De Belgische begroting rammelt Vlaamse schuld rijst pan uit

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

03 dec 2018, 10:14

Voor het derde jaar op rij geeft de Europese Commissie ons land een onvoldoende voor de begroting.
We hebben nog tijd tot de lente om bij te sturen, anders belanden we op de strafbank.

Nog los van het feit dat de regering-Michel lijkt op een in elkaar gezakte soufflé: ze heeft veel beloofd en weinig voor elkaar gekregen.

Michel zou onze overheidsfinanciën op orde brengen, maar minder dan zes maanden voor de verkiezingen kan alleen maar worden geconcludeerd dat hij daarin glansrijk is mislukt.

België wordt door de Europese Commissie gerekend tot de groep landen die het niet nauw nemen met de begroting en zwak presteren, net als Italië, Spanje, Portugal en Frankrijk.

Eind vorige week werd ook bekend dat de volgende Vlaamse regering met een recordschuld zit opgezadeld:
volgend jaar heeft ze 27 miljard euro schulden op een totale begroting van 42 miljard euro.
Dat is ruwweg evenveel als de budgetten voor onderwijs, welzijn en werk samen.
En tegen 2024 stijgt die schuld tot 33,8 miljard.
Tien jaar geleden bedroeg de schuld van Vlaanderen maar 8 miljard, en het was de bedoeling om tegen 2020 schuldenvrij te zijn.

Als er niet wordt ingegrepen, kijkt Vlaanderen binnenkort aan tegen een grote schuldenberg, met de bijbehorende oplopende rentefactuur.'

https://www.knack.be/nieuws/belgie/belg ... ugarflwV6s

Niks gerealiseerd enkel de bevolking op stang gejaagd en zeer bang voor de volgende verkiezingen. Het is nobel ik weet het maar ik hoop dat iedereen eens even nadenkt de volgende keer ...

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

04 dec 2018, 23:44

't Zal zo zijn gelijk de Oostblokkers die hier werken, willen geen geld maar kopen goud en diamant. En nu kruipen ze in stacaravans op den hof van een gekocht huis. Laat de € maar zakken en de banken nieuw geld printen. Polen komen met Ryanair naar hier.
En de werkenden hier worden zo verdreven.
En nog maar wat wetten bijmaken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg