Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

11 apr 2005, 11:29

Heb er geen ervaring mee. Maar in opdracht van "Trends" heeft Roularta
een enquete gedaan over ervaringen van "zakendiners en businessman".

Tien kategorieen van restauranten : jong talent, brasseries, gastronomie,
inventief, italiaans, prijs/kwaliteit, uitheems, visrestaurants, wijnrestaurants, zakenrestaurant.

Natuurlijk zijn er :de Karmeliet, Comme chez Soi, Clos St Denis, de Slagmolen, De Barrier, en de andere sterren restauranten (hmmm).

"De Karper", opgericht in raveeliaanse stijl, staat er vermeld in de categorie "Brasserie".
.
lil

18 apr 2005, 10:01

De Vlaschaard
seysheistraat16
2235 Hulshout tel 015/225959

Hallo hier nog een goed adres voor een zeer goede prijs ,het is eigenlijk een feestzaal maar op zondag is het een zondagrestaurant en na 3 uur in de namiddag gewoon taverne ,hier kan je voor 15 € een menu eten van 4 gangen het is er ruim een goede bediening en je komt er buiten met een voldaan gevoel ik geef je de menu voor nu zondag 24 april
Kaaskroketjes
Lentesoep
Kippenfilet met championsaus & denneappels
Chocomouse
u zal zien je zal goed gegeten hebben ze zetten ook de soepterrine op tafel en van de hoofdschotel brengen ze samen met je bord ook nog een suplement dit moet je echt proberen
smakelijk :lol: :o

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

19 apr 2005, 23:51

magrit schreef:

Geregistreerd op: 13-3-2005
Ber.: 4

Geplaatst: Di 19 Apr 2005, 19:39 Onderwerp: restauranttip

--------------------------------------------------------------------------------

Restaurant De Wijngaerd in St.Katelijne Waver.

Zeer goed.
Zeer goede prijs - kwaliteit.
Zeer goede en vriendelijke bediening.
Goede huiswijn en uitgebreide wijnkaart.
Week en maandmenu's.
Wild en aspergegerechten.
Reservatie wenselijk.

Wij kunnen het echt aanbevelen,het is ons lievelingsrestaurant.

Smakelijk!!
Gast

06 mei 2005, 01:20

vandaag bezocht:
Het Mosselhuis
Leuvensesteenweg 7
Boortmeerbeek-Hever
Tel:015/50 01 40
in de nabijheid van Plankendael en domein Hofstade
open van 11H30 tot 22H
gesloten:woensdag
vis-vlees-kip gerechten
indoor speelzaal voor kinderen:o.a.ballenbad, schuifaf etc.
ruime parking
groot terras
tarbot met selder en groene pepersaus:16;5€
ruime zaak; af -en aan van klanten; toegankelijk voor minder-valieden
géén tralala
goed adresje om eens nonchalant te gaan eten,en....
voor NIET-ROKERS:
aparte maar wel doorlopende ruimte,waar ik om 17H helemaal geen last had van de rokers( ben allergisch aan rook, mijn man rookt wel, maar buiten )enkele uren later(méér klanten )kwam af en toe een wolkje voorbij, maar had er géén last van
ook speelgoed gezien in dit deel van de zaak
mss geen haute cuisine,maar heeft toch gesmaakt





Frankrijk:
Auberge de Cassagne in Avignon Le Pontet 4*
www.valrugues-cassagne.com
fantastisch hotel-restaurant
eigenaar nog in de leer geweest in Comme Chez Soi
en in Gent:vergeten welk restaurant

desserts:19€ allemaal
o.a.:Mangue Pochees au fruit de la passion,son biscuit au pistil de safran glacé à la groseille et lichi

voorgerecht: Croustillant de légumes poêlés à cru arrosé de son pistou acidulé 24€ (goedkoopste, maar ooooooo zooooo lekker)

hoofdgerecht:
filet de rouget au citron vert,salpicon de fenouil et tomate:29€

kan de hele menu doormailen , en voor meer info:mail me maar
wij hebben daar 3 nachten doorgebracht...fantastisch
en de patron sprak ons de eerst avond , tot onze grote verbazing, in 't nederlands aan!!!!


volgende restaurant word de Marinade in Antwerpen:ROOKVRIJ!!!
ik laat iets weten nadien
Laatst gewijzigd door Gast op 10 mei 2005, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Boke
Lid geworden op: 17 mei 2004, 08:24
Locatie: ergens op deze aardkluit

06 mei 2005, 13:53

Taverne-Restaurant PLUYMHOEVE
Nijverheidsstraat 102
2160 Wommelgem
03/354.38.78

7 dagen op 7 open
Ruime parking
Niet rokers ruimte
Toeganklijk voor rolstoelgebruikers, ook het sanitair
Buiten speeltuintje en zonneterras
Aangepaste kindermenu's
Budget: ca 25 €

Zoals de naam doet vermoeden, een gebouw in de stijl van een oude hoeve, smaakvol ingericht. Vriendelijke bediening. Alles proper en netjes.
Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Mijn lievelingsgerecht daar is pasta met zalm en mozarella...mmm om duimen en vingers af te likken.

Geen hoogstandjes à la haute cuisine. Wij vinden het zo één van die adresjes waar je heen trekt als je eens geen zin hebt om te koken.
Ruim 25 jaar werkzaam als zorgkundige in RVT en WZC.
Gediplomeerd seniorenconsulent, advies en informatieverstrekking aan senioren, jong en oud.

Boke
Lid geworden op: 17 mei 2004, 08:24
Locatie: ergens op deze aardkluit

06 mei 2005, 14:05

La Malcontenta
Haringsteeg 7/9
9000 Gent
09/224.18.01

Spaans restaurant met internationale keuken in het Patershol te Gent.
Specialiteiten uit Islas Canarias.

Kleine zaak, slechts 25 plaatsen. Rookvrije ruimte niet aanwezig gezien de grootte van de zaal. Nochtans moet ik zeggen dat wij weinig of geen hinder hebben ondervonden van rook.
Zeer vriendelijke en verzorgde bediening door de "Spaanse" patron zelf die duidelijk moeite doet om zich verstaanbaar te maken.

Geen hinder ondervonden van storende achtergrondmuziek.

Kostprijs varieert van +- 23,5 € tot +- 35 € per menu, zonder de wijn.
Prijs van de wijn, is mij niet bekend. Onze gastheer offreerde de wijn en is als wijndrinker erg te spreken over hun wijnkaart.
Ruim 25 jaar werkzaam als zorgkundige in RVT en WZC.
Gediplomeerd seniorenconsulent, advies en informatieverstrekking aan senioren, jong en oud.
alfa

08 mei 2005, 08:56

Gisteren gegeten in:
Bistro Desanto
Gentseweg 558
Sint-Eloois-Vijve
(Waregem)
056/602413
reservatie aan te raden
gesloten op zondag en maandag.

Deze bistro was ons aangeraden door vrienden....we lazen ook goede beschrijvingen in meerder tijdschriften.

Wij vinden dit een heel "warm, huiselijk" restaurant.
Het personeel is heel vriendelijk; niet afstandelijk.
De kaart is eerder beperkt; maar er waren een reeks suggesties.
De bereidingen zijn hoofdzakelijk traditioneel....alhoewel ons kabeljauwhaasje met asperges op een bedje van aardappel/groentestoemp (excuus voor het laatste woord....'t klinkt té plat voor deze bistro) toch origineel was qua smaak én presentatie. (23 euro)
Onze tafelgenoten , die al meermalen dit restaurant bezochten, vertelden ons dat de kok niet terugschrikt voor een persoonlijke aanpassing van een gerecht....op vraag van de klant.
Er werd niets opgedrongen....In sommige restaurants bekijkt men je grijs als je géén voorgerecht neemt....of als iemand 2 voorgerechten vraagt ipv. voor-én hoofdgerecht.
Wij hebben het niet gevraagd, maar waarschijnlijk is de bistro niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers...de eetzaal wellicht wél....de toiletten niét.
Er waren 2 kinderen in de zaal (tussen 8 en 10 j.) die blijkbaar "goed opgevoed" in een restaurant konden eten. Zij stoorden niemand. Toch is het niet een adresje voor kleine en luidruchtige kinderen.
(misschien klinkt deze laatste opmerking negatief tegenover kinderen; maar ik ben blij niet steeds kindergeluiden te horen omwille van een gehoorsaandoening...)

Wij waren met 3 paren in "desanto" van 3 generaties.....en iedereen vond dit "voor herhaling vatbaar"

smakelijk
Gast

10 mei 2005, 18:44

Goed nieuws voor de niet-rokers!!!!
Vanf 9mei gedurende een week:
34 restaurants in het Leuvense rookvrij
dit is bij wijze van proef
meer info: www.resto.be ; op hoofdpagina naar beneden scrollen
rookvrije :D groetjes
Gast

10 mei 2005, 21:27

Ik en mijn vrouw zijn geregelde bezoekers van "Le Zoute Zoen" aan de Zirkstraat 15-17 in Antwerpen.... We zijn er nog er nooit teleurgesteld of nog hongerig buitengekomen.... Het is er gezellig en wat op het bord komt is altijd verzorgd....

Le Zoute Zoen heeft de naam een bistro te zijn en bestaat ondertussen al 12 jaar. Het restaurant staat ook vermeld met een “Bib gourmands” in de Guide Michelin Benelux 2005.

Het interieur van Le Zoute Zoen is een mengeling tussen modern en klassiek. Je kan het vergelijken met een huiskamer gevuld met voorwerpen van een persoonlijke aard.

Op de kaart zijn vooral seizoensgebonden producten te vinden met de nadruk op een uitzonderlijke prijs-kwaliteitverhouding. Een "Zoenmenu" kan al voor slechts € 27,00 per persoon voor een 3-gangen menu of € 33,00 in de vier gangen versie.

Op de wijnkaart vindt je de klassieke Franse wijnen, wereldwijnen en een paar eigenaardige (voor mij toch). Er staan al goede wijnen op vanaf € 15,00.

De presentatie op het bord is zeer verzorgd en de porties zijn ruim voldoende.....

Hoofdreden dat wij daar geregeld terugkomen is natuurlijk het feit dat mijn oudste zoon daar in de keuken zijn lusten botviert.... :D

Je kan misschien wel zeggen dat wij daarom bevooroordeeld te zijn, maar ik ben ondertussen al met verschillende vrienden en kennissen daar gaan eten en ze zeggen allemaal hetzelfde: het is een echte aanrader... Best wel op voorhand reserveren, zeker in het weekend....
Gast

12 mei 2005, 23:10

enne....Jos, hoe zit het daar met het roken?
Antwerpen:
gisteren bijna in Moments binnengestapt,maar bij gebrek aan tijd..
was rond 14h toevallig in de Wiegstraat verzeild
Japans restaurant noodle Yamada
ROOKVRIJ
in de brede gang overdekt; kan men wel een peukkie roken, buiten dus.
eenvoudig Japans, vriendelijke bediening, zachte muziek, goed bereikbaar voor minder-valieden
slaatje gegeten en pruimenwijntje voor 8€
bij rookvrije adresjes openinguren gezet

Vrasene (Robbrecht en in ST-KAT- WAVER (jeugd doorgebracht )ga ik zeker ook proberen

bedankt iedereen voor alle info :D
Gast

13 mei 2005, 11:02

cherycher schreef:enne....Jos, hoe zit het daar met het roken?
Het restaurant is verdeeld in 2 aparte ruimtes (kamers in feite): rokers en niet-rokers....
Gast

13 mei 2005, 16:20

bedankt, Jos, zal het eens proberen op een "stille" moment
zou vandaag in Oudenaarde een rookvrij vegetarisch gaan proberen....helaas, steek in bed..
trouwens, mijn zoon heeft ook die stiel geleerd , in Mechelen ( Coloma )
en heeft een héél goed draaiend café, maar vééééééééél rook, dus mij zie je daar amper...helaas
Herinner me plots een zeer klein en zeer goed adresje,waar hij nog gewerkt heeft:
De Gekrulde zinnen, in Lier
daar moet ik dan ook nog eens heen...
leuke dag nog verder aan allen, al of niet met pc-ke opbed ;)
Gast

13 mei 2005, 16:49

cherycher schreef:bedankt, Jos, zal het eens proberen op een "stille" moment
zou vandaag in Oudenaarde een rookvrij vegetarisch gaan proberen....helaas, steek in bed..
trouwens, mijn zoon heeft ook die stiel geleerd , in Mechelen ( Coloma )
en heeft een héél goed draaiend café, maar vééééééééél rook, dus mij zie je daar amper...helaas
Herinner me plots een zeer klein en zeer goed adresje,waar hij nog gewerkt heeft:
De Gekrulde zinnen, in Lier
daar moet ik dan ook nog eens heen...
leuke dag nog verder aan allen, al of niet met pc-ke opbed ;)
Mijn zoon heeft het vak geleerd in Piva in Antwerpen, en is er direkt entousiast ingevlogen..... Is nu toch al een 5-tal jaar bezig....

Beterschap.... :!:

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

14 mei 2005, 16:09

cherycher schreef:Herinner me plots een zeer klein en zeer goed adresje,waar hij nog gewerkt heeft:
De Gekrulde zinnen, in Lier
daar moet ik dan ook nog eens heen...
Laat ons iets weten als je daar nog eens naartoe ga.....

curieuse-neuze-cullinaire groetjes
studying = brain-building

lalie
Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Locatie: Edegem

14 mei 2005, 16:21

Voor mid-oktober ben ik op zoek naar een eetgelegenheid die zondagmiddag open is, in de buurt van Zaventem. Heb de volgende plaatsen op m'n lijst:

Hof ter Imde in Meise (http://www.hofterimde.be/)
le mouin Lindekemaele (http://users.skynet.be/bk331469/index2.html)
kasteel diependael (http://www.kasteeldiependael.be/index.htm)
auberge Napoleon (http://www.aubergenapoleon.be/home-nl.htm)
de loft (http://www.deloft-restaurant.com/info2.html)
la chasse des princes (http://www.resto.com/lachassedesprinces/)
les trois couleurs (http://www.inbelgium.be/restaurants/bel ... 4_2833.htm)

Welke gourmet helpt me met m'n keuze?
studying = brain-building