downloadformulier

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

02 dec 2012, 15:24

Hoe kan ik een formulier op mijn gehoste website zetten dat kan worden gedownload door geinteresseerden?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

02 dec 2012, 20:10

Beste marann,

1- Vooreerst maak je het formulier aan bv. .doc , .pdf, of ...

2-Vervolgens plaats je op je website pagina een hyperlink naar het formulier.
Stel dat je aangemaakt formulier "formulier.pdf" heet dan wordt dit:

Code: Selecteer alles

<a href="formulier.pdf" target="_blank">Download formulier</a>
Succes,

mvg.
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

02 dec 2012, 22:06

dag coderunner,

Hoe kunnen bezoekers dit formulier downloaden van mijn site? Als ik met de rechtermuis op dit form klik heb ik niets om dit ofwel af te drukken ofwel naar mijn pc te sturen.
Bestaat er geen code die, als je dit formulier aanklikt, zegt hoe dit te downloaden?
Mischien druk ik me niet duidelijk uit, maar ik wil op een site een formulier afhalen door middel van op een knop te klikken waarbij de pagina wordt afgedrukt ofwel naar mijn pc wordt verplaatst.

mvg marcel

ps ik werk met Xp en het is een doc.formulier
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

02 dec 2012, 22:47

Beste marann,

Wanneer je bovenstaade code gebruikt en de hyperlink aanklikt, dan krijg je in een popup venstertje de opties "Openen" - "Opslaan" - "Annuleren" en daar kies je wat je wil doen.
Afbeelding
Wanneer de bezoeker MS Word heeft geïnstalleerd op zijn/haar pc/laptop en kiest voor "Openen" dan wordt het .doc bestand automatisch in MS Word geopend. Daar kan hij/zij het .doc bestand bewerken/invullen en dan kiezen voor opslaan van het gedownload bestand.
Kiest de bezoeker voor "Opslaan" dan kan hij/zij het .doc bestand opslaan op zijn/haar pc/laptop en nadien openen in bv. MS Word en bewerken/invullen.

Een andere manier, maar werkt op dezelfde manier als hierboven werd uitgelegd, is met een button (knop)

Code: Selecteer alles

<form> 
<input type="button" value="Download" onclick="window.open('formulier.doc')" />
 </form>
Online voorbeeld >>> klik hier <<<


mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

03 dec 2012, 14:23

@ coderunner,

Weeral prima heholpen!
Hartelijk dank.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

03 dec 2012, 14:47

Hallo marann,

Dat is met alle plezier gedaan en bedankt om dit te melden.

Succes met je website.

mvg,
Coderunner


@moderator: probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.