 19:11
tokkio schreef:
09 okt 2021, 17:45
Minimaal dagelijkse kost voor zelfstandigen
Vrachtwagen chauffeurs werken minimaal 15 uur, en vele ook de zaterdag en zondag :mrgreen:
Uurloon, 12.95 bruto :twisted:
Lage lonen zijn nu éénmaal typisch voor ongeschoolde arbeid....
Een trucker moet al minstens een rijexamen hebben afgelegd en niet alle truckers zijn ongeschoold.
Behalve het vrachtwagen rij examen,ook nog een bewijs van code 95 ieder jaar 35 uur les, een ADR rijbewijs/vergunning, een bewijs /examen dat men met een clark kan rijden, ook een Frigo certificaat, niet verplicht ,maar meertalig is een voordeel,dus uw verstaanbaar kunnen maken in Engels, Frans, Italiaans, Spaans, en als men veel naar het noorden rijd wat scandinavis....men moet ook technische bagage hebben , om de vrachtwagen te herstellen, verlichting, remmen regelen, mazoutfilter vervangen,een platte band veranderen, dus heele geleerde, neem de uitdaging aan, en vergeet niet dat zonder "laag geschoolde" vrachtwagen chauffeurs de wereld stil staat.
En er waren ook jongens die een hoger diploma hebben, PVDB, die sprak 7 talen vloeiend, en kwam uit een familie van advocaten en notarissen,de liefde voor het beroep weet u..
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

10 okt 2021, 18:07

tokkio schreef:
10 okt 2021, 18:03
Lars schreef:
09 okt 2021, 19:11
tokkio schreef:
09 okt 2021, 17:45

Vrachtwagen chauffeurs werken minimaal 15 uur, en vele ook de zaterdag en zondag :mrgreen:
Uurloon, 12.95 bruto :twisted:
Lage lonen zijn nu éénmaal typisch voor ongeschoolde arbeid....
Een trucker moet al minstens een rijexamen hebben afgelegd en niet alle truckers zijn ongeschoold.
Behalve het vrachtwagen rij examen,ook nog een bewijs van code 95 ieder jaar 35 uur les, een ADR rijbewijs/vergunning, een bewijs /examen dat men met een clark kan rijden, ook een Frigo certificaat, niet verplicht ,maar meertalig is een voordeel,dus uw verstaanbaar kunnen maken in Engels, Frans, Italiaans, Spaans, en als men veel naar het noorden rijd wat scandinavis....men moet ook technische bagage hebben , om de vrachtwagen te herstellen, verlichting, remmen regelen, mazoutfilter vervangen,een platte band veranderen, dus heele geleerde, neem de uitdaging aan, en vergeet niet dat zonder "laag geschoolde" vrachtwagen chauffeurs de wereld stil staat.
En er waren ook jongens die een hoger diploma hebben, PVDB, die sprak 7 talen vloeiend, en kwam uit een familie van advocaten en notarissen,de liefde voor het beroep weet u..
Voor dat soort lonen moet het wel een roeping zijn, dat wel....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

11 okt 2021, 16:30

Voor dat soort lonen moet het wel een roeping zijn, dat wel....
dat is een roeping ook, en soms uit noodzaak, maar een vrachtwagen chauffeur ,die doet wel + 300 uur per maand, en als ze van huis weg zijn krijgen ze nu bijna 40 € nachtvergoeding,dus de verdienste is goed, als men niet te lui is om te werken,maar ze blijven de underdog, zelfs hun beroep is niet erkend,maar dank zij die lage lonen van vrachtwagenchauffeurs ,komen de goederen goedkoop binnen, maar zonder die "slaven" zit u na een week zonder al wat u nodig hebt, respect voor die" laag geschoolde" aub
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Lars
Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40

11 okt 2021, 21:20

tokkio schreef:
11 okt 2021, 16:30
Voor dat soort lonen moet het wel een roeping zijn, dat wel....
dat is een roeping ook, en soms uit noodzaak, maar een vrachtwagen chauffeur ,die doet wel + 300 uur per maand, en als ze van huis weg zijn krijgen ze nu bijna 40 € nachtvergoeding,dus de verdienste is goed, als men niet te lui is om te werken,maar ze blijven de underdog, zelfs hun beroep is niet erkend,maar dank zij die lage lonen van vrachtwagenchauffeurs ,komen de goederen goedkoop binnen, maar zonder die "slaven" zit u na een week zonder al wat u nodig hebt, respect voor die" laag geschoolde" aub
Waar haalt u het dat ik deze mensen niet zou respecteren?