ontslag compensatie vergoeding

Vragen/antwoorden betreffende uw pensioen.

Patrickvk
Lid geworden op: 20 jan 2023, 18:39

20 jan 2023, 18:49

Ik zit in bijna in dezelfde situatie als de topicstarter. IWe moeten ons inschrijven bij vdab binnen de 2 maanden na start OCV periode. Volgens de vakbond hebben wij tijdens die OCV periode geen verplichtingen t.o.v.de vdab. Ik snap alleen niet waarom we ons dan al moeten inschrijven. Weet hier soms iemand meer hoe dat zit?

lucskes
Lid geworden op: 07 jul 2022, 22:31

05 feb 2023, 19:33

ja idd waarom moeten wij ons binnen de 2 maand inschrijven bij rva en vdab.Ik denk dat het is omdat rva de ontslagcompensatievergoeding uitbetaald .Doe je dit niet ben je een paar weken uw werkloosheidsvergoeding kwijt.Toch niet normaal want je trekt tijdens ocv geen werkloosheidsvergoeding want je gaat pas na ocv in swt.Als je uw laatste dag gewerkt hebt krijg je je c4 plus berekening ocv bedrag en moet je hiermee naar uw vakbond gaan die dit voor u invullen en doorsturen rva.Binnen enkele dagen staat dat bedrag op uw rekening danje kan dit in een bedrag of in maandelijkse bedragen laten betalen..Als je 42 j gewerkt hebt kan je een vrijstelling aanvragen en laten ze u gerust om nog op werkaanbieding in te gaan.Indien niet ga ik op vervroegd pensioen.