Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 feb 2024, 17:41

Wil. schreef:
02 feb 2024, 11:38
socrates schreef:
02 feb 2024, 11:06
Al wie diensten of producten probeert te slijten, doet dit bijna uitsluitend om daar GELD voor te krijgen. Godsdienst is ook een dienst en zijn verkopers zijn even deskundig in het maken van publiciteit als bv/ de hedendaagse Chinese autobouwers;, die verkopen ook "dromen" met dit verschil, wie ze niet koopt nog niet wordt gestraft.
Op welke wijze proberen de kerken (christelijke, joodse, islamitische) in dit land geld te krijgen van hun volgelingen? Je kunt gratis toetreden tot de club en ook zonder uitstapkosten weer vertrekken. Er is ook geen jaarlijks lidgeld.

Leg dat eens even uit, aub?
Ik weet niet zeker of het voor alle merken van Godendienst geldt maar ik betaal, zelfs zonder mijn medeweten, een deel van het loon van die droomverkopers via het ministerie van Justitie dat geld krijgt van de begrotingsminister. Ik betaal zelfs nog altijd een deel van het omvangrijke pensioen van een voormaige bisschop van Brugge.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 feb 2024, 17:44

In Duitsland geldt jouw stelling dus niet, want daar bepaal je als belastingbetaler of je al dan niet een bepaalde religie steunt.

In heel wat landen is dezelfde regeling van kracht.

Algemene fact check: ik beoordeel de stelling als grotendeels onwaar ;-)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

02 feb 2024, 19:12

In Duitsland mag je bepalen naar welke geloofsgemeenschap je bijdrage gaat, maar betalen zal je sowieso 8)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 feb 2024, 19:57

Wil. schreef:
02 feb 2024, 17:44
In Duitsland geldt jouw stelling dus niet, want daar bepaal je als belastingbetaler of je al dan niet een bepaalde religie steunt.

In heel wat landen is dezelfde regeling van kracht.

Algemene fact check: ik beoordeel de stelling als grotendeels onwaar ;-)
Mijn inbreng was een reactie op deze stellingname "Godsdienst berust op verzinsels en het uiteindelijke doel is...GELD.
De kassa moét rinkelen."
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 feb 2024, 00:11

Een video over een school van de VN (een UNRWA-school) is boven water gekomen. Daarin vertellen de leerlingen dat hen geleerd wordt dat de joden moeten gedood worden.


Afbeelding

De documentaire werd in 2022 opgenomen in een school in het vluchtelingenkamp Shuafat in Oost-Jeruzalem en dook onlangs weer op te midden van de aanhoudende oorlog tussen Israël en Hamas. In de video vertellen studenten die nog maar zeven of acht jaar oud lijken tegen een interviewer: “ons is geleerd dat de Joden onze kinderen vermoorden.”

“Het neersteken en vertrappelen van Joden brengt respect voor de Palestijnen”, zegt een ander kind. Een andere leerling legt uit dat ze ‘klaar is om een zelfmoordaanslag uit te voeren’.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 feb 2024, 10:38

Volgens een onderzoek van het Palestijnse Centrum voor Beleid en Onderzoek (PCPSR) dat vorige maand werd gepubliceerd, gelooft ruim 90 procent van de ondervraagde Palestijnen dat “Hamas de wreedheden die in de video’s te zien zijn niet heeft begaan” op 7 oktober, verwijzend naar aanvallen op burgers.

Dat aantal stijgt tot maar liefst 97% als alleen de inwoners van de Westelijke Jordaanoever worden meegerekend, vergeleken met 83% van de inwoners van Gaza.




Ik begin stilaan te geloven dat het Israëlisch leger helemaal niet aanwezig is in Gaza :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

05 feb 2024, 20:51

Wil. schreef:
05 feb 2024, 10:38
Volgens een onderzoek van het Palestijnse Centrum voor Beleid en Onderzoek (PCPSR) dat vorige maand werd gepubliceerd, gelooft ruim 90 procent van de ondervraagde Palestijnen dat “Hamas de wreedheden die in de video’s te zien zijn niet heeft begaan” op 7 oktober, verwijzend naar aanvallen op burgers.

Dat aantal stijgt tot maar liefst 97% als alleen de inwoners van de Westelijke Jordaanoever worden meegerekend, vergeleken met 83% van de inwoners van Gaza.

Zou het kunnen dat die wreedheden niet op 7 oktober maar op 6 of 9 oktober zijn gepleegd ? Dan klopt de bewering immers wel.



Laat het middel nooit het doel vervangen !

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

05 feb 2024, 22:22

Kijk naar het verschil bij de ondervraging van daders van 7 oktober en steeds dat geheimzinnig lachje(doortraptheid) als ge iets vraagt van ene van Gaza of daarbuiten. Zo iemand kunt ge nooit ernstig nemen.
En joden kunnen dat bb ook of kennen dat.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 feb 2024, 00:14

socrates schreef:
05 feb 2024, 20:51
Zou het kunnen dat die wreedheden niet op 7 oktober maar op 6 of 9 oktober zijn gepleegd ? Dan klopt de bewering immers wel.
Goed dat je er 8 oktober tussenuit laat: dat was een zondag en dan werken de terroristen niet, dat is algemeen geweten :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

06 feb 2024, 09:55

Als 8 oktober een zondag was dan was 7 oktober zaterdag en sabat.
Zou men dan een muziekrave toelaten?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 feb 2024, 10:32

voorn schreef:
06 feb 2024, 09:55
Als 8 oktober een zondag was dan was 7 oktober zaterdag en sabat.
Zou men dan een muziekrave toelaten?
Sabat: enkel voor de strikte joden, niet voor de hippies die aanwezig waren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 feb 2024, 18:32

'Je mag de ganse bevolking niet straffen voor de wandaden van enkelen op 7 oktober' : dat horen we toch geregeld op onze main stream media?

Hier een filmpje van de warme ontvangst die de ontvoerde joodse vrouwen, kinderen, mannen te beurt viel toen ze in de gestolen Israëlische auto's werden binnengevoerd in Gaza:


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 feb 2024, 21:27

Al goed dat de joden wat geld hebben, zo'n buurman(land) wil ik ook niet hebben.
Als arme mens zou men je laten vallen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 feb 2024, 18:46

Nog ene die zijn licht moet laten schijnen: een Chinese 'influencer' . Hier zijn diepe overpeinzingen:

Geloof nooit wat de Joden zeggen; We horen alleen over de Holocaust, maar niet over hoe de ‘smerige rijke joden’ eerder het ‘vriendelijke’ Duitsland hebben verraden; De misdaden van de joden tegen China zijn zelfs erger dan die tegen Duitsland


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 feb 2024, 19:30

Goed samengevat:



Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.