rolluiken op zonnenergie

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

16 jul 2023, 18:34

wie heeft rolluiken geplaatst die werken op zonenergie
wie heeft ervaring met zulke rolluiken
zijn deze rolluiken betrouwbaar.
weet iemand hoelang de zon paneeltjes werkzaam blijven ?
alle info is welkom.
alvast bedankt

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

17 jul 2023, 08:09

popov1 schreef:
16 jul 2023, 18:34
wie heeft rolluiken geplaatst die werken op zonenergie
wie heeft ervaring met zulke rolluiken
zijn deze rolluiken betrouwbaar.
weet iemand hoelang de zon paneeltjes werkzaam blijven ?
alle info is welkom.
alvast bedankt
Dit heeft nu niets met rolluiken te maken,
Maar:
De buurman van mijn zoon heeft een gevel zonnescherm op zonne-energie.
Om de haverklap gingen die open en dicht, kroop de zon achter een wolkje, je raad het al, zonnescherm ging dicht, kwam de zon terug piepen, terug open.
Installateur heeft daar een paar maal geweest om de instellingen aan te passen, niks gekort.
Resultaat
Veel geld kwijt voor rommel.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

17 jul 2023, 11:34

Zoals Benq hier laat verstaan zijn dat geen rolluiken op zonenergie, maar rolluiken waarvan het openen en sluiten door "lichtinval" gestuurd worden.

Is er zon, dan zal de sturing van die rolluiken energie van het net halen om de rolluiken neer te laten, en omgekeerd als er geen zon is.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

popov1
Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16

17 jul 2023, 11:48

het zijn geen zonneschermen die ik wil plaatsen maar echte rolluiken die hun energie halen uit zonpaneeltjes die een ingebouwde batterij opladen die op zijn beurt de nodige energie voorziet om het rolluik met afstand bediening kan laten zakken of ophalen , dit zonder extra bekabeling. de zon paneeltjes zitten op de rolluikkast gemonteerd
gr popov

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 jul 2023, 14:46

Ik zou het alleen toepassen op mijn zuidgevel, kwestie van ook in de winter zon /stroom genoeg te hebben.

Is er een mogelijkheid om de rolluiken met de hand te bedienen?

Bekabeling? ... gewoon 1 boorgaatje door de muur en een gewoon snoer met stekker voor het meest nabij gelegen stopcontact.
Geen extra zekering nodig, ook geen herkeuring.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

17 jul 2023, 16:13

Danny. schreef:
17 jul 2023, 11:34
Zoals Benq hier laat verstaan zijn dat geen rolluiken op zonenergie, maar rolluiken waarvan het openen en sluiten door "lichtinval" gestuurd worden.

Is er zon, dan zal de sturing van die rolluiken energie van het net halen om de rolluiken neer te laten, en omgekeerd als er geen zon is.

Groetjes

Danny
Danny ik heb niet gesproken over rolluiken
Maar over zonnescherm

Heb naar mijn zoon gebeld, en heb het hier niet goed geschreven, sorry
Het is een screen op zonne-energie die tegen de gevel is gemonteerd

Hij had dit geopteerd omdat er dan geen kabels moest geplaatst worden, vrouw is anti kabel.

Hij heeft plechtig beloofd als hij nog in de buurt een installatie heeft dat hij terug komt.
Als hij terug komt!
Probleem is dat hij dit besteld heeft in het noorden van Nederland, de prijzen liggen daar veel lager maar en hier komt het gaat deze persoon wel zo verre verplaatsing nog doen, het is al de 3de keer dan.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: