ik vermoed dat mijn manager me zwart maakt

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

08 mar 2023, 00:26

Om het verhaal kort te houden: ik vermoed dat mijn manager me zwart maakt bij andere bedrijven zodat ik niet weg ga in zijn bedrijf.

Ik heb verschillende sollicitaties gedaan waar ze me telkenmale een contract aanbieden en telkens wordt het op het laatste moment afgeblazen.

Het laatste voorval was dat ik een bevestiging kreeg dat ik werd aangenomen van een manager bij het nieuwe bedrijf( ik was daar ter plaatse) en dat ze mijn contract gingen opmaken( ik had het blanco contact gelezen en was akkoord) en ik een 10tal minuten moest wachten omdat ze mijn gegevens zoals naam, adres,enz..., moesten invullen op het contract en na nog geen 5 minuten kwam de manager zeggen dat hij mij niet mocht aannemen van de personeelsdienst.

Heel raar dat ik telkens als beste kandidaat uit de selectie kom en ze me een contract aanbieden en als ik moet tekenen wordt het afgeblazen.

Ik vermoed dat mijn manager mij bij verschillende concurrerende bedrijven in de sector waar ik werk heeft zwart gemaakt omdat hij mij niet wil dat ik weg ga omdat ik een "steunpillaar ben" en als ik weg ga dan valt een bepaalde dienst als een kaartenhuisje in elkaar.

Telkens krijg ik als antwoord/feedback wij "hebben opdracht gekregen van de HR dienst om u niet aan te nemen

Hoe kan ik te weten komen dat mijn manager mij zwart zou hebben gemaakt bij concurrerende bedrijven?

Hij heeft 2 jaar geleden ongeveer hetzelfde gedaan met een collega, hij moest via een link bij het nieuwe bedrijf waar ze ging werken een "aanbeveling" invullen en hij heeft dat nooit gedaan, hij was het zogezegd vergeten.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 mar 2023, 08:40

U werkt nog, proficiat (goed bedoeld hoor)
Ben je dan niet aangesloten in een vakbond?
Steek daar uw licht eens op!
Je betaald lidgeld voor iets
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

08 mar 2023, 08:45

ik had het blanco contact gelezen en was akkoord)????
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 mar 2023, 09:55

Hoe kan ik te weten komen dat mijn manager mij zwart zou hebben gemaakt bij concurrerende bedrijven?
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 34/related

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 mar 2023, 11:00

linden schreef:
08 mar 2023, 08:45
ik had het blanco contact gelezen en was akkoord)????
Goe gezien,
ik krijg wel graag nen blanco cheque
dan kan ik hem zelf invullen :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

08 mar 2023, 13:28

Dat gebeurd regelmatig maar bedrijven bv petro-en chemie hebben overeenkomsten om talentrijken niet over
te nemen om hun cariere daar verder te lopen.
Men durft daar zelfs over converseren over wat men met U van plan is.
Uiteindelijk ben ik toch vertrokken omdat de Waals-Vlaamse kwestie stokken in de wielen stak.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

09 mar 2023, 11:02

Maakte dat zelf ooit mee toen, ik zowat 10 jaartjes in een olieraffinaderij heb gewerkt.
Doch er bestonden achterpoortjes en ik heb 2 collega's gekend die zo binnen kwamen.

Logisch omdat in dergelijke bedrijven nogal veel opleiding werd gegeven.
En al die kennis smokkelt men dan mee.


Ps.: Binnen de Petrochemie in de Antwerpse haven, heeft me echter ooit een kans geboden om tijdens vrije dagen cursussen te gaan volgen aan een technische school.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 mei 2023, 16:58

benq schreef:
08 mar 2023, 08:40
U werkt nog, proficiat (goed bedoeld hoor)
Ben je dan niet aangesloten in een vakbond?
Steek daar uw licht eens op!
Je betaald lidgeld voor iets
Vakbond kan niets doen zonder "harde" bewijzen (lees: ik zou een mail moeten hebben waarin mijn manager me zwart maakt bij de concurrerende bedrijven) met een vermoeden kunnen ze niets doen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

04 jun 2023, 14:20

Een geluk met een ongeluk.

Nu zonder mijn manager in te lichten heb ik aan de HR dienst schriftelijk gemeld dat ik mijn wettelijk pensioen(+45 jaar loopbaan) opneem vanaf 01 augustus; (dit was vorige donderdag in orde op één dag en HR was akkoord); ik had mijn pensioen in mei aangevraagd bij de pensioendienst
Dwz dat ik in juni en juli mijn 20 vakantie dagen opneem en 10 dagen van volgend jaar plus overuren en ik ben vanaf dit weekend thuis.

Mijn manager en mijn team is hierover ingelicht vorige vrijdag en mijn manager was natuurlijk over zijn toeren want hij is zijn teamleader kwijt.