kinder misbruik

Hier is plaats voor openbaar debat.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

31 mar 2020, 17:00

Veel begrip voor uw reactie, Polmar.
Zelf stel ik vast dat minder en minder mensen met een ietwat genuanceerder mening aan dit forum deelnemen.
Begrip tonen voor een andere mening is voor velen blijkbaar een onmogelijke opgave. Spijtig.
Wat nu uw afbeelding betreft : het kind (?, is me niet goed zichtbaar) begrijpt wellicht wel de betekenis van de tekst maar beseft niet wat ze verspreidt. Eigenlijk kunnen sommigen dit interpreteren als een directe uitnodiging tot verkrachting. Jongeren zijn dikwijls niet vies van een provocatie maar dit getuigt eerder van domheid en kan niet onder de noemer "humor" gecatalogiseerd worden.
Maar ja, di gustibus et coloribus....
(Ik zou toch nog maar een beetje aan boord blijven hoor.) :wink:

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

01 apr 2020, 01:12

Il ne faut pas chercher la petite bête!
BTW ... het is "de gustibus ..."

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

01 apr 2020, 01:31


figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

01 apr 2020, 11:44

Paca schreef:
01 apr 2020, 01:12
Il ne faut pas chercher la petite bête!
BTW ... het is "de gustibus ..."
Juist. :roll:
(contaminatie met Italiaans : di colori y gusti...

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

02 apr 2020, 17:17

Paca, dat uitschot zal op termijn deze site teniet doen, reken u er maar bij, met Fritz en Lars!!
Natuurlijk adieu, dat had je gewenst........... niet dus !!! Wonderboy's!!!

Polmar

Ps: Graag aan de moderatoren te lezen!
Apple Imac Mojave

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

03 apr 2020, 00:33

Polmar schreef:
02 apr 2020, 17:17
Paca, dat uitschot zal op termijn deze site teniet doen, reken u er maar bij, met Fritz en Lars!!
Natuurlijk adieu, dat had je gewenst........... niet dus !!! Wonderboy's!!!

Polmar

Ps: Graag aan de moderatoren te lezen!
"Mama! Hij doet het weer!"
Beste Polmar, ik ben zelf reeds jaaaaaarenlang moderator op een wapenforum. Men kiest moderatoren met in het achterhoofd hun capaciteit om te relativeren in zaken die echt belangrijk, werkelijk beledigend of zelfs (in extremis) onwettelijk zijn.
U heeft dus recht op "Auf wiederseh'n" i.p.v. "Adieu"
https://www.youtube.com/watch?v=8WsuLH4sulA

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

03 apr 2020, 09:40

Paca , moderator van een wapenforum zegt al iets over U en de agressiviteit van enkele van uw mede super
forumgangers die zich van op een ivoren toren hun ego strelen met de aanvallen en het belachelijk maken
van medeforumgangers!!
Toen ik met pensioen ging in 1999 , heb ik Seniorennet ontdekt en heb alles geleerd met vallen en opstaan met de hulp van de toenmalige moderators , nooit is er enige kritiek of iets belachelijk geschreven door de moderatoren van toen , vooral de heer Verhaegen, die nu deze topic heeft geopend over kindermisbruik, was een van de meest bekwame die iedereen verder hielp, zonder zever zoals nu , daarvoor ik Mr Verhaeghe en zijn mede moderatoren nog steeds dankbaar ben , nu nog na 21 jaar !!!
Het is me opgevallen dat er op sommige topics al maanden en zelfs jaren geen postings meer worden bijgehouden of gemaakt en waar ligt de reden ?????? door de steeds aanvallende en denigrerende reacties van een paar wonderboys houden ze veel mensen weg!! Niet iedere bezoeker van Seniorennet is zo hoog geschoold als jullie .........dus laat iedereen zijn zegje doen en respecteer het werk van Pascal de oprichter, die waarschijnlijk nooit zoiets had verwacht van deze kleine bende !!

Polmar
Apple Imac Mojave

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 apr 2020, 10:40

aangezien ikzelf het topic hier geopend heb , en het dus in werkelijke zin van het woord "mijn topic " is ,
en der hier zijn die het niet kunnen laten van denigrerende opmerkingen naar anderen te maken , zal ik dit onderwerp maar sluiten denk ik
der is géén enkele lezer mee gebaat van uitdagend , kinderlijke verwijten over en weer te maken
ps.
hier wordt de nederlandse (vlaams) taal gebruikt , duits en frans mag achterwege blijven

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

03 apr 2020, 13:29

Dank u wel Mr Verhaege !!!
Er zullen nog zijn die dit veroordelen !!

Polmar
Apple Imac Mojave

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

04 apr 2020, 20:28

Is Polmar een heer of een dame?
BTW (oei, Engels!). De naam van moderator Verhaegen eindigt op een "n", het is tamelijk onbeleefd een naam te "vermassacreren" als er geen onwetendheid kan ingeroepen worden. Dit is hier niet het geval.
Worden kinderen politiek misbruikt? Natuurlijk wel!
Kindermisbruik is wat anders in mijn boek. Het heeft eerder een seksuele ondertoon maar dit schijnt me niet zozeer het topic te zijn.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 apr 2020, 09:17

of mijn naam nu juist of fout geschreven wordt is van géén belang
zolang ik het maar versta , t'is hier géén 10 voor taal spelletje

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 apr 2020, 16:03

Paca schreef:
04 apr 2020, 20:28

Kindermisbruik is wat anders in mijn boek. Het heeft eerder een seksuele ondertoon maar dit schijnt me niet zozeer het topic te zijn.

Dit is juist. Maar het is evenzeer juist dat verhaeghen in zijn/haar topic duidelijk maakte waarover het wèl ging : het gebruik van kinderen of adolescenten om via een betoging, onder dwang, deel te nemen aan de verspreiding van een zienswijze die discutabel is. Men noemt dit ook wel eens "indoctrinatie".
Hiermee bedoel ik niet dat de opwarming van de aarde momenteel twijfelachtig is. Ik bedoel dat de oorzaken ervan onderhevig zijn aan zeer uiteenlopende meningen, waardoor het onduidelijk is tegen wàt men eigenlijk betoogt. Zo lang men daar geen duidelijk uitsluitsel over heeft en zo lang men, wat de toekomst hierover betreft, zich men slechts kan baseren op modellen, kan men net zo goed gaan betogen tegen vulkaanuitbarstingen.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

06 apr 2020, 18:47

?????
Apple Imac Mojave