Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

18 apr 2024, 22:47

IMG-20240418-WA0004[1774].jpg
IMG-20240418-WA0004[1774].jpg (87.52 KiB) 153 keer bekeken
Douglas Murray vatte in zijn boek " The Strange Death of Europe " het probleem goed samen : "Een continent dat de volkeren van de wereld importeert, zal ook de problemen van de wereld importeren"
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

19 apr 2024, 00:04

Een antwoord kreeg ik daar ook eens op, zij doen je toch niks. In onze winkel die ook met zon- en feestdagen open is was dat.
Ik vraag mij af hoe arm ik geboren ben(en zal blijven)
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

19 apr 2024, 10:33

sibarita schreef:
18 apr 2024, 22:47
IMG-20240418-WA0004[1774].jpg

Douglas Murray vatte in zijn boek " The Strange Death of Europe " het probleem goed samen : "Een continent dat de volkeren van de wereld importeert, zal ook de problemen van de wereld importeren"
Importeren is een wel doordachte vorm van handelen. Ofwel is die term fout vertaald uit het boek van die Murray, ofwel imorteert Europa geen volkeren maar wordt het platgelopen door hoofdzakelijk volkeren uit het nabije Oosten. Welke Europese instanties zouden aan mensenimport doen en waarom ?

PS net zoals bij Rechts bestaat Links uit een heel gamma van centrum^tot extreem links, niet alle linksdenkende mensen zijn pro import van migranten.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 apr 2024, 12:24

niet alle linksdenkende mensen zijn pro import van migranten.
Zeg Socrates, zou VOKA ( grootste Vlaams ondernemersnetwerk ) "links" zijn ? Kijk wat ze schrijven:

..."Zonder arbeidsmigratie redden we het niet. Het volstaat naar de cijfers van de in- en uitstroom te kijken op onze arbeidsmarkt: it’s the demography, stupid. Als we een gelijkaardige economische groei zoals in de voorbije 20 jaar willen realiseren met een gelijkaardige jobcreatie, dan zullen de komende 20 jaar in Vlaanderen bijna 700.000 extra werkenden nodig zijn. En daarvoor is arbeidsmigratie absoluut noodzakelijk. "...

Die linkse ondernemers toch he :lol:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

19 apr 2024, 14:13

frits1955 schreef:
19 apr 2024, 12:24
niet alle linksdenkende mensen zijn pro import van migranten.
Zeg Socrates, zou VOKA ( grootste Vlaams ondernemersnetwerk ) "links" zijn ? Kijk wat ze schrijven:

..."Zonder arbeidsmigratie redden we het niet. Het volstaat naar de cijfers van de in- en uitstroom te kijken op onze arbeidsmarkt: it’s the demography, stupid. Als we een gelijkaardige economische groei zoals in de voorbije 20 jaar willen realiseren met een gelijkaardige jobcreatie, dan zullen de komende 20 jaar in Vlaanderen bijna 700.000 extra werkenden nodig zijn. En daarvoor is arbeidsmigratie absoluut noodzakelijk. "...

Die linkse ondernemers toch he :lol:
Links wordt als exclusieve bevorderaar van de migratie gepropagandeerd maar de werving en gebruik van migranten om de loonokosten laag te kunnen houden is ooit heel duidelijk begonnen met een doelbewuste beloftevolle uitnoding/ Eerst werden Italianen en Polen "verhandeld" daarna ging men op zoek naar Berbers uit achtergebleven gebieden. Links was voor zover het al bestond, toen nog een marginaal groepje opposanten. Flamingantisch en Links zijn twee concepten wier moleculen niet kunnen fuseren tot een emulsie. :D
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2024, 16:01

Het hangt er maar vanaf wat men met de woordjes bedoelt, zoals 'arbeidsmigratie'. Wil dat zeggen dat arbeiders naar hier komen om hier te blijven, om hun familie vervolgens over te laten komen en daarna de familie van de familie? Is dat arbeidsmigratie?

Ten tweede: hebben degenen die mensen willen laten overkomen een voorkeur voor Indiërs, voor Skandinaven, voor Zuid-Amerikanen of voor Noord-Afrikanen? Of maakt dat niets uit?
Voor de bevolking (niet de werkgeversorganisaties) maakt dat zéker iets uit. Kijk maar eens naar de reactie van de bevolking tegenover de vluchtelingen uit Oekraïne en de vluchtelingen uit het Midden-Oosten.

Ten derde: wanneer migranten hier komen werken, dan gebeurt dat aan de lonen die hier voor gelijkaardige werknemers worden betaald. Er zal geen enkele verpleegster uit India hier aan het werk zijn voor 5 euro per uur. Enkel in jobs waar er geen controle is, kan dat soort uitbuiting bestaan maar die werknemers gaan het demografisch probleem niet oplossen. De overheid is geïnteresseerd in bijdragen om de soc. zekerheid te kunnen blijven betalen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2024, 16:57

Tijdens de voorbije ramadan zijn er wereldwijd meer dan 150 islamitische aanslagen geweest waarbij iets meer dan 800 doden zijn gevallen. Dat is een stijging van 9% tegenover vorig jaar.
Ik had verwacht dat we over de 1000 zouden gaan met al de tam-tam die we in Gaza hebben gezien.


Alle andere religies samen hebben zelfs niet 1 enkele dode in naam van hun religie kunnen doen optekenen.
Ook de bendes aan de rechterzijde en de anti-moslim haatverspreiders staan niet bij op de foto.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 apr 2024, 17:15

Tijdens de voorbije ramadan zijn er wereldwijd meer dan 150 islamitische aanslagen geweest waarbij iets meer dan 800 doden zijn gevallen. Dat is een stijging van 9% tegenover vorig jaar.
Mogen wij de bron weten van deze cijfers - ik bedoel dus niet de schrijfsels van wat extreem-rechtse bloggers en aanverwanten ergens op het wereldwijde net.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

19 apr 2024, 17:29

Alle andere religies samen hebben zelfs niet 1 enkele dode in naam van hun religie kunnen doen optekenen.
Wat een splijtende kennis van slachtoffers wereldwijd door religieuze fanatici - van welke fantast heb je die nepinfo nu weer? Hoe kan iemand nu weten dat er "zelfs niet 1 dode in naam van hun religie " zou gevallen zijn wereldwijd :lol:
Bv. alleen al in het India van Modi vallen al jaren dagelijks moslimslachtoffers door de fanatieke nationalistische hindoebewegingen. Het zou straf zijn als dat ook de laatste weken niet zo zou geweest zijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2024, 17:41

frits1955 schreef:
19 apr 2024, 17:15
Tijdens de voorbije ramadan zijn er wereldwijd meer dan 150 islamitische aanslagen geweest waarbij iets meer dan 800 doden zijn gevallen. Dat is een stijging van 9% tegenover vorig jaar.
Mogen wij de bron weten van deze cijfers - ik bedoel dus niet de schrijfsels van wat extreem-rechtse bloggers en aanverwanten ergens op het wereldwijde net.
Ik maak dagelijks de optelling van de doden die door aanslagen vallen. Zo kom je aan een totaal.


Andere religies plegen zo goed als nooit aanslagen in de naam van hun religie.
Er zijn katholieken die moorden plegen, ook atheïsten en ook hindoes enz. maar zo goed als nooit gebeurt dat omdat hun god of hun ideologie dat van hen vraagt. In de islamideologie is dat wél het geval. Vandaar de enorme verschillen die iedereen tot inzicht zouden moeten brengen nopens de ware aard van de islamideologie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 apr 2024, 19:13

Enkele voorbeeldjes uit de eerste week van april:

op 8/4 in Nigeria: 4 christenen worden vermoord door moslims (Fulani's). Dit is een aanslag die in die regio maar een dessertje is van wat rond Kerstmis is gebeurd: 200 vermoorde christenen.

In Bokkos worden specifiek tegen christenen aanslagen gepleegd. Niet tegen moslims die daar nochtans ook aanwezig zijn.



In Deir Ezzor (Syrië) worden 8 sjiieten afgemaakt met messen door soennieten.
Voor een soenniet is een sjiiet een ongelovige en vice versa. Wat hen ultimo tot deze daden heeft aangezet is de opdracht om hun eigen godsdienst te laten zegevieren boven alle ongeloof.


In Nigeria (Agojeju) worden 19 mensen vermoord door moslims. Het dodental is later opgelopen tot 30.
In Nigeria zijn Boko haram en de lokale Da'esh afdeling actief. Beiden zijn moslimgroeperingen die hun motivering halen uit hun geloof.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

28 apr 2024, 11:10

HLN:
Islamisten roepen bij betoging in Hamburg om kalifaat

Meer dan duizend demonstranten hebben zaterdag gehoor gegeven aan de oproep van een islamistische groepering in Hamburg te komen demonstreren tegen de “moslimvijandigheid van de politiek en de media” in Duitsland.

https://www.hln.be/buitenland/islamiste ... ~a39b36ec/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier