Traplift

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Alja
Lid geworden op: 13 feb 2020, 19:25

13 feb 2020, 19:27

Mijn mama (85) wil een traplift laten plaats. Kan iemand informatie bezorgen over goede en slechte ervaringen met leveranciers? Welke leverancier is aan te bevelen? Dank!

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 feb 2020, 09:14

Hellokes, een traplift is ideaal als je nog met moeite gebruik kunt maken van de trap. Wij hadden ook zo een trap laten installeren door de firma Thyssen en hadden over de werking geen klagen.

Het toen aangeboden onderhoud contract hebben wij niet genomen met het risico dat wij in geval van nood, niet binnen de 24 uur geholpen zouden worden. De berekening die wij toen gemaakt hebben is dat dergelijke lift in ongeveer 20 seconden van beneden naar boven gaat en ook in dezelfde tijd terug naar beneden. Overdreven geschat zal hij gemiddeld dagelijks 2 maal gebruikt worden, dit is dus 80 seconden om 2 maal op en af te rijden, of nog (afgerond) 10 minuten/week.

Wij vonden dat we van een toestel toch meer dan 20 uur/jaar moet kunnen verwachten zonder men daar van alles moet gaan aan vervangen tijdens een of ander onderhoud, alsof je met je nieuwe auto van Brussel naar Oostende zou rijden en in Brugge een werkplaats zou moeten opzoeken om daar een onderhoud te laten doen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

15 feb 2020, 20:11

Alja schreef:
13 feb 2020, 19:27
Mijn mama (85) wil een traplift laten plaats. Kan iemand informatie bezorgen over goede en slechte ervaringen met leveranciers? Welke leverancier is aan te bevelen? Dank!
Ik heb er voor een paar jaar ook een van Thyssen laten plaatsen en ben er heel tevreden mee. Ik moet hem gelukkig nog niet dagelijks gebruiken, om een beetje in beweging te blijven, maar het is een zeer gerieflijk ding, zelfs als lift voor kleine lasten. Een beetje duur in aanschaf, type werkend langs de binnenzijde van de trap, maar tot nog toe geen problemen. Ik heb daarentegen wel gekozen voor een all-in onderhoudskontrakt, want waarschijnlijk zijn de wisselstukken peperduur. Ik denk eigenlijk dat veel mensen te lang wachten om er gebruik van te maken.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

16 mar 2020, 15:49

mijn vriendin heeft ook eentje laten zetten voor haar man 20 jaar ouder dan zij, ik zelf vind het zeer lelijk , ik ben van plan een bijkomende leuning te laten plaatsen tegen de muur dan kan ik mij aan beide handen vasthouden, omdat ik evenwicht stoornissen heb Haar man is nu dood heeft er 2 jaar gebruik van gemaakt , van de na zichten dat is een beetje geld uit de geldbeugel halen , dat is super sterk dat gaat zo maar niet stuk .
gigi2
als er vroeger iets geschreven werd kreeg ik antwoord in mijn mailadres nu niet meer
wat moet ge doen ?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

16 mar 2020, 18:22

gigi2 schreef:
16 mar 2020, 15:49
... ik zelf vind het zeer lelijk , ik ben van plan een bijkomende leuning te laten plaatsen ... van de na zichten dat is een beetje geld uit de geldbeugel halen , ...
Gigi, iedereen mag natuurlijk zijn gedacht hebben over die traplift, maar vraag eens aan wie dergelijk toestel moet gebruiken wat hij er van denkt.

Die bijkomende leuning is natuurlijk voor jou een tijdelijke oplossing maar ook niet voor iedereen bruikbaar, en misschien moet jij later er nog eens over denken …

Voor dat onderhoudscontract ben ik volledig met jou akkoord.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

17 mar 2020, 22:43

Misschien overbodig het te vermelden, zowel de provincie als de steden geven een premie voor zulke trapliften.
The key to happiness
Stay away from idiots