isolatie achter radiator plaatsen

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

24 dec 2020, 14:06

Graag zou ik isolatie folie plaatsen achter onze radiatoren , het zijn "doorkijk" radiatoren en daardoor zou ik graag hebben dat de isolatie in dezelfde kleur is als de muur. Zou dit een goeie oplossing zijn , normaal is de folie altijd in aluminium kleur , moet dat of is er ook een oplossing in dezelfde kleur ??

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 dec 2020, 14:36

Bedoeling van dat aluminium laagje is de warmte zoveel als mogelijk te weerkaatsen.
Het schilderen van de isolatie gaat altijd een (klein) negatief effect hebben, hoe donkerder de kleur hoe erger.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

25 dec 2020, 08:15

In ons geval is het bijna wit , , ik denk wel dat we er voordeel zouden uithalen .
Het gaat over 2 grote radiatoren die in de living hangen .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 dec 2020, 08:53

Ja, dat geeft wat effect in verband met warmteverlies , maar het grootste verlies gaat toch via de vloer en de muren , of het ware dat je spouwen al vol gespoten zijn of je vloerisolatie hebt.

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

25 dec 2020, 09:02

Navullen van de spouwen , durf ik niet aan beginnen is onomkeerbaar als er een probleem is met vocht of schimmel .

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 dec 2020, 09:15

Inderdaad gevelstenen die bedekt zijn met glazuur daar wordt de spouw best niet opgevuld want door het glazuur kunnen die stenen niet ademen.
Ook als je een oude woning hebt en de stenen niet bestand zijn tegen vorst , stenen kunnen bij hevige vorst barsten ( nu hebben wij zo geen strenge winters meer).
Ook bij geschilderde gevels doe je dat best niet want dat werkt als een glazuurlaag , zie boven.
Gevelstenen met een zeer open structuur, zoals bepaalde betonstenen zijn in de regel niet geschikt omdat buitenspouwblad door de isolatie niet goed uitdroogt.je kan dan wel die gevel laten impregneren.
Als uw woning niet onder deze punten valt is er in feite geen probleem om uw spouwen op te vullen , nu als je een serieuze firma hebt kijken ze dat wel na.