Fietsbusreis

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)

Taleke
Lid geworden op: 29 aug 2006, 15:31

16 jun 2020, 18:47

Wij hebben begin dit jaar een fietsbusreis geboekt met vertrek op 11/7 naar Frankrijk. 850km
Hebben juist brief aangekregen dat deze reis doorgaat met mondmasker en zonder gebruik wc.
Er wordt ons verzekerd dat er regelmatig zal gestopt worden. Dus bus vertrekt hoogstwaarschijnlijk met 40 mensen of meer. Hadden liever een tegoedbon gehad maar hier wordt niet over gesproken. Zien het niet zitten om te vertrekken in deze tijd van Corona.
Mijn vraag is nu: weet er iemand met hoeveel mensen deze bus naar Frankrijk mag vertrekken in tijden van Corona.
Antwoorden als: je moet niet mee klopt maar zijn ook maar werkmensen die heel de reissom al hebben betaald.
Het fietsen in Frankrijk zie ik wel zitten. Enkel die autobus daar maak ik me zorgen over.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

17 jun 2020, 08:43

Tja Taleke, ik denk dat je gerust met de bus kan gaan, de maatschappij zal haar voorzorgen wel treffen, het is hetzelfde als je vandaag hier met bus, tram of trein gaat, zitten ook veel mensen op en in warenhuizen ook veel volk.

Het enige probleem is als je dringend pippi of kaka moet doen?

Probeer nog papieren wegwerp wc bril beschermer mee te nemen, dit hadden wij ook bij tijdens onze auto vakanties. Vind je in campingwinkels
En desinfecterende spray, handgel, alcoholdoekjes.
Natuurlijk met een fietsvakantie heb je niet veel plaats of je moest dit hebben.
De cargo bike trailer
https://www.croozer.com/en/croozer-bicycle-trailers

hier vind je ook alles voor uw veiligheid, als particulier kan je hier ook kopen, mijn mondmaskers komen hiervan leveren binnen de 4 dagen.
https://www.herlimedical.com/

En ik wens jullie een mooie, veilige en aangename fiets vakantie
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

17 jun 2020, 15:23

De organisator zal de regels voor de bus en reis wel kennen en volgen, hij riskeert teveel als hij dat niet doet. Meestal word op busreizen toch al gevraagd om het toilet op de bus niet te gebruiken gezien het ledigen en lozen van de septische vloeistof redelijk duur uitkomt en er maar weinig loosplaatsen zijn. Stopplaatsen zijn meestal in overeenstemming met de rijtijden van de chauffeur die wettelijk vaststaan en waar zeer weinig van wordt afgeweken.( ongeveer 3 h max rijden)
Onderweg zijn nu de toiletten toch meestal goed zuiver, en inderdaad die wegwerptoiletbril papieren zijn wel nuttig om bij te hebben. Maar zelf heb ik altijd een beetje het idee dat het nodig gaan plassen voor een deel in je hoofd zit ( Ik kan nu niet gaan, dus ik moet gaan ) en zelf ( lach nu niet) draag ik tijdens een busreis altijd een broekje van Always tegen urineverlies, je weet maar nooit en je voelt je veilig. En geloof me vrij dat kan echt wel een plas aan, is het zelfde systeem als Pampers ( met wateropnemende gel). Het bestaat voor mannen en vrouwen en je voelt en ziet het niet als je het aan hebt maar zoals gezegd het geeft een gevoel van veiligheid.
Goede reis en geniet van je fietstochten en van " La Douce France "

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

17 jun 2020, 16:24

Immodium, waterdruk kan je langer uithouden, en na ingehouden waterdruk komt... Dikwijls genoeg is er geen wc papier, zijn ze aan 't kuisen, geen kleingeld, je valies bij, juist op't moment van boarding, etc.
Van thuis uit hoeft het niet, terug wel en geen verrassingen zo, of dat gezond is weet ik niet.
Maar vraag niet wie dat nog zo doet.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg