De E-sigaret

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 okt 2019, 11:54

Dat blijkt dus nog slechter te zijn dan de gewone rookmiddelen.
18 doden en meer dan 1000 ziekteverschijnselen in Amerika.
En dit op zeer korte tijd van het bestaan van de E-sigaret.
Waarom horen we niks over Europa en België??

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 okt 2019, 18:49

Hier in België zijn er zware controles en richtlijnen. Als je dus in officiële shops koopt ben je safe.
Niets is 100% gezond maar iets bannen dat 95% minder schadelijk is dan een sigaret is gek. Dan is het ook tijd om sigaretten en alcohol te bannen.
In de VS hebben ze zelf toegegeven dat ze hebben zitten experimenteren met niet legale middelen.
Ik rook noch vape, maar ik heb er ook geen probleem mee als andere dit wel doen. Doch een ding wil ik zeggen, in uw longen hoort zuurstof thuis en niets anders. ( ben zelf over 27 jaar gestopt met roken en heb er nog geen minuut spijt van ) :D

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 okt 2019, 20:19

Ikzelf heb nooit gerookt dank mijn sportiviteit en werkomgeving
Maar als ik roker zou zijn betrouw ik deze uitvinding voor geen bal
Zeker de speciale smaakjes die chemisch zijn verkregen ( ik ben ook nog hengelaar)

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

06 okt 2019, 14:44

Als ik zie hoeveel rook die dingen uitblazen,vraag ik mij af hoe stom kunnen mensen zijn
Men weet toch zelf dat dit niet normaal kan zijn om in te ademen,dit is toch geen gewone lucht

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 okt 2019, 20:20

Bovendien bevat de E sigaret nog steeds nicotine, waardoor je dus verslaafd blijft of wordt, ook aan het vapen!
Nicotine heeft immers ook vele nadelen voor het vege lijf.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 okt 2019, 10:55

Men heeft nu ontdekt dat de doden allemaal HTC bevattende capsules gebruikten; afgeleid van cannabis bij het faipen
Ik denk niet dat dit in België op de markt is

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 okt 2019, 11:36

HTC of THC. 😉

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 okt 2019, 12:01

Schrijffout sorry

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 okt 2019, 18:22

voorn schreef:
26 okt 2019, 10:55
… Ik denk niet dat dit in België op de markt is ...
Dit is nergens op de markt, maar zelf mengen is wel verboden maar niet zo moeilijk :wink:
Ice

27 okt 2019, 16:22

Reini schreef:
06 okt 2019, 20:20
Bovendien bevat de E sigaret nog steeds nicotine, waardoor je dus verslaafd blijft of wordt, ook aan het vapen!
Nicotine heeft immers ook vele nadelen voor het vege lijf.
Pertinent niet waar, dat kies je zelf, de liquids zijn beschikbaar met 18/16/3 tot 0 mg nicotine voor de rokers die nicotine willen afbouwen.
Daardoor zijn er rokers die helemaal gestopt zijn met roken zowel als op termijn van het dampen.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

27 okt 2019, 16:32

Dat is goed om weten Ice, we kunnen alleen maar hopen dat men als vaper niet alleen naar de voordelen voor de longen kijkt, maar ook trachten de nicotine af te bouwen; ik had graag dat percentage eens geweten, maar dat zal moeilijk zijn.
Ice

28 okt 2019, 12:12

Reini schreef:
27 okt 2019, 16:32
Dat is goed om weten Ice, we kunnen alleen maar hopen dat men als vaper niet alleen naar de voordelen voor de longen kijkt, maar ook trachten de nicotine af te bouwen; ik had graag dat percentage eens geweten, maar dat zal moeilijk zijn.
Waarom beweer je dan dat de e-sigaret nog nicotine bevat als je er niks van weet? Zou je dan niet beter eerst eens informeren voor je onwaarheden post?
Via google nochtans gemakkelijk te vinden...
Waarom? Wat heb jij er persoonlijk aan als je het percentage weet van rokers die met dampen hun nicotine afbouwen? :roll:

Elk mens heeft het recht op zelfbeschikking..of dat nu gaat over roken, drinken, abortus, euthanasie of gelijk wat: mijn mening is dat elk mens het recht heeft dat voor zichzelf te bepalen zonder bemoeienis van overheid of sociale druk van tegenstanders die misbruikt worden om groepen tegen elkaar uit te spelen om dwingende regelneverij en boetes te kunnen opleggen, níet en nooit voor het algemeen welzijn maar wél voor aantasting van onze vrijheid en zelfbeschikking. :x

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

28 okt 2019, 17:19

Het was toch niet onbelangrijk te weten waarom zoveel doden vielen in Amerika.
De oorzaak is gevonden en heeft niets met nicotine te maken maar met canabisderivaten.
Dus met zijn nicotine gehalte doet iedereen wat hij wil.
Ice

29 okt 2019, 13:53

@voorn: en wie zegt dat het ook werkelijk cannabisderivaten zíjn?
Moeten we dat zomaar weer blindelings aannemen?
Toch heel merkwaardig dan dat het weer net cannabis zou zijn...waarom geen crack, heroïne, cocaïne of wie weet welk vergif/drugs/farma of chemische brol door liquids voor dampen gemengd kunnen zijn?
Zoals de golf van drugsdoden, de zogenaamde dodelijke hot spots omdat er fentanyl in heroïne versneden werd een tijdje geleden?
(Fentanyl komt deels uit legale farmaceutische en deels uit illegale productie.
Fentanyl is een opiaatagonist die een sterk pijnstillende werking heeft, 80 keer straffer dan morfine. 8O)

Misschien omdat cannabis ook medicinaal voor vele mensen een oplossing biedt voor oa pijnbestrijding waar de reguliere geneeskunde geen oplossing voor heeft?
Het is weer een natuurlijk middel dat mensen helpt en dat kan natuurlijk niet, de big farma kan geen claim leggen, mensen ziek houden en door monopolie er geen winst uit halen?

Zou dát niet eerder de bedoeling zijn om cannabis weer in het verdomhoekje te duwen en tegelijkertijd ook de e-sigaret (het eerder verklaarde onschuldige damp-substituut voor het schadelijke tabak-roken) te gaan verbieden met de goedkeuring van de publieke opinie door angst aan te jagen? (Wéér)

Volgens mij een experiment om te zien hoever ze het kunnen drijven, met welke absurde misleidingen verplichtingen kunnen opgelegd worden.
Ah, nog een detail:
In juni 2017 heeft al een politieke partij voorgesteld om de e-sigaret te "doven" door....behalve de btw die reeds bestond ook nog eens gauw met accijnzen op de e-sigaret de staatsinkomsten wat op te vijzen..
Deze media aandacht over de vermeende 'schadelijkheid' komt deze partij nu dus heel goed uit...merkwaardig, niet? :roll:
Je mag raden welke partij dat weer was....

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/n- ... show=react

Cedo Nulli
Lid geworden op: 30 okt 2019, 11:38

30 okt 2019, 11:47

Ik ben vooral voor keuze vrijheid. Zonder anderen schade te berokkenen uiteraard.
De medicinale cannabis , heeft zijn nut bewezen heb ik zelf kunnen vaststellen bij iemand die enorm veel spasmen had.
De E-sigaret; opnieuw eigen keuze en het gebruik van gezond verstand lijkt me. Koop veilige liquids en overdrijf niet.
Zoiets ....