Belasting inkomsten 2021

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 aug 2022, 10:58

Vandaag een voorstel vereenvoudigde aangifte inkomstenjaar 2021 (aanslagjaar 2022) ontvangen,

Op de brief staat: zijn uw gegevens juist en volledig?
U moet niets doen. We zullen U ten laatste op 30 juni 2023 (ja U leest goed, 2023) een aanslagbiljet sturen met uw definitieve berekening.

Vraag 2023 iemand die dit ook ontvangen heeft?
Dan kan het zijn dat we volgend jaar 2 belasting brieven ontvangen, m.n.; inkomsten 2022.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 aug 2022, 11:39

Heb dat ook gehad, maar in mei al, en opgemerkt.
Het is dus best mogelijk dat u in 2023 twee belastingaangiftes gaat ontvangen. Alles hangt af van de snelheid van verwerking van de documenten.
Zij hebben één jaar tijd voor het verwerking van de formulieren. Dus mogelijks dat u dit jaar niks moet betalen of gaat terugtrekken maar volgend jaar er twee gaat krijgen. Alles hangt ook af de 'hoeveelste in de rij' u bent, dat wordt bepaald door de computer. Op het voorstel vereenvoudigde aangifte inkomstenjaar 2020 (aanslagjaar 2021) stond ook al 2022 vermeld doch alles was al afgehandeld in december 2021.
Een definitieve afrekening heb ik tot op heden nog niet ontvangen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 aug 2022, 11:54

Die termijn van bijna één jaar is er altijd al geweest. Als je als overheid zelf een einddatum mag bepalen (binnen de wettelijke termijnen) kies je ereen die bijna altijd haalbaar is, toch?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 aug 2022, 12:19

E.T. bericht 20 minuten geleden
Die termijn van bijna één jaar is er altijd al geweest. Als je als overheid zelf een einddatum mag bepalen (binnen de wettelijke termijnen) kies je ereen die bijna altijd haalbaar is, toch?
Kan misschien zijn dat die termijn er altijd geweest is maar ik heb mijn vereenvoudigde aangiftes toen al gecontroleerd en stelde vast dat vanaf het inkomstenjaar 2020 (aanslagjaar 2021) het ook expliciet vermeld werd.
Tenzij ik er natuurlijk over gekeken heb. :roll:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

10 aug 2022, 14:16

Dicksy schreef:
10 aug 2022, 11:39
Heb dat ook gehad, maar in mei al, en opgemerkt.
Het is dus best mogelijk dat u in 2023 twee belastingaangiftes gaat ontvangen. Alles hangt af van de snelheid van verwerking van de documenten.
Zij hebben één jaar tijd voor het verwerking van de formulieren. Dus mogelijks dat u dit jaar niks moet betalen of gaat terugtrekken maar volgend jaar er twee gaat krijgen. Alles hangt ook af de 'hoeveelste in de rij' u bent, dat wordt bepaald door de computer. Op het voorstel vereenvoudigde aangifte inkomstenjaar 2020 (aanslagjaar 2021) stond ook al 2022 vermeld doch alles was al afgehandeld in december 2021.
Een definitieve afrekening heb ik tot op heden nog niet ontvangen.
we zijn is gaan piepen op die vorige en inderdaad staat er ook op, was ons nog niet opgevallen, en spijtig zitten wij in de katerorgie bijbetalen :?
bedankt voor jullie antwoorden
en nu een paar dagen puffen :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: