constipatie

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

14 mar 2022, 10:09

marcelvm schreef:
20 apr 2020, 15:12
Mijn vrouw is goed met peperkoek
Smorgens na het eten sneetje peperkoek met wat confituur of zonder
Maar niet elk merk werk bij haar
Wij winkelde dikwijls in Nederland en brachten steeds een paar pakken mee
Maar sinds een tijd zei ze het werkt niet zo goed meer
Maar was het nu voor of begin Corona gaan wij hier regelmatig naar een winkel en brengt zij van daar een bepaalde merk van peperkoek mee ,,en direct resultaat
Dus de ene peperkoek is niet de andere
Kunnen wij zelf terug gaan winkelen ga ik eens kijken welke produkten in de verschillende peperkoek zitten
Er zit verschil in zeer zeker
Mijn vrouw had grote problemen met stoelgang
Tweemaal al zware darm operatie gehad,van alles van de aphotheek genomen ,maar nu alleen nog peperkoek
Maar ik zeg niet dat het voor alleman zal werken,is een bekend merk en zonder suiker
Was ook op aanraden van een mevrouw die problemen had

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

14 mar 2022, 10:12

He zal met maltitol zijn ipv suiker Geeft in ieder geval een hoop gerammel in de darmen

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

14 mar 2022, 11:13

Hier helpt chocolade of peperkoek 's avonds na een uur of 9. Niet altijd maar wel 8/10.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

14 mar 2022, 17:25

Chocolade is normaal niet goed. Vezelkoeken en speculaas. Kiwi en veel water drinken.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

14 mar 2022, 20:49

Seppe123 schreef:
14 mar 2022, 17:25
Chocolade is normaal niet goed. Vezelkoeken en speculaas. Kiwi en veel water drinken.
Helpt allemaal niet bij mij. Chocolade wel omdat ik nauwelijks chocolade eet.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

15 mar 2022, 08:17

Seppe123 schreef:
14 mar 2022, 17:25
Chocolade is normaal niet goed.
Zeker en vast (ook niet voor uw lever), en volkoren brood en zeker geen bananen want dat stopt.
ook geen alcohol
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 mar 2022, 08:45

benq schreef:
15 mar 2022, 08:17
Seppe123 schreef:
14 mar 2022, 17:25
Chocolade is normaal niet goed.
Zeker en vast (ook niet voor uw lever), en volkoren brood en zeker geen bananen want dat stopt.
ook geen alcohol
Zoals bananen dat hangt allemaal af van persoon tot persoon. En bananen zijn goed voor de vezels en vezels heb je nodig voor je darmen. Dat bananen niet goed zouden zijn, is al lang achterhaald. En af en toe een stukje chocolade kan echt geen kwaad. Trouwens palmolie en consoorten is heel wat erger voor je lever als je die geregeld gebruikt. Dat zijn leververvettende producten.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

15 mar 2022, 10:22

Prima Vera schreef:
15 mar 2022, 08:45
benq schreef:
15 mar 2022, 08:17
Seppe123 schreef:
14 mar 2022, 17:25
Chocolade is normaal niet goed.
Zeker en vast (ook niet voor uw lever), en volkoren brood en zeker geen bananen want dat stopt.
ook geen alcohol
Zoals bananen dat hangt allemaal af van persoon tot persoon. En bananen zijn goed voor de vezels en vezels heb je nodig voor je darmen. Dat bananen niet goed zouden zijn, is al lang achterhaald. En af en toe een stukje chocolade kan echt geen kwaad. Trouwens palmolie en consoorten is heel wat erger voor je lever als je die geregeld gebruikt. Dat zijn leververvettende producten.
Awel se ge zegt het zelf,
“hangt af van persoon tot persoon”
Dus waarom raad jij dan aan om chocolade te eten!
is dat goed voor die persoon?
ken jij zijn of haar toestand?
No hard feeling hoor

Als ik een banaan eet heb ik last van moeilijke stoelgang.
En olie gebruiken wij niet, wij gebruiken als vetstof Alpro voor bakken en smeren ,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 mar 2022, 11:21

Doe jij nu echt zo moeilijk gewoon om moeilijk te doen Benq?

Ik raad niemand iets aan, trouwens dat doe jij wel.

Ik heb uitdrukkelijk geschreven dat ik baat had bij een stukje chocolade of is lezen ook te moeilijk voor jou?

Wat banaan betreft dit komt van google "Een banaan bevat relatief veel (voedings)vezels. Vezels zijn plantaardige deeltjes die grotendeels onverteerd je lichaam verlaten. Vezels zijn cruciaal voor een goede darmwerking en zijn van positieve invloed op de algehele lichamelijke gezondheid."

Wie ben jij dan om te zeggen dat banaan niet werkt. Het is niet omdat dat bij jou niet werkt dat bananen deze werking niet hebben voor iemand anders.

Ik sprak gewoon voor mezelf én jij transporteert alles naar een ander. Zo kan je blijven zeveren hé maat.

Zelf gebruiken wij om te bakken Becel en raar of zelden olie. En ook een lepeltje olijfolie of eender welke op nuchtere maag helpt hier om naar het toilet te kunnen gaan. Maar iemand anders kan daar wel door gebaat zijn.

Mijn vriendin zweert bij een kiwi (ongeschild) op nuchtere maag, ook dat helpt hier niet. Trouwens ik eet meer dan genoeg fruit (gevarieerd) en toch heb ik moeilijkheden.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

19 mar 2022, 08:48

Ik denk dat een goede boekhouding wat u elke dag eet en drinkt u op weg kan helpen wat u best niet of wel eet tegen dat probleem

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

10 apr 2022, 16:08

ik neem iedere dag 1 of een half zakje movicol voorgeschreven door :D kliniek