Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 apr 2024, 15:03

Reden temeer voor Hamas, om de gijzelaars vrij te laten.
Benieuwd hoeveel er nog levend en wel, zullen terugkeren.

Ik geloof ook niet dat Israël de bedoeling heeft het ganse Palestijns gebied te annexeren.
Hetgeen mij vooral tegen de borst stoot is, dat Israël in de bufferzone nederzettingen heeft gebouwd, èn dat dan nog verder uitbreidt, kan al helemaal niet door de beugel..

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

06 apr 2024, 00:06

Ik dacht dat Biden ook wat kon bijsturen. Of wordt het gespeeld zoals de goede en de slechte.
Wat wij vernemen uit de media, men zou ginds best een bekende reporter laten spreken vind ik .
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

10 apr 2024, 21:36

Klein contrast met 7 Oktober.....
Toen waren de leiders vóór hun tv-scherm aan het dansen en feesten.
Israël zal doorgaan totdat de laatste hamas-wortel uit de grond getrokken is.....


HLN:
Politiek leider Hamas bevestigt dood van 3 zonen bij luchtaanval - Cyprus: hulpleveringen aan Gaza binnenkort hervat

De spanningen tussen Israël en Iran lopen op. Ayatollah Ali Khamenei, de hoogste religieuze leider van Iran, en de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Yisrael Katz, dreigen met aanvallen op elkaars grondgebied. De politiek leider van Hamas, Ismail Haniyeh, bevestigt ondertussen dat drie zonen van hem zijn gedood bij een Israëlische luchtaanval in het noorden van de Gazastrook. Dat meldt de Arabische nieuwszender ‘Al Jazeera’ op woensdag.

https://www.hln.be/israel-palestina/liv ... ~ac88fede/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 apr 2024, 21:47

Die Hamas-leider is dat een mens?
3 zonen en kleinkinders gedood ... en geen traan???

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

10 apr 2024, 22:33

E.T. schreef:
10 apr 2024, 21:47
Die Hamas-leider is dat een mens?
3 zonen en kleinkinders gedood ... en geen traan???
Als alle vechtende partijen ,vechten voor het "Goede Doel", dan zijn de betrokkenen geen mensen meer maar losgeslagen roofdieren. Die wenen ook nooit om het verlies van hun jongen, ze maken er gewoon nieuwe.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 apr 2024, 09:33

D. Eisenhower: "We're going to have peace, even if we have to fight for it."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 apr 2024, 09:56

Wil. schreef:
11 apr 2024, 09:33
D. Eisenhower: "We're going to have peace, even if we have to fight for it."
Sinds de scheidingsoorlog had zijn land nooit oorlog gevoeld, zijn buitenlandse handel bloeide als nooit tevoren. Leverde in beide WO's eerst wapens om pas later te gaan meevechten.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 apr 2024, 10:04

Dezelfde uitspraak gold ook voor de Fransen, de Britten, de belgen ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 apr 2024, 18:57

Dezelfde uitspraak gold ook voor de Fransen, de Britten, de belgen ...
Dit moet een grapje zijn.
Frankrijk en België zijn vele tientallen keren het slagveld van Europa geweest en dat had geen bal te maken met " vechten voor de vrede". Dat had wel alles te maken met hun strategische ligging.
De VS daarentegen hebben nooit oorlog op eigen grondgebied gekend met vreemde mogendheden ( een lichte uitzondering voor de Onafhankelijkheidsoorlog daar gelaten) maar zijn hun oorlogen steeds elders gaan uitvechten met tientallen miljoenen slachtoffers tot gevolg en resulterend in de leidende positie in de wereld . Qua kosten en baten heeft Uncle Sam het méér dan uitstekend gedaan waar het economische voorspoed en politiek leiderschap in de wereld betreft .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 apr 2024, 21:25

Elke gemeenschap die militair bedreigd wordt, zal zich verzetten tegen die dreiging. Ze zal dat doen door de wapens op te nemen en te vechten voor het behoud van de 'neutrale toestand'. Die toestand heet 'vrede'.

Het feit dat dit land midden op het kruispunt ligt tussen voormalige grootmachten doet er niet toe. Ijsland heeft dat veel minder vaak moeten doen, maar wanneer het nodig was, was dat daar (net als hier) een gevecht voor vrede.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

13 apr 2024, 15:51

QUOTE
"Een containerschip met de naam MCS Aries werd in beslag genomen
door speciale maritieme strijdkrachten tijdens een helikopteroperatie in de buurt van
de Straat van Hormuz", meldt IRNA.

Eerder hadden maritieme bedrijven, waaronder het Britse UKMTO,
al bericht over een kaping op die zeestraat tussen Iran en de Verenigde Arabische Emiraten,
zonder mee te delen wie verantwoordelijk was voor die actie.

EINDE CITAAT

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 apr 2024, 18:13

In feite valt Iran Portugal aan.
Want het schip vaart onder Portugese vlag; en is dus Portugees grondgebied.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

14 apr 2024, 22:25

Denkelijk blijft de jood stil na de aanval/'t antwoord van Iran.
Of is dat hoe ze communiceren ginds met mekaar?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 apr 2024, 23:11

Laat ons hopen dat de vergelding binnen de proporties blijft , otherwise the shit wil hit the fan ... :roll:

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2024, 13:33

In Greenville, North Carolina, tijdens de vrijdagpreek door imam Khadem AbuZain:

"Allah heeft vrijdagpreken verordend om onze jeugd te inspireren de vlag van de Jihad te hijsen; We zijn gevoelloos geworden voor de aard van de Joden omdat we in zogenaamde vrede met hen leefden".


Oproepen tot jihad, is dat oproepen tot geweld? Volgens mijn boekje wel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.