oefening

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

08 feb 2010, 23:13

Afbeelding


Gelukt!

Maar ze staat teveel naar links.

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

08 feb 2010, 23:16

Cleopa, ik heb die afb. gevonden op een website :gratis afb. Google. Ik heb nergens iets gevonden over auteursrechten, weet jij of ik dat mocht?

Groetjes.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

08 feb 2010, 23:27

janina 2 -- Dan zal het wel goed zijn , en ik denk dat het eentje is van Van Goch is
Wat bedoel je ze staat een beetje te fel naat links


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

08 feb 2010, 23:36

Dat is van mijnentwege een beetje beroepsmisvorming zeker.
Ik zie die foto dan mooi symetrisch in het midden staan maar dat lukt me niet. Met tekenpapier doe je het zoals je wil, met de PC waarschijnlijk ook maar ik ben al content dat ik dat erop gekregen heb.
Gisterenavond heb ik de moed wat laten zakken maar het gaat weer.
Mijn zelfvertrouwen komt weer piepen.

Lieve 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:18
Locatie: Regio Boom

08 feb 2010, 23:40

Afbeelding
Slieke

A.L
Lid geworden op: 06 mei 2008, 14:48
Locatie: Kortrijk

09 feb 2010, 09:18

Een prettige dinsdag gewenst Janina!
Groetjes van Alain. :)
Afbeelding

Afbeelding
Groetjes

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

09 feb 2010, 21:28

janina 2 -- Vroeger (voor kerst) was het moglijk door met een trukje Uw afbeelding meer naar het midden te plaatsen , nu gaat het niet meer . Dan is het dipje voorbij en alles nu weer
Afbeelding


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

10 feb 2010, 17:15

AfbeeldingJanina

Volop aan het oefenen en aan het haspelen.
Heb deze tekening in Paint gemaakt. In een map ondergebracht en dan proberen maar.....
VB bekijken....

Eindelijk!!!!!!
Hoe krijg ik nu mijn naam in die tekening?

Groetjes.
Janina

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

10 feb 2010, 18:49

Bedankt Slieke en Alain. Jullie hebben blijkbaar geen last met het plaatsen van mooie plaatjes.

Ik ga straks of morgen eens kijken waar ik jullie kan terugvinden op het forum.


Groetjes !!!

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

10 feb 2010, 20:01

janina 2 -- Je oefenwerkje is af en je wil Uw naam er op plaatsen , nu met zo'n werkje moet je ook gaan kiezen in welke kleur je Uwe tekst plaatst Dus daar eerst aan denken
Nu je aan't oefenen bent en nog wat onzeker zou ik eerst mijn afbeelding opslaan (later kan je het rechtstreeks doen , na wat ervaring)

Klik op de A
Onderaan je werkset komen twee icoontjes bij , klik op de onderste (zoals je hieronder kan zien)
Plaats je cursor , waar je Uwe tekst wil plaatsen . Klik met links en sleep met ingehouden muisknop naar rechtsonder en vorm een rechthoek , laat nu los
Nu zou er weer een werkbalkje bij moeten komen waar je Uw lettertype en lettergrote kan wijzigen . Maak je keuze ***
Klik met links in je rechthoek en typ je tekst

Je bent niet tevreden Klik op bewerken en dan op ongedaan maken en probeer opnieuw

*** Je Lettertype balk verschijnd niet
Klik op Beeld > Klik op Werkbalk Tekst

Afbeelding

Afbeelding


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

10 feb 2010, 22:10

Afbeelding


Kribbels en krabbels.... Maar ik zie dat het gelukt is. OK.

Heb je nu een foto, werkt het dan zo? Ik denk het niet.
Ik ga alleszins wat jij me stuurde opschrijven in mijn schriftje zo moet ik niet te lang zoeken op mijn oefenforum.
Ik zal dit wel honderd keer moeten doen voordat ik dat schriftje niet meer nodig heb. Een beetje" dure de comprenure" wat dat allemaal aangaat.
Maar soit, ik leer bij en dat is het voornaamste!
Bedankt hoor Cleopa!

Lieve 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 22:18
Locatie: Regio Boom

10 feb 2010, 22:32

was dit al maar voor morgen
Afbeelding
Slieke

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

10 feb 2010, 22:44

janina 2 -- Als je graag wil leren tekenen laat dan maar van je horen , maar eerst nog wat gewone kennis opdoen . Hieronder enkele voorbeelden


Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding



AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

11 feb 2010, 14:19

Met potlood, penseel en papier heb ik niet zo erg veel problemen. Ik heb jarenlang voor een grafische uitgeverij gewerkt.

Maar als ik met de PC wil tekenen heb ik enorme problemen met die muis.
Die wil niet wat ik wil. Ik heb er al eens aan gedacht zo een stift en bord te kopen maar ik weet niet of dat nu de oplossing is.

Jij krijgt van die vloeiende lijnen en ik vraag me af met welk tekenprogramma jij werkt.

Ik heb hier honderden tekeningen in valiesjes waaruit ik wil kiezen om ze
op mijn gepland forum te zetten maar heb tot nog toe geen antwoord gekregen over de rechten want die waren van de uitgeverij.

Ik teken al een hele tijd niet meer en ik vermoed dat de uitgeverij dan ook geen rechten kan laten gelden op wat ik sedertdien tekende. Afwachten dus!

Ik heb eerder met paint gewerkt uit louter plezier. Had al heel wat opgeslagen tot mijn PC crashte en alles verloren was.
Nu heb ik het programma al jaren niet meer gebruikt en ben er veel van vergeten.

Heb je een aanrader? Altijd welkom. Maar je hebt gelijk, ik moet die gewone simpele dingen eerst onder de knie krijgen en dan zien we wel verder.

Ik ga nu eerst wat teksten uitproberen in alle groottes en lettertypes.
Zal wel even zoet zijn tot om half vier de kleinkinderen van school gehaald moeten worden.

Tot straks, Janine

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

11 feb 2010, 20:15

janina 2 -- Al deze oefeningen zijn gemaakt met het foto bewerkings programma IMs en dit gebeurd enkel door het aanwijzen van het vertrek en eind punt van je lijn . Daar teken je rechte en gebogenlijnen enkel door een pixel aan te wijzen . Paint gebruik ik enkel om een afbeelding te wijzigen hieronder een voorbeeld :

Afbeelding

De arm het hoofd en de klap kleurde ik zwart > ik plaatste het engelhoofd er op en tekende de arm terug tot aan het hoofd zoals je hieronder kan zien

Afbeelding


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Cleopa op 13 feb 2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.