Bed - Bad - Brood

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 dec 2019, 14:59

En wat wilt ge nu bewijzen? Zo kan ik ook de huizenmarkt publiceren van de goedkoopste huizen in de landen van herkomst van die asielzoekers.
Ik bewijs enkel dat je met maximum 32.000€ aan retroactief verkregen kindergeld geen huis of appartement kunt kopen in dit land - de getoonde prijzen zijn de gemiddelde prijzen. De gemiddelde duur van een asielprocedure met beroep is 1-1,5 jaar.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 29 dec 2019, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 dec 2019, 15:03

Frits1955 schreef:
Ik bewijs enkel dat je met maximum 32.000€ aan retroactief verkregen kindergeld geen huis of appartement kunt kopen in dit land - de getoonde prijzen zijn de gemiddelde prijzen.
Heb ik anders beweerd?

‘ Kan men bv met 32.000 euro (fictief extreem voorbeeld gehanteerd door De Tijd) een huis kopen/aanbetalen in Nigeria, Congo, somalië, enz..........En waarom gaat de oppositie onmiddellijk ervan uit dat dit huis in Vlaanderen moet gekocht zijn? Iedereen weet dat dit onmogelijk is en ook is er nergens een aanwijzing dat het over Vlaanderen gaat of toch?’

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 dec 2019, 15:06

Tja, zo kunnen we bezig blijven nietwaar; Nergens in om het even welke berichtgeving is maar een spoor te vinden dat het over een huis in ...zou gaan.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 dec 2019, 15:12

Sommige 'asielzoekers' komen naar, genieten van de sociale zekerheid, worden belg en schaffen zich even later een woning aan in een ander Europees land waar ze voor 30 of 40 duizend euro al een fatsoenlijk huis kopen.
Of als ze vervolgens bv. in Somalië een huis willen kopen, dan kost hen dat nog minder. Voor een goeie 25.000 euro zijn ze daar goed gesteld.

Afbeelding

De oprit moet nog wel aangelegd worden. Houd daar rekening mee, hé.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 dec 2019, 15:14

frits schreef:
Tja, zo kunnen we bezig blijven nietwaar; Nergens in om het even welke berichtgeving is maar een spoor te vinden dat het over een huis in ...zou gaan.
Inderdaad, net zoals men kan blijven doordrammen dat bewoners van een sociale woning geen eigendom mogen hebben, ook niet in het buitenland en dat dit niet mag onderzocht of aangekaart worden. Maar dat is een andere discussie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 dec 2019, 15:17

frits1955 schreef:
29 dec 2019, 15:06
Tja, zo kunnen we bezig blijven nietwaar; Nergens in om het even welke berichtgeving is maar een spoor te vinden dat het over een huis in ...zou gaan.
Ben je dan niet op de hoogte van het feit dat sommige OCMW's privédetectives hebben ingeschakeld om na te gaan welke bewoners van sociale woningen eigendom(men) bezitten in het buitenland? Dat is nochtans in het nieuws geweest.
bron

Wanneer je dan hier enkele tientallen duizenden euro's krijgt, dan wordt de aankoop in het buitenland gemakkelijk bekostigd, niet?
Laatst gewijzigd door Wil. op 29 dec 2019, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 dec 2019, 15:18

Maar dat is een andere discussie.

Dat is inderdaad een andere, zij het verwante discussie en daar geef ik U volledig gelijk in. Dat mag wel onderzocht en aangekaart worden wat mij betreft.
dejules

29 dec 2019, 15:30

Dicksy schreef:
29 dec 2019, 14:30
Dit zal Groen dus niet graag lezen en zal hun rekendienst de volgende dagen overuren moeten kloppen.
De studiedienst van de N-VA ligt op apengapen.
Een groot deel vd medewerkers is opgestapt uit onvrede. Zij wensten niet langer vervalste cijfers te produceren om de werkelijkheid mooier voor te stellen dan ze is. Een ander deel is ontslagen aangezien de N-VA bij de laatste verkiezingen het grootste verlies uit de Belgische geschiedenis leed. Ze verloor nl een kwart van haar kiezers!
dejules

29 dec 2019, 15:34

Wil. schreef:
29 dec 2019, 15:17
Ben je dan niet op de hoogte van het feit dat sommige OCMW's privédetectives hebben ingeschakeld om na te gaan welke bewoners van sociale woningen eigendom(men) bezitten in het buitenland?
De Gentse projectontwikkelaar Didier De Witte (72) is veroordeeld voor fiscale fraude en het gebruiken van valse facturen. De Witte is veroordeeld tot een jaar cel en 240.000 euro boete. Dat heeft de Gentse correctionele rechtbank beslist. De man kwam in 2011 al in opspraak omdat hij onterecht 40.000 euro stempelgeld had geïnd, terwijl hij een bedrijf van 35 miljoen euro runde.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190207_04159114

Het zou niet mogen dat mensen die benoemd zijn voor het leven vrijwillig te vroeg stoppen.
Het zou bij wet strafbaar moeten zijn indien zij 10 tot 15 jaar voor hun pensioenleeftijd gaan leeglopen bijvoorbeeld door al hun sociale rechten af te nemen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 dec 2019, 15:39

Wat mij verder ook bovenmatig weet te intrigeren is hoe kroostrijke, asielzoekende gezinnen hier alom vastgoed weten te verwerven via hopen (retroactief) verworven kindergeld terwijl de gewezen Staatssecretaris voor asiel en nog wat - Theo Francken dus - tijdens zijn "Theo Toert" avonden staat te beweren dat "80 tot 90% van de asielzoekers alleenstaande mannen zijn". Krijgen die dan ook -retroactief of niet - hopen kindergeld voor zichzelf waarmee ze in ons land of pakweg Somalië vastgoed kunnen verwerven? Of zit men in deze zaken hartsgrondig te liegen?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 dec 2019, 16:01

Ik denk dat het wel mogelijk is vastgoed te verwerven met kindergeld of een klein kapitaal bij een islamitische bank. Daar het principe anders is

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 dec 2019, 16:07

frits1955 schreef:
29 dec 2019, 15:39
Wat mij verder ook bovenmatig weet te intrigeren is hoe kroostrijke, asielzoekende gezinnen hier alom vastgoed weten te verwerven via hopen (retroactief) verworven kindergeld terwijl de gewezen Staatssecretaris voor asiel en nog wat - Theo Francken dus - tijdens zijn "Theo Toert" avonden staat te beweren dat "80 tot 90% van de asielzoekers alleenstaande mannen zijn". Krijgen die dan ook -retroactief of niet - hopen kindergeld voor zichzelf waarmee ze in ons land of pakweg Somalië vastgoed kunnen verwerven? Of zit men in deze zaken hartsgrondig te liegen?
Het gaat dan om mensen die het statuut van vluchteling hebben gekregen. Die kunnen hun vrouw, hun kinderen en soms hun ouders laten overkomen omwille van gezinshereniging. Eens die hier zijn, krijgen die kinderen vanzelfsprekend ook kindergeld toegewezen.
Dat is de reden waarom die alleenstaande mannen voorop gestuurd worden. Zoiets is toch al herhaaldelijk in het nieuws geweest of door "rechtsen" aangekaart?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 dec 2019, 16:10

Ach zo. Madame Soleil is onder ons :lol:
Ice

29 dec 2019, 16:20

Wil. schreef:
29 dec 2019, 16:07
Het gaat dan om mensen die het statuut van vluchteling hebben gekregen. Die kunnen hun vrouw, hun kinderen en soms hun ouders laten overkomen omwille van gezinshereniging. Eens die hier zijn, krijgen die kinderen vanzelfsprekend ook kindergeld toegewezen.
Dat is de reden waarom die alleenstaande mannen voorop gestuurd worden. Zoiets is toch al herhaaldelijk in het nieuws geweest of door "rechtsen" aangekaart?
Zo vanzelfsprekend vind ik dat niet.
Waarom moet de belg/autochtoon dan rechten opbouwen door arbeid én bijdragen om te kunnen genieten van de SZ en asielzoekers niet?!
En kom niet af dat werklozen ook kinderbijslag krijgen want je moet een periode gewerkt en dus afgedragen hebben vóór je aanspraak kunt maken op een uitkering.
Waarom moeten asielzoekers dan geen rechten opbouwen en bijdragen voor ze van de SZ kunnen gebruik maken? :evil: ze worden dan ook al onderhouden met belastinggeld!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 dec 2019, 17:05

Het is 'vanzelfsprekend' (bemerk de aanhalingstekens) omdat onze wetgever dat zo gemaakt heeft.

Ik weet niet of mensen die nog niet gewerkt hebben worden uitgesloten van dit voordeel. Bijvoorbeeld twee studenten die samen een kind hebben maar nog naar school gaan. Ik vermoed dat zij ook kinderbijslag krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.