Betalen syndicus voor internet

Vragen/antwoorden betreffende recht.

poentje
Lid geworden op: 31 aug 2008, 08:49
Locatie: -Hasselt

23 sep 2021, 12:16

Weet iemand hier een antwoord op. Bij de laatste vergadering van de syndicus waren op de afrekening internet kosten gerekend 174 euro te delen door 5 eigenaars. Dit was voorheen nooit het geval hij heeft dat ook niet voorgesteld om op internet te volgen. Zijn verklaring nieuwe wet van de overheid.
Ik vind het raar.
Groetjes,
Poentje

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

23 sep 2021, 12:44

Dat moet besproken en goedgekeurd worden op een jaarlijkse vergadering. 'k Zou daar maar eens verder voor kijken want dit lijkt me echt niet juist. Dat hij maar eens bewijst dat dat een nieuwe wet is.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

24 sep 2021, 15:50

Van wet niks gehoord.
Wel is het toch logisch voor een beheerder een onkosten vergoeding is naast de beheersvergoeding.
Van het syndicus bureel niks van gehoord.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

30 mei 2022, 17:39

Is het een particuliere syndicus? Dus mede-eigenaar in het gebouw of is het een professionele syndicus? Van een professionele ga je zeker een contract gekregen hebben waar de voorwaarden en kostenberekening in vermeld staan. Van een particuliere mede-eigenaar (zoals ik) kan het gebeuren dat bepaalde onkosten pas achteraf te berde komen. Indien deze kost gerechtvaardigd is, waarom dan niet? Veel belangrijker is openheid van de VME rekening, geen gekonkelfoes met een tweede mede-eigenaar volmachtdrager, doch iedere eigenaar regelmatig een pdf print van de rekening mailen. :lol: Mijn gedacht hé, maar hier in het gebouw is iedereen na 10jaar nog steeds tevreden...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...