VRT MAX probleem

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

11 apr 2024, 22:36

Tot voor kort werkte de app VRT Max heel normaal. Sinds enkele dagen wordt, bij het herbekijken van een programma bv. Ter Zake op Canvas maar ook bv.voetbal op VRT EEN gaat de "video" na minder dan een paar minuten, stotteren en vervolgens uitvallen.
Ik heb geprobeerd om via het wissen van hun Coockies het probleem op te lossen.
Dat is één keer gelukt,vervolgens opnieuw dezelfde fout. Mijn standaard browser is Google Chrome, die is up to date en was dezelfde toen VRT Max nog probleemloos werkte.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

12 apr 2024, 16:03

Ik bezit een TV-toestel met een bijgekochte Soundbox.
Gezien ik bij aankoop van m'n VDO recorder een bijhorend nummer had ingegeven,
werkte alles zoals het hoort.
Maar in die de periode van heel véél regen liep het mis.
Ik zag ook dat er blijkbaar aan de zogenaamde "paddestoel" (buiten) was gewerkt
en vond er een achtergelaten schroevendraaier.
Het deksel van de bak stond ook scheef.
Dat heb ik zelf dan terug recht gezet!

Na heel wat gesukkel werkt alles eindelijk terug zoals het moet.
Beginnen met commando aan VDO-box waarna dan de TV ook start.
En afsluiten in omgekeerde volgorde.

Maar TELENET lapt alles aan z'n zolen én besteed al z'n werk uit.
Er is nooit iemand écht bereikbaar.

Mogelijk rekenen ze erop, dat mistevreden kliënteel naar PROXIMUS zal overschakelen !?
Think Possible

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 apr 2024, 22:02

Later op de avond werkte her herbekijken van eerder uitgezonden programma"s zowel op 'Canvas' als op 'Eén' heel normaal, ook al had ik dus niets meer gewijzigd qua coockies of instellngen van mijn browser. Toen ik vanavond, 12 april probeerde om rond 21u30 naar Terzake te kijken origineel uitgezonden om 20 uur ging dat programma na een paar minuten weer de mist in. (Stotteren en uivallen). Zitten er bugs in het systeem van VRT MAX en worden die misschien later geneutraliseerd ? Hoe kan het anders dat het opgenomen Ter Zake om 21u niet behoorlijk werkt en dat dat zelfde opgenomen prog dan om 22 uur vlekkeloos werkt ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 apr 2024, 10:07

Alle mogelijke aanpassingen gedaan en door VRT zelf aangeraden ingrepen, bleven vruchteloos. Ik begrijp nu dat het probleem noch bij mijn computer noch bij Chrome ligt, immers op VTM Go werkt diezelfde installatie vlekkeloos; Tot een tijdje geleden werkte VRT Lax ook prima. Nu telkens frustrerend als het herbekijken lijkt te lukken tot het programma na een grote minuut plots begint te stotteren en dan helemaal stilvalt;
Ik probeerde via mail de klantendienst van VRT om hulp te vragen, ik kon wel een formulier invullen maar kon dat niet verzenden. Bah !!!
Laat het middel nooit het doel vervangen !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

14 apr 2024, 21:58

socrates

Heb je er al eens over nagedacht om de app te verwijderen én opnieuw te Installeren?
Wie weet ..

https://play.google.com/store/apps/deta ... .vrt.vrtnu


Lees de reviews eens...
Je bent blijkbaar niet alleen met die haperingen
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 apr 2024, 22:19

Bedankt Joy. Ik had mijn app al eens verwijderd en ook weer geïnstalleerd, ik heb hun coockies verwijderd en terug aanvaard, ik heb...
uiteindelijk heb ik mijn VRT-profiel willen verwijderen met de bedoeling er aan nieuw aan te maken met een ander mailadres. Maar dat laatste lukt niet omdat mijn profiel weliswaar zou verwijderd worden maar dat de daaraan verbonden data nog tot 30 dagen zouden behouden blijven. Ik geef het op en zal, ondanks mijn visule handicap waardoor het beeld op TV niet goed "leesbaar" is; tot nader order proberern op TV te (her)bekijken wat ik wil volgen.
PS: ik kan probleemloos de streaming van VTM GO bekijken, het probleem met VRT ligt dus niet aan mijn browser, trouwens alles liep al weken lang gesmeerd tot vandaag want nu gingen zelfs live uitzendingen op VRT MAX stotteren en uitvallen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

14 apr 2024, 22:27

Goed , nu weet je tenminste dat het niet aan jouw computer ligt .
En met wat geduld komt dit wel in orde .

Mooie avond verder socrates !
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

14 apr 2024, 22:29

*Joy* schreef:
14 apr 2024, 22:27
Goed , nu weet je tenminste dat het niet aan jouw computer ligt .
En met wat geduld komt dit wel in orde .

Mooie avond verder socrates !
We zien wel, ook voor jou Joy, nog een mooie avond en een herstellende nachtrust.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

16 apr 2024, 15:29

Bij TELENET doen ze gewoon hun goesting.

Ik had "de Planckaerts" al bij de avond programma's van de dag ervoor geplaatst,
en toen ook al deels bekeken!
Maar plots zag ik, dat in de vroege namiddag de VDO-recorder was gestart.
Nogmaals de uitzending van de dag ervoor

En...het kostte me heel veel moeite om dat te onderbreken
zodat het laatste stuk dus nogmaals opgenomen werd. Grrr..