Vaccinatie

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

30 jan 2021, 09:30

Welke 65 jarige vertrouwd er nog op het vaccin waarvan men zei dat het niet meer voor 65 jarige van nut was
Nu plots dan weer wel moeten wij daar niet tegen reageren het zou maar 65 procent weken dit bij gewone bevolking
Mogen wij de oudere dus niet eisen om dit vaccin niet te krijgen,lk zal mij helemaal niet gerust voelen als ik dit vaccin zou krijgen
En gaat men ons dat zeggen

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

30 jan 2021, 09:38

Het is(te) weinig getest op 65+ Dat wil nog niet zeggen dat het slechter is

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

30 jan 2021, 09:59

marcelvm Men is NIET verplicht zich te laten inenten. Dat is toch al honderden keren gezegd.
Iedereen zal een formulier krijgen, ook via de post, en ik veronderstel dat ge daar een JA of NEEN gaat kunnen aanduiden en ondertekenen.
Ik heb zelf al beslist om mij te laten inenten, liefst zo vlug mogelijk.
De huisarts heeft mijn dossier al ingediend. Dat is ook al gezegd dat de vraag aan de huisartsen ging gesteld worden wie een risicopatiënt is. En dat ben ik. Dit wordt ook heel serieus opgevolgd.
En wie is een groot risicopatiënt ?????
Niet al diegene die zelf denken dat ze het zijn.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

30 jan 2021, 12:21

doggy schreef:
marcelvm Men is NIET verplicht zich te laten inenten. Dat is toch al honderden keren gezegd.
Iedereen zal een formulier krijgen, ook via de post, en ik veronderstel dat ge daar een JA of NEEN gaat kunnen aanduiden en ondertekenen.
Ik heb zelf al beslist om mij te laten inenten, liefst zo vlug mogelijk.
De huisarts heeft mijn dossier al ingediend. Dat is ook al gezegd dat de vraag aan de huisartsen ging gesteld worden wie een risicopatiënt is. En dat ben ik. Dit wordt ook heel serieus opgevolgd.
En wie is een groot risicopatiënt ?????
Niet al diegene die zelf denken dat ze het zijn.
Doe de priktest eens op HLN:
1.- U bent jonger dan 65 jaar en risicopatiënt ---> Inentingen starten vanaf maart 2021.
2.- Ubent jonger dan 65 jaar en geen risicopatiënt ---> Inentingen starten vanaf juni 2021.

U bent inwonend mantelzorger en verkeerd in bovenstaand geval, wat dan?

Vicepremier Petra De Sutter verklaart op 12/01/2021:

" In eerste instantie kwamen enkel de risicopatiënten ouder dan 45 jaar in aanmerking voor snellere vaccinatie. Maar dat is intussen bijgestuurd op basis van een advies van de Hoge Gezondheidsraad, bevestigt De Sutter op Twitter. “Hier krijg ik veel vragen over en het antwoord is nu positief: ook risicopatiënten onder de 45 jaar zullen voorrang krijgen bij de vaccinaties tegen het coronavirus”, aldus de Groen-vicepremier.

De risicopatiënten komen in de huidige timing vanaf maart aan de beurt, na de bewoners en personeelsleden van woonzorgcentra, het (zorg)personeel in de ziekenhuizen, de eerstelijnszorg, de collectieve zorginstellingen en de 65-plussers."


Maar wat met hen die die risicopatiënten thuis verzorgen? Vanaf is een heel rekbaar begrip denk ik dan.
Zal er voor hen iets veranderen of zal alles bij het oude blijven alsof er geen vaccinatie geweest is?

Laat de meningen maar volgen?

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

31 jan 2021, 10:46

Ik ben voor vaccinatie hoor ik wil het morgen al
Maar nu lees ik deze morgen dat men dat vaccin in Italië niet wil geven aan 65 jarige
En wil een vaccin dat maar 65 procent zou weken terwijl andere bijna 100 procent werkt
Ik zal mij geen moment gerust voelen bij dat vaccin

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

31 jan 2021, 10:51

marcelvm schreef:
31 jan 2021, 10:46
Ik ben voor vaccinatie hoor ik wil het morgen al
Maar nu lees ik deze morgen dat men dat vaccin in Italië niet wil geven aan 65 jarige
En wil een vaccin dat maar 65 procent zou weken terwijl andere bijna 100 procent werkt
Ik zal mij geen moment gerust voelen bij dat vaccin
65 procent wil zeggen dat ge niet er van sterft en niet in het ziekenhuis terechtkomt als ge corona krijgt (volgens een expert op tv)

lorekke
Lid geworden op: 25 feb 2009, 16:47
Locatie: Evergem

31 jan 2021, 11:19

Men spreekt van 65 plussers.
Wat ik me afvraag is het volgende.
Die groep mensen denkt men te gaan vaccineren in maart of later dit jaar.
Hoe gaat men dat interpreteren? Als men bvb. op 1 juli of zelfs in december 65 wordt
Of gaat men iedereen die in 2021 die leeftijd bereikt reeds als 65 beschouwen?

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

31 jan 2021, 11:28

Van de testpersonen kreeg 65 procent geen corona, 35 procent was wel besmet door corona, maar niemand kwam in het ziekenhuis terecht of is gestorven. Uw lichaam maakt antistoffen aan die het virus bestrijden. Ook op de Nederlandse televisie hebben ze gezegd dat dit goede resultaten zijn. Maar de mensen zijn ongerust over doorgegeven procenten. Voordeel van dit vaccin: het kan in de koelkast bewaard worden, dus veel gemakkelijker te plannen dan een diepgevrozen vaccin. En er is maar 1 inspuiting van nodig. De mensen zijn dus sneller beschermd.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 jan 2021, 11:48

Als ze aan een ratio van 64000 vaccinaties per week inenten hebben we nog 175 weken (3.3 jaar) nodig.
Nog iets om over na te denken, stel je krijgt je eerste inspuiting met Pfizer en uw tweede van een andere firma (kan dat kwaad?). Geloof dat ze zo een databank niet gaan aanleggen , want als een of andere levering niet op tijd is valt hun planning aanduigen.
Straf dat europa chaos voorspelde na de brexit , MAAR daar zijn ze al aan 8 MILJOEN gevaccineerden!!!
De conclusie is dat er in UK volop gevaccineerd wordt, en in de EU zijn ze aan het prutsen. :twisted:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jan 2021, 12:10

Nog iets om over na te denken, stel je krijgt je eerste inspuiting met Pfizer en uw tweede van een andere firma (kan dat kwaad?). Geloof dat ze zo een databank niet gaan aanleggen , want als een of andere levering niet op tijd is valt hun planning aanduigen.
Een spuit is een spuit of zoals ze het in het plat vloams zeggen: "Kak of gene kak, de pot op."

of

"Een probleem moet je pas oplossen als het zich stelt"

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 jan 2021, 12:26

Elk zijn gedacht maar ik los liever de problemen op VOOR dat ze zich stellen , want over het algemeen heeft ieder dan zijn zeg is de oplossing navenant , kakafonie :D

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 jan 2021, 12:36

Elk zijn gedacht maar ik los liever de problemen op VOOR dat ze zich stellen , want over het algemeen heeft ieder dan zijn zeg is de oplossing navenant , kakafonie :D
Maar u en ik zijn dan ook geen politiekers. :lol: :lol:

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

31 jan 2021, 12:43

Stelt Duitsland ook al vragen voor mensen boven 65 jaar zei men juist in een gesprek in de zevende dag

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

31 jan 2021, 14:51

Overal en iedereen hier op het forum zijn afwijzend tov asterzenica.
Vooral omdat er te weinig data is over gevaccineerden vijfenzestigplussers.
De enige manier om meer data te verwerven is toch vaccineren van die vijfenzestigplussers?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

31 jan 2021, 14:55

Moeten wij dan voor proefpersonen dienen terwijl het anders kan