Slideshow (script) gaat niet met I.E. 9

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

03 mar 2012, 21:31

hallo,

Via een update is I.E. 9 geïnstalleerd en heb ik opgemerkt dat de slideshow op mijn webpagina niet meer gaat.
Is er soms iets dat aangepast moet worden? Of misschien een ander script???
Ik heb nu I.E.9 verwijderd en terug I.E. 8 geïnstalleerd. Maar wil toch al voorbereid zijn op het feit dat in de toekomst I.E. 9 meer en meer zal gebruikt worden en zou graag weten wat te doen om de slideshow in deze versie ook goed te laten draaien.

Met veel dank bij voorbaat,
Astra

Dit is het script:
<! ------------------------------- SLIDESHOW ----------------------------------->
<tr>
<td height="320" colspan="2" align="left" valign="top"><div align="center">
<div id="jf_headerslide_slideshow" class="slideshow"> </div>
</div><script src="mootools.js" type="text/javascript"></script>
<script src="slideshow.js" type="text/javascript"></script>
<script src="slideshow.kenburns.js" type="text/javascript"></script>


<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
window.addEvent('domready', function()
{
var data = {'libelle.jpg': {caption:'', href:''},
'roos.jpg': {caption:'', href:''},
'kus.jpg': {caption:'', href:''},
'vuurtoren.jpg': {caption:'', href:''},
'lovers.jpg': {caption:'', href:''},
'valentijn.jpg': {caption:'', href:''}

};
myShow_jf_headerslide_slideshow = new Slideshow.KenBurns('jf_headerslide_slideshow', data,
{
,hu: 'slideshow/'
captions: false,
controller: false,
loader: false,
resize: true,
center: true,
type: 'kenburns',
duration: 1000,
delay: 4000,
pan: 0,
zoom: 10,
color: ['#161410'],
random: false,
paused: false,
});
});
//]]>
</script>
<! -------------------------------------------------------------

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

03 mar 2012, 22:33

Besta astra,

Jammer dat je IE9 reeds terug verwijderd hebt. Het is niet omdat jij het nu niet meer ziet (omdat je terug IE8 hebt), dat anderen (die IE9 al lang gebruiken) dit niet zien :wink:

Door onderstaande meta tag te gebruiken is het probleem in IE9 opgelost zonder heel het javascript te moeten herschrijven.
Op de pagina waar je het javascript gebruikt, plaats je tussen <head> en </head>

Code: Selecteer alles

 <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE8" >
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

04 mar 2012, 19:54

Beste Coderunner,

Bedankt voor je vlugge reactie.

Stom dat ik IE 9 verwijderd had, maar had er te laat aan gedacht om hier eerst jouw hulp in te roepen.
Nu heb ik terug IE 9 geïnstalleerd en de code ingevoegd die je me gegeven hebt.
Maar helaas, niks te zien via IE 9.
Nochtans zie ik de slideshow wèl via de voorvertoning in mijn programma Dreamweaver (waar ik de 4 voornaamste browsers heb ingesteld).
Zie screenshot hieronder van de voorvertoning in Dreamweaver met code bovenaan bij de andere META gegevens.
Als ik de website echter open via IE 9 zelf zie ik dus niks.
Kan je me hiermee nog verder helpen?
Beste groetjes,
Astra

Afbeelding

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

04 mar 2012, 20:00

nog iets vergeten te vermelden: ik heb de pc heropgestart, tot 2x toe maar zonder resultaat.

Astra

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 mar 2012, 20:13

Beste astra,

Ik vind de meta tag ook niet terug in je broncode.
Heb je de bewuste pagina wel naar de webhostserver geupload ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 mar 2012, 21:26

Beste astra,

Blijkbaar heb je nu wel de bewuste pagina naar de webhostserver geupload want ik zie nu wel de bovenvermelde meta tag in je broncode staan en dit geeft onderstaand resultaat (zie schermafdruk) van een werkende slideshow in IE9
Afbeelding

Opmerking:
Om een pagina in je browser bv. Internet Explorer te hernieuwen (refreshen) moet je niet je pc/laptop heropstarten maar de toetsencombinatie ctrl + F5 tegelijkertijd indrukken. De browser haalt dan de gegevens terug op van de webhostserver en niet uit de tijdelijke internet bestanden (cache) op je pc/laptop.
Lukt dit ook niet, dan moet je de tijdelijke internet bestanden verwijderen zodat de browser verplicht wordt alle gegevens terug van de webhostserver te halen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

astra
Lid geworden op: 05 okt 2003, 14:49
Locatie: Vlaams Brabant

04 mar 2012, 22:45

Coderunner, ik heb het altijd al gezegd, ge zijt fan-tas-tisch!!!:wink:
En ik heb weeral iets bijgeleerd!
Eerst ging het niet met Ctrl+F5 en heb dan de tijdelijke internetbestanden verwijderd. Dan was het bingo :D

Coderunner, heel hartelijk bedankt hé
... en tot ziens :lol:

Astra

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 mar 2012, 23:03

Beste astra,

Dat is met alle plezier gedaan en bedankt om me op de hoogte te houden.

Nog veel website en powerpoint plezier.

mvg,
Coderunner


@moderator: probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.