Geen huisdokter vinden

Hier is plaats voor discussie over ouderen(mis)behandeling.
Zij die argumenten zoeken om respect te hebben voor hun ouders, hebben geen argumenten nodig, maar straf. (Aristoteles)

lucskes
Lid geworden op: 07 jul 2022, 22:31

19 aug 2023, 13:52

Wie weet waar je een huisdokter kan vinden als je huisdokter op pensioen gaat.overal patientenstop

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 aug 2023, 13:59

door lucskes » 3 minuten geleden
Wie weet waar je een huisdokter kan vinden als je huisdokter op pensioen gaat.overal patientenstop
Vraag eerst eens wat je huisdokter doet met de patiëntendossiers in zijn bezit. Het is hier bij ons al meermaals voorgekomen dat er andere dokters bereid zijn een bepaald aantal patiënten over te nemen als uw huisdokter op pensioen gaat en men alzo toch een vaste huisdokter krijgt.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

19 aug 2023, 15:55

Ik ga ervan uit dat wanneer je zo dicht mogelijk in de buurt van die huisdokter,
jou probeert aan te melden bij een collega er een kans is dat die jou toch ontvangt....

Succes!

H.

lucskes
Lid geworden op: 07 jul 2022, 22:31

19 aug 2023, 16:26

Is eigenlijk voor mijn zus.Ja er zijn gewoon te weinig huisdokters.Ze woont in borsbeek en ze heeft al bij cm gehoord of die willen bemiddelen maar geen succes.Zelfs naar burgemeester gebeld om hulp.Nog steeds niks.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 aug 2023, 16:57

door lucskes » 21 minuten geleden
Is eigenlijk voor mijn zus.Ja er zijn gewoon te weinig huisdokters. Ze woont in Borsbeek en ze heeft al bij cm gehoord of die willen bemiddelen maar geen succes. Zelfs naar burgemeester gebeld om hulp. Nog steeds niks.
En haar eigen huisdokter wat zegt die?

En ja, het probleem is genoegzaam gekend. De tandarts van mijn echtgenote ging ook op pensioen en had dit reeds lang op voorhand bekend gemaakt. Hij bleef ondertussen wel naar een overnemer van zijn praktijk zoeken waarbij het patiëntenbestand ook bij inbegrepen was. Was het nu de overnameprijs die te hoog was of iets anders weet ik niet maar hij heeft blijkbaar geen overnemer gevonden. De dag van zijn pensioen was de deur gewoon dicht met een briefje op de deur 'gesloten wegens pensioen'.
Zij heeft elders nog wel plaats kunnen vinden.

lucskes
Lid geworden op: 07 jul 2022, 22:31

19 aug 2023, 18:38

Dit is toch niet normaal meer vind ikzelf.Die minister van gezondheid gaat hier dik in de fout.Kunnen ze van die mensen uit de oorlogsgebieden die hun land ontvluchten en ginds voor dokter geleerd hebben geen doktersprofielen hier laten werken ? Als hulp van onze dokters zodat deze minder belast worden.anders zal het altijd dokter van wacht bellen worden vrees ik.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

20 aug 2023, 08:06

Mijn huisdokter neemt soms vakantie en dan zet ze op haar website wie haar "vervangt" als dokter.
Vervelend is wel, dat ik met mijn eigen huisdokter "online" een afspraak kan maken...
Qua naar de noodarts gaan is er een regeling in de gemeente waar ikzelf woon,
dat de huisdokters, als ze van wacht zijn naar een kliniek gaan in een aangrenzende gemeente.

QUOTE
Wanneer bel je 1733?
Als je medische hulp nodig hebt: in het weekend op feestdagen
Heb je op weeknachten een dokter van wacht nodig, dan kan je in veel regio’s ook 1733 bellen.
Op termijn zal dit overal in België mogelijk zijn. Werkt 1733 in jouw regio niet op weeknachten,
dan zal de telefoonrobot dit meedelen. Je kan dan terecht op een lokaal nummer van je stad of gemeente.

Bel enkel naar 1733 voor medische problemen die niet kunnen wachten tot het spreekuur van je eigen dokter.
Het nummer 1733 is een aan zonaal tarief getarifeerd nummer, er worden geen extra kosten aangerekend.

EINDE CITAAT