Vlaanderen mijn land

Hier is plaats voor openbaar debat.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

03 sep 2021, 17:36

Blijkbaar blijft het te moeilijk voor het voetvolk van het Vlaams Belang alhier om een mening te geven over de uitspraak van Tom Van Grieken en blijven ze bleiren over irrelevante bijzaken als woordgebruik.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 sep 2021, 19:36

Bijzaken als woordgebruik. Je zegt daar zoal wat. Ben je niet één bepaald woordje vergeten?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 sep 2021, 20:11

Over de kliklijn moeten we ons geen zorgen meer maken, het overdragen van 'linkse' leerkrachten is immers in strijd met de Europese verordening GDPR.
Gegevensbeschermingsautoriteit start onderzoek naar ‘kliklijn’ van Vlaams Belang Jongeren
Volgens GBA (GegevensBeschermingsAutoriteit) valt de politieke opvatting van een persoon namelijk onder ‘gevoelige persoonsgegevens’ die worden beschermd door de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), en is de verwerking van die gegevens daardoor in principe verboden.

Meer nog:
Het zijn dan niet alleen de initiatiefnemers die mogelijk een sanctie kunnen krijgen, ook iedere andere persoon die deelneemt aan deze actie, die de onrechtmatige verwerking van gevoelige gegevens van een andere persoon met zich meebrengt (in dit geval de leerlingen die docenten registreren of die het platform gebruiken), kan aansprakelijk worden gesteld.

https://www.hln.be/nieuws/gegevensbesch ... aeaa9ddb/
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 sep 2021, 21:14

Bibber, bibber…… :roll:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 sep 2021, 21:20

Och, 't zal zo'n vaart niet lopen, toch?
Bovendien stapt Vlaanderen uit de EU - of worden ze niet toegelaten :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 sep 2021, 21:39

Tom Van Grieken heeft blijkbaar een heel gevoelige snaar geraakt bij de top van het onderwijs en linkse politici.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2021, 22:24

E.T. schreef:
03 sep 2021, 21:20
Och, 't zal zo'n vaart niet lopen, toch?
Bovendien stapt Vlaanderen uit de EU - of worden ze niet toegelaten :mrgreen:
Wat zou de EU verkiezen: lidstaten die netto flink bijdragen, of lidstaten die constant geld moeten toegeschoven worden?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 sep 2021, 22:55

Vooral leden die mooi in de pas lopen :P

Er zijn blijkbaar euro's genoeg of ze drukken erbij 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 sep 2021, 11:50

Euro's genoeg?
Dan moeten we ons geen zorgen maken om de toekomst. Armoede zal dan gemakkelijk uit Europa gebannen worden. Problemen met klimaatopwarming: zó van de baan want we verhogen de dijken met 4 m en we zitten weer voor een paar honderd jaar droog. Geld voor onderzoek ten gunste van gezondheidszorg? Printen maar. Te lage pensioenen hier en daar? Leg er maar een nieuwe rol papier op.


Voel jij ook met je ellebogen dat er iets niet klopt? Ik in elk geval wel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 sep 2021, 12:17

U bent te pessimistisch Wil. U 'vergeet' de 295 miljard euro's die geparkeerd staan op de spaarboekjes hier in belgie en waar niets mee gedaan wordt. Er zijn inderdaad euro's genoeg. :roll:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 sep 2021, 20:02

Ja, natuurlijk wordt er niets mee gedaan.
Als iemand een meer dan een gemiddeld inkomen heeft, dan hoeft hij/zij niet aan zijn/haar spaarpotje te zitten.
Maar als de gewone man dat doet, dan is hij het kwijt, en komt er niets meer bij om het verlies weer goed te maken,
of ... hij/zij doet er weer maanden of jaren over.
Dat zijn de twee hoofredenen waarom er met de spaarrekeningen weinig of niets wordt gedaan.
De ene heeft geld genoeg over, en de andere durft er niet aan te komen, want morgen kan er iets gebeuren waarbij hij zijn/haar beetje moeizaam gespaarde centen broodnodig kan hebben.
Laatst gewijzigd door Fazal op 07 sep 2021, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

06 sep 2021, 11:10

Blijkbaar was de uitval van Tom Van Grieken een schot in de roos.
Dat mag blijken uit de hoek van waar de felste tegenreacties komen.
Uiteraard zijn er vakken waar politieke overtuiging minder speelt.
In de lessen wiskunde en fysica valt er weinig te indoctrineren,
in taal en geschiedenis des te meer.

Het is geen uitzondering dat mensen met uitgesproken linkse of rechtse ideeën voor de klas staan,
en daar is niks mis mee, tenminste als ze die ideeën voor zich houden, m.a.w. als ze objectief blijven.
Maar dan komen de rectoren van de Vlaamse universiteiten met hun misplaatste uitspraak: "Wij zullen
met gelijkgestemden in dit land ons blijven verzetten tegen elke aanval op vrije meningsuiting".

Geldt dit laatste dan ook in de klas waar tieners vatbaar zijn voor indoctrinatie, zowel van links als
van rechts?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 sep 2021, 13:44

Hoe zwaar dat verzet weegt, kan vlug getest worden door een cartoonwedstrijd te organiseren. Thema: islamideologie, Allah, Mohammed. Benieuwd welke rector de vrije meningsuiting dan nog zal willen verdedigen.

Waarschijnlijk bedoelen die 'intellectuelen': meningen die niemand voor het hoofd stoten, die mooi binnen de middelmatigheid van de gedachten vallen, die moeten we durven blijven naar voor schuiven. Dúrven, hé.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

06 sep 2021, 19:55

Wil. schreef:
06 sep 2021, 13:44
Hoe zwaar dat verzet weegt, kan vlug getest worden door een cartoonwedstrijd te organiseren. Thema: islamideologie, Allah, Mohammed. Benieuwd welke rector de vrije meningsuiting dan nog zal willen verdedigen.

En in hoeveel scholen gaan ze de pedofilie en het kindermisbruik in de kerk, de colleges en de internaten uit de doeken doen ? Nog veel minder dan uitleg geven over de islamideologie denk ik. Maar dat behoort tot de vlaamse canon zeker.
Eendracht maakt macht

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

06 sep 2021, 21:32

De rectoren: "Wij zullen met gelijkgestemden in dit land ons blijven verzetten tegen elke aanval op vrije meningsuiting".

Die vrije meningsuiting, geldt die alleen voor links en niet voor rechts? Of toch voor allebei?