rollator / loophulp met wielen

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

13 sep 2020, 14:55

Graag informatie voor een degelijke betaalbare rollator ( loophulp met wielen ) :
met handremmen en parkeerfunctie , wandelstokhouder , afneembaar winkelmandje , dien of zitblad ,inklapbaar , lichtgewicht tussen de 7 en 10 kgr. , verstelbare hoogte tussen 78 en 95 cm
Zijn er dingen voor speciaal op te letten om een tamelijk goede rollator te hebben .
Is een lichte rollator van ongeveer 7,5 kgr. aan te raden .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

13 sep 2020, 19:12

Men kan ze kopen of tijdelijk gebruiken, dat kan men vergelijken met huren, bij alle ziekenbonden.
Er is een groot verschil bij het gebruik van een rollator voor iemand die 70 kg weegt of iemand die 100 kg weegt. Alleen voor binnen of alleen voor buiten of voor alletwee. Ik ken enkele mensen die dit uit noodzaak gebruiken en het antwoord op uw vraag is niet gemakkelijk. Eigenlijk zou dit voor uw persoon door iemand moeten onderzocht worden. Ik hoop dat men u kan helpen.

ikkenie5
Lid geworden op: 03 dec 2012, 22:54
Locatie: edegem

13 sep 2020, 22:03

Laat U informeren in een "Goed" thuiszorgwinkel waar ze alle mogelijke hulpmiddelen in huis hebben en degelijke info geven .Als lid van mutualiteit krijg je er ook korting.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

14 sep 2020, 10:08

ikkenie5 schreef:
13 sep 2020, 22:03
Laat U informeren in een "Goed" thuiszorgwinkel waar ze alle mogelijke hulpmiddelen in huis hebben en degelijke info geven .Als lid van mutualiteit krijg je er ook korting.
Geachten ,

Vriendelijke dank voor de informatie .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

10 okt 2022, 23:06

Ik heb de rollator Vermeiren van de "Goed" thuiszorgwinkel.
Zonder probleem. Ga toch naar een rollator van 10 kg.
Als er iets stuk is kan dat bij hen gemaakt worden (al dan niet gratis).
Heb die door omstandigheden voor niets gekregen, maar het was dat wat ik wilde.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

18 okt 2022, 05:45

ik gebruik al jaren een rollator in begin een zware maar ben overgeschakeld op ene van 8kg .Omdat het veel gemakkelijk gaat om een stoep op of af te stappen ..Ook om het openbare vervoer te gebruiken .Want als een zware op een bus moet zetten is niet niks enorm moeilijk lastig .Een lichtere is al moeilijkgenoegomdie op een bus te zetten .Maar zoals ik zei een stoep op en af te stappen veel beter tegenover een zware .Hang af hoe je polsen zijn ik ben enorm blij dat ik overgeschakeld ben op een lichtere .Wat steun enz betreft een lichtere geeft even veel steun als een zware koop gewoon een goede .Maar ik weet dat mijn volgende terug een lichte is .Heb zelfs een lichte aan een buurman gegeven die ik hier als reserve had maar hij had ook een zware en hij is super blij dat ik hem die lichtere heb gegeven .Ook om het dicht te plooien is een lichtere beter plooit anders heb ik ondervonden .Hopelijk heb ik u hier mee geholpen groetje fijne dag verder