legkippen

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

papajuul
Lid geworden op: 26 jul 2005, 20:20

19 apr 2020, 12:28

ik heb 2 legkippen gehaald
ze willen maar niet op de stok slapen
zitten altijd op de grond in hun uitwerpselen
ze leggen nog niet
zijn nu 20 weken oud
ik heb ze nu 3 weken in huis
ik heb de legbak afgesloten zodat ze er niet in kunnen slapen

ik heb ze al op de stok gezet als het donker was, maar ze blijven niet zitten
mijn stok is : een pannelat

hoe krijg ik ze op de stok ?
grt

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 apr 2020, 12:46

Misschien heb je iets uit de ervaringen van andere mensen. Het is wel van 2008 maar het probleem is hetzelfde. :wink:
https://www.levendehave.nl/vraag/kippen ... et-op-stok

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

25 apr 2020, 05:55

Waarom moeten ze op stok ? Zorg gewoon dat de grond bedekt is met zaagsel , stro of houtkrullen ! Zorg dat er in de legbak een kunst ei ligt ....
Pannenlatten zijn ongeschikt , neem ronde zitstokken ! :idea:
Doe wel en zie niet om !

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

25 apr 2020, 09:05

Wij hadden ook ooit 2 legkippen. De dieren waren zo tam dat we ze konden aaien. En... we hebben nooit hun eieren kunnen eten. Het was alsof we ons kippen zelf opaten. De geburen waren er goed mee.

Pieter Cops
Lid geworden op: 12 feb 2006, 18:24
Locatie: Dendermonde

06 feb 2021, 18:03

Ik heb ook twee kippen.
De ene kip slaapt ALTIJD, winter en zomer, BUITEN in een struik, zulks vanaf het begin.
De andere kip is een nestbevuiler. Ze kruipt altijd in het nest om te slapen, en dat bevuilt ze dan natuurlijk tegen de volgende morgen. Ik heb ze ook een tijd lang 's avonds uit het nest gepakt en op de stok gezet én het nest dan ook telkens met draad afgezet zodat ze er niet in kan. In de hoop dat ze uiteindelijk wel altijd zelf op de stok zou blijven zitten om te slapen.
Maar: ijdele hoop.
En nu heb ik mijn pogingen opgegeven, en kuis ik het nest dan maar iedere morgen uit.
Van koppige kiekes gesproken !!!
Nu of nooit !
Pentium Dual Core CPU T4500@2.30 GHz
Windows 10
GB Besturing 32 bits SP1 Internet Explorer 11 AVG Free 2014 HD 890Gb FireWall Windows Open Office Google Chrome CCleaner Antimalware