Notaris

Vragen/antwoorden betreffende recht.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

23 feb 2023, 21:29

De tegenpartij heeft een notaris aangewezen zonder ons te informeren
Kan ik ook nog een notaris voor mij aanstellen

bcdef
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:36

24 feb 2023, 00:34

Misschien toch enkele woorden meer uitleg. Gaat het over een huwelijksakte? Aankoop/verkoop van onroerend goed? We moeten niet de laatste details weten maar om een correct antwoord te krijgen is misschien een beetje achtergrondinformatie toch aangewezen.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

24 feb 2023, 08:12

Schoonzus overleden en tegenpartij heeft buiten ons notaris onder de arm genomen
Kan ik ook een eigen notaris kiezen of niet
Ps moeten wij samen met tegenpartij aanwezig zijn als de notaris uitspraak doet of kunnen wij op een andere dag aanwezig zijn,ik vrees voor problemen anders

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 feb 2023, 08:59

marcelvm schreef:
24 feb 2023, 08:12
Schoonzus overleden en tegenpartij heeft buiten ons notaris onder de arm genomen
Kan ik ook een eigen notaris kiezen of niet
Ps moeten wij samen met tegenpartij aanwezig zijn als de notaris uitspraak doet of kunnen wij op een andere dag aanwezig zijn,ik vrees voor problemen anders
Je bent altijd vrij om je eigen notaris te kiezen. Het hoeft geen gemeenschappelijke te zijn. Als jij je notaris volmacht geeft kan hij voor jou onderhandelen. Je hoeft niet bij alles aanwezig te zijn. Het kan perfect alhoewel het dan geen perfecte situatie is natuurlijk, maar dat is dikwijls het geval.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

06 mar 2023, 16:55

Vrouwtje heeft telefoon gehad van onze notaris
En volgens haar zou zij één derde van van de man van haar zus die gestorven is erven
Ik dacht gewoon de helft hoe word het betekend

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

06 mar 2023, 18:05

Kan volgens mij alleen door een bepaling via testament.
Vraag waarom en hoe toch maar aan notaris
.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

hdr
Lid geworden op: 13 mei 2005, 17:04

13 mei 2023, 14:10

En volgens haar zou zij één derde van van de man van haar zus die gestorven is erven
Ik dacht gewoon de helft. Hoe word het berekend ?
Bijkomende info nodig om te kunnen antwoorden.
Wie is er gestorven ? De man van haar zus of de zus zelf ? Is er een testament ? Is er een huwelijkscontract? Zijn er kinderen ?
Als er kinderen zijn erft de zus niets bij het overlijden van zus... tenzij er een testament is dat een deel voor de zus voorziet. Dat deel is echter ook onderworpen aan beperkingen. Zo moet eerst het voorbehouden gedeelte voor de kinderen worden vast gelegd. Enz...
Dus toch iets wat complexer.
Woonplaats: Merchtem; provider: telenet, pc1: medion desktop met w10, ipad 2 iOS; ipad 8 iOS; iphone 8 en iphone11 met iOS.