oefening

Hier mag je oefenen, en alles eens uitproberen.
Ik was bang om door de mand te vallen. Iemand zei: er is geen mand. (Freek de Jonge - 1943).

Oefening baart kunst

mathilda
Lid geworden op: 14 sep 2005, 14:40
Locatie: Noord-Holland Nederland

06 feb 2010, 16:28

Ik denk dat je een keer op zo`n foto moet klikken, als je er op staat zie je dan een handje, zoje dan klikken en je krijgt een grotere foto te zien , die kun je dan opslaan.
Learn from YESTERDAY
Live for TODAY
Hope for TOMORROW

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

06 feb 2010, 19:57

janina 2 --
janina 2 schreef:Ik heb nog een vraagje. Ik kan pas op internet met mijn PC sinds vorig jaar. Ik moest een naam kiezen maar Janina was er al. Die Janina, denk ik, ben ik. Ik ging op internet met de PC van mijn man. Waarschijnlijk heeft hij mij geregistreerd en heb ik er niet veel mee gedaan omdat hij zijn PC veel gebruikt en ik dan net zin moet hebben als die vrij is. Kan dat nagekeken worden? Ik heb die eerste Janina een testbericht gezonden om te zien of het op zijn PC aankwam maar intussen heeft hij zijn adres veranderd dus....
Je kan een bericht sturen naar een moderator , en vragen of het mogelijk is je naam te wijziging . Ik ben er niet zeker van maar als je op het forum zoekt naar Janina of janina (met of zonder hoofdletter) is en geen te vinden
Hoe kom je bij een moderator :

Klik hieronder (naast nieuwantwoord) op Oefenforum
Kijk nu onder het witte Seniorennetlogo staat

Oefenforum
Moderators : Seniorennet

Klik op Seniorennet en daar maak je Uw keuze (meestal 's morgens redpoppy --- 's avonds Swakke )

Afbeelding

PS : Ik heb 4 tabbladen staan op Seniorennet


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

06 feb 2010, 22:29

Mijn vraag is naar Swakke gegaan.
Niet dat het zo belangrijk is, wel een beetje verwarrend.

Genoten van de kleinkinderen?
Heerlijk toch!!!

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

06 feb 2010, 22:33

janina 2 -- Of moet ik me al trainen met janina :lol: :lol: :lol: zonder 2

Het zal wel lukken zeker :roll: We zullen het wel bemerken :lol: Tot typ


Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

06 feb 2010, 22:55

Nee, Cleopa, het blijft een 2.

2

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

06 feb 2010, 23:24

Cleopa, help je me verder met die foto's en afbeeldingen?
Over wat ik wil , zou ik je later een privé bericht willen sturen, nu moet ik ook maar afwachten naar het antwoord van .....

Het lijkt wel een raadsel maar het is het niet.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

07 feb 2010, 00:00

janina 2 -- Natuurlijk help ik je verder dat doe ik bij iedereen , maar een vraag over hoe maak ik een kader rond een afbeelding is niet privé , maar een vraag over hoe maak ik een kader rond MIJN foto dat kan je privé doen . Ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel

Je kan al eens proberen om een afbeelding te plaatsen

Afbeeldingen die je op het net vind , ik moet er wel bij zeggen er zijn der sommige met copyrigt blijf daar maar best vanaf . Maar wat je hier bij de oefenaars vind mag je allemaal gebruiken .


Afbeelding

Klik op nieuw antwoord
Je tekstvak verschijnt , scroll dan naar beneden en onder je tekstvak kan je ook scrollen en het bericht herlezen
Klik nu met je rechtermuisknop op de schommelende dame
In het menutje dat er verschijnd klik je met links op het woord Eigenschappen (heel onderaan)

Afbeelding

Er verschijn weer een vakje en daar kopiëer je het URLadres (te vinden in het rood kadertje)

Afbeelding

Nu zit dat URLadres in je klembord (je muis)

Scroll nu weer naar boven tot je in je tekstvak komt
Typ (al of niet wat ) tekst
Kijk nu boven je tekstvak aan de rechterzijde staat de code IMG (waar het pijltje staat)

Afbeelding

Klik nu op IMG > de code verschijnt in je tekstvak > klik dan met de rechtermuisknop naast de code en kies in het volgend menutje op plakken

Afbeelding

Klik nu opnieuw op IMG maar er staat nu een sterretje voor (wil zeggen sluit code)
Scroll nu een kleinbeetje naar beneden en klik op voorbeeld > kijk na > is alles naar je zin klik dan op OK

Afbeelding

Lukt het niet dan heb ik het slecht uitgelegd en moet ik het beter trachten uit te leggen

VEEL Afbeelding



AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

07 feb 2010, 14:12

Afbeelding



Gelukt! :D :D :D


Hoe weet je of er copyright is op bepaalde afbeeldingen?
Staat het er uitdrukkelijk bij vermeld?

Wou ik nu die schommelende dame in een kadertje zetten, hoe doe ik dat dan?

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

07 feb 2010, 14:19

Afbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

07 feb 2010, 15:10

Afbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

07 feb 2010, 15:10

Afbeelding

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

07 feb 2010, 15:56

janina 2 --
janina 2 schreef:Hoe weet je of er copyright is op bepaalde afbeeldingen?
Staat het er uitdrukkelijk bij vermeld?

Wou ik nu die schommelende dame in een kadertje zetten, hoe doe ik dat dan?
Hoe weet je of er copyright is op bepaalde afbeeldingen?
Staat het er uitdrukkelijk bij vermeld?


Afbeeldingen met zichtbare namen zijn niet altijd verboden maar die neem je liefst niet . Maar de afbeelding van Egel is niet zo erg wij weten dat het om een oefening gaat . Maar als je nu de afbeelding van Egel neemt en je verwijderd egel (je plakt er een stukje over) dan is het al minder mooi . En als je die dan nog gaat gebruiken op ander forums en er een beetje mee gaat snoeven . Dat doe je als eerlijk mens niet . Zelf heb ik bij een bewerking van egel nog een bewerking toe gevoegd en was het eigelijk een ander plaatje geworden . Copyricht staat niet altijd vermeld , dus ik zelf kan ook al eens een afbeelding misbruikt hebben , zolang er niet gereklameerd word :roll: gaat het nog , maar verwijder het direkt wanneer je weet dat het een copyricht is .

Wou ik nu die schommelende dame in een kadertje zetten, hoe doe ik dat dan?

Ik ga je eerst wat anders laten zien en dan begin je met eerst wat gemakkelijk . Voor dat je een paar maanden verder bent sta je verstomd wat je op korte tijd kan

***********************************************************

we kennen elkaar nu al een beetje.
Je hebt al een geslaagd berichtje geplaatst en een geslaagde afbeelding staat ook al op je topic.
Ik zou je nu graag kennis willen laten maken met mijn passie, Image Magick Studio's ofwel kortweg IMs.
Een niet betalend programma waarmee je, je afbeeldingen kunt bewerken.
In het volgende filmpje zie je, in enkele stappen, hoe ik een afbeelding in het programma breng, aan het programma vertel er een kader rond te maken, in de maten en de kleur die ik wens en het heel eenvoudige eindresultaat.

Afbeelding

Na het filmpje heeft Egel de leidraad geschreven van wat je gezien hebt.
En als slot vind je een link naar het Sticky, op het Oefenforum, waar alles door Egel en mij werd samengebracht:
- een inleiding met voorbeelden
- een uitgebreide handleiding hoe je een leidraad moet lezen
- twee lijsten, eentje met tekst en eentje met beeld, die je met aanklikken, naar de leidraad van meer dan 100 oefeningen, brengen.

Leidraad: (Hoe maak ik mijn eerste kadertje???)
Open IMs en haal je afbeelding binnen
1. Decorate > Decoration geometry = 35x35+3+6 > Color = orange > frame aanvinken > decorate
2. Rechtsklikkend opslaan als “avondzon omkaderd”


IMs openen doe je door één van deze twee linken aan te klikken:
http://www.webbyland.com/MagickStudio/s ... Studio.cgi
ofwel
http://www.imagemagick.org/MagickStudio ... tudio.cgi/

Engels hoef je helemaal niet kennen. De leidraad vertelt je netjes welke knop je moet aanklikken, in welk kader je wat moet invullen en welke keuze je moet aanvinken. Zo betekent Decorate omkaderen.
Vetjes geschreven is het één van de veertien knoppen bovenaan. Stond speciaal in het filmpje vermeld.
Gewoon geschreven is het een knop gewoon in het midden van je scherm.
In het filmpje, nadat orange was ingevuld, stond het pijltje op decorate.

Ga eens rustig op verkenning en succes mocht je geïnteresseerd zijn.
En natuurlijk ben je met al je vragen en problemen steeds welkom. Je weet ons ondertussen wel wonen.

Het Sticky waarover gesproken, vind je hier: (link aanklikken)

http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... 2d234c1fef

Afbeelding
tekst Egel

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

07 feb 2010, 16:45

Was deze namiddag al eens gaan kijken bij andere oefenaars o.a. ook bij Topi.
Je moet dus eerst een eigen afbeelding of foto invoeren.
Ik snap er nog niet veel van maar dat zal wel komen.

Ik had ook de websites met afbeeldingen bezocht die eerder op dit forum vermeld werden. Heb echter niet gedurf er iets te halen .
Kan ik er zomaar iets uitpikken en dan op mijn oefenblaadje ( bij manier van spreken) plaatsen?

Het zal misschien niet meer voor vandaag zijn want ik ben een beetje moe gezeten.

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

07 feb 2010, 16:51

janina -- Ga eens naar de site van Google en typ daar deze tekst in

Gratis Afbeeldingen
je zal zien dat je heel wat tegen komt wat je mag gebruiken

Of klik eens op de regel hieronder

http://wallpaper.free-photograph.net/hl ... p6873.html

Ben nu even druk bezet , ik heb voor U straks nog een tip (zo iets in de aard van de tabbladen)

Stel dat je een uitleg aan't bewerken bent , en om niet steeds te zoeken waar je was , doe ik > lees de eerste bewerking , dan plaats ik mijn cursor achter het laatste woord dat ik las > ik klik met links en sleep een stukje naar linksboven en laat dan los , nu is dat blauw > wissel van tabblad . > Voer nu de eerste bewerking uit > wissel weer van tabblad en je kan verder lezen zonder te zoeken waar zat ik ook alweer
Zo heb je weinig kans dat je een deel van de bewerking gaat herhalen

Niet begrepen dan moet ik het beter zien uit te leggen



AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Janina
Lid geworden op: 29 mar 2009, 23:32
Locatie: Borgloon

08 feb 2010, 23:07

Afbeelding[/img]


Een foto Die al een jaar op mijn bureaublad staat. Dicht bij huis, je hoeft er niet ver voor te reizen......

:D :D :D

Ik zal het nog wel tien keer moeten overdoen voor ik het snap!!!!