Vraagje

Hier is plaats voor openbaar debat.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

25 sep 2020, 10:06

In Antwerpen hebben ze het boeket bloemen en de gedenkpenning afgeschaft voor de jubilarissen
50 jaar huwelijk , heb diverse diensten aangeschreven voor info , maar zero antwoord !!
Is dit ook in andere steden en gemeente ook afgeschaft ?????

Polmar
Apple Imac Mojave

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 sep 2020, 10:32

Heb verleden jaar ook niets gehoord zelfs geen brief.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

05 feb 2021, 11:14

Wonderbaarlijk !!
6 maanden na ons gouden jubileum , is er geen penning meer, maar een pakket wijn gekregen , ne witte, ne rode en ne cava!! Dank U Stad Antwerpen


Polmar
Apple Imac Mojave

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 feb 2021, 12:04

Polmar schreef:
05 feb 2021, 11:14
Wonderbaarlijk !!
6 maanden na ons gouden jubileum , is er geen penning meer, maar een pakket wijn gekregen , ne witte, ne rode en ne cava!! Dank U Stad Antwerpen


Polmar
Kijk Polmar, prijs je gelukkig. Zes maanden geleden schreef je je ongenoegen uit over het feit dat je ter gelegenheid van je gouden jubileum geen bloemen en penning hebt gekregen. Prijs je gelukkig want wat ben je me bloemen en een penning ? Bloemen vragen onderhoud, meestal door de dame des huizes, die dikwijls ongewild extra werk voorgeschoteld krijgt om het geschenk min of meer toonbaar te houden voor mogelijke bezoekers. Na een week is het boeket rijp voor de vuilnisbak en dan dient er te worden opgelet dat het in de juiste milieuvriendelijke verpakking wordt gedeponeerd. Anders riskeer je een boete.
De penning dan. Een gouden huwelijksjubileum is inderdaad bewonderenswaardig en ik feliciteer je daarbij heel hartelijk. Maar zo’n penning uit handen van de overheid betekent niets, maar dan ook niets aan de verdiensten van de huwelijkspartners. Zelf heb ik een of twee dergelijke penningen ontvangen, niet door huwelijkstrouw maar omdat ik een bepaald aantal jaren onafgebroken hetzelfde beroep uitoefende in een parastatale instelling. Daar was niets verdienstelijks aan maar had gewoon te maken met het feit dat ik het werk graag deed en tot weinig anders in staat was.
Die penningen heb ik wijselijk bij het gevaarlijk afval in de daartoe bestemde milieubox gegooid omdat, bij eventuele tentoonstelling ervan, vreesde dat mijn kleinzoon het zou kunnen verwarren met een snoepje en de penning zou doorzwelgen met alle nare gevolgen van dien.
Drie flessen wijn, een rode, en witte en een cava, vind ik een beter geschenk, ook al komt het wat laat. Nogmaals mijn felicitaties en … proost.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

05 feb 2021, 12:22

Nu wel weer drie trips naar de glasbol


Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 feb 2021, 15:51

E.T. schreef:
05 feb 2021, 12:22
Nu wel weer drie trips naar de glasbol

Je tussenkomst, E.T., doet me denken aan een ongemak dat een mijner collega's ooit overkwam. Hij reed toen met een groene Volvo, zo'n rechthoekige grote bak uit de jaren 70/80. Toen hij, ergens gedurende een warme nacht de ruiten van zijn vehikel had laten openstaan, lag die 's anderendaags vol met glas en lege flessen. Nachtelijke en milieuvriendelijke voorbijgangers hadden zijn voertuig verward met een glascontainer. Sedertdien rijdt hij met de trein.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

08 feb 2021, 16:48

Had niets met ongenoegen te maken, het was een simpele vraag !!
En de mierenneuker die verwijst naar de glascontainer .......... om te lachen of triestig ??
Dat is nu schijnbaar de mentaliteit van de forumgangers !
Ik heb het bekeken en tot nooit meer !! Gedaan met ergernissen door enkele
forum goden !!

Polmar
Apple Imac Mojave

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 feb 2021, 16:59

Dat van die glasbollen was gewoon doorborduren op het bericht dat erboven stond ...
Was dus om te glimlachen, Polmar :wink:

Als jij je hierdoor echt beledigd zou voelen dan bij deze mijn oprechte excuus.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

08 feb 2021, 17:05

figaretto schreef:
05 feb 2021, 15:51
E.T. schreef:
05 feb 2021, 12:22
Nu wel weer drie trips naar de glasbol

Je tussenkomst, E.T., doet me denken aan een ongemak dat een mijner collega's ooit overkwam. Hij reed toen met een groene Volvo, zo'n rechthoekige grote bak uit de jaren 70/80. Toen hij, ergens gedurende een warme nacht de ruiten van zijn vehikel had laten openstaan, lag die 's anderendaags vol met glas en lege flessen. Nachtelijke en milieuvriendelijke voorbijgangers hadden zijn voertuig verward met een glascontainer. Sedertdien rijdt hij met de trein.
Amaai, als die zijn ruiten laat openstaan!? 8O :D :wink:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

09 feb 2021, 11:16

Ik heb toevallig gisteren een brief gehad van de stad Maaseik Wij krijgen een geschenk maar wegens corona geen feest Wat het geschenk inhoud staat er niet bij

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 feb 2021, 11:39

In Antwerpen is dat al langer afgeschaft . Zelfs geen brief. En dat was in 2019

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 feb 2021, 12:47

Je moet jouw gemeentebestuur wel laten weten dat je 50 jaar getrouwd bent, nog steeds samen en dit willen vieren/herdenken. :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

09 feb 2021, 14:59

In Maaseik hoeft dat niet Ze weten dat toch allemaal

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

09 feb 2021, 16:17

Voor mij hoeft het niet....ik heb geen reden om dat te vieren !
Bovendien wens ik geen politici op mijn drempel die alleen voor de glorie van zichzelf opdraven ! :twisted:
Doe wel en zie niet om !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

10 feb 2021, 17:09

fregat schreef:
09 feb 2021, 16:17
Voor mij hoeft het niet....ik heb geen reden om dat te vieren !
Bovendien wens ik geen politici op mijn drempel die alleen voor de glorie van zichzelf opdraven !:twisted
KNAP gezien FREGAT :roll:
Steeds vaker hijsen politici en andere belanghebbenden zich ongevraagd op een podium.
Om vooral zelf in de schijnwerper(s) te staan.

Voor iemand die een huwelijksjubileum te vieren heeft, denk ik dat zoiets heel persoonlijk is.
Uiteindelijk is een huwelijk een engagement tussen 2 personen.
Twee mensen die bij een jubileum kunnen terugblikken op hun hoogten en laagten
en alle hindernissen, die tijdens zo'n respectabel aantal jaren
- in lief en leed - werden gedeeld en overwonnen.

Dat lijkt me een intieme aangelegenheid.
Waarbij pottenkijkers weinig toegevoegde waarde hebben. :idea:

H.