eigen website

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Berth
Lid geworden op: 26 jan 2012, 23:27
Locatie: nederland

27 jan 2012, 00:05

Goede dag is het mogelijk om een reklame vrije website bijj seniorennet aan te maken.
Bijvoorbeeld webhosting tegen betaling incl eigen domeinnaam

vr grt Berth

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 jan 2012, 23:31

Beste Berth,

Vooreerst welkom op dit forum.
Ik heb even gewacht en gehoopt dat een webmaster op je vraag zou reageren ...

Voor zover ik weet is Seniorennet geen webhostprovider en kan je dus geen al dan niet betalende webruimte met domeinnaam reserveren.

Wel kan je gratis een blog aanmaken met bovenaan wat reklame. Wil je geen reklame bovenaan je blog dan moet je daar wel voor betalen.

Lees meer hierover op volgende link --> http://blog.seniorennet.be/ <--

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Berth
Lid geworden op: 26 jan 2012, 23:27
Locatie: nederland

28 jan 2012, 21:31

Bedankt voor je antwoord ,
maar ik heb de betreffende info . niet kunnen vinden via die link .
heb je nog wat specifiekere tips ??

grts Bert

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 jan 2012, 23:43

Berth schreef: ... maar ik heb de betreffende info . niet kunnen vinden via die link ...
Beste Berth,

Wanneer je naar hogervermelde link gaat en je onder elke tekst "[Lees meer]" aanklikt, dan wordt toch alles haarfijn uitgelegd, niet?
Welke "betreffende info" moet je weten?
Graag dan wat een meer specifieke vraag/vragen zodat we je kunnen verder helpen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Berth
Lid geworden op: 26 jan 2012, 23:27
Locatie: nederland

29 jan 2012, 10:18

Goede morgen ,
nog bedankt voor uw reaktie .Ik heb inmiddels gelezen dat ik mijn blog reklamevrij kan maken via Oxypas .

vr grt Berth

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 jan 2012, 19:26

Beste Berth,

Bedankt om dit hier te melden.

Succes.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Aly
Lid geworden op: 06 mar 2004, 19:06
Locatie: Limburg

21 mar 2012, 16:25

Ik heb zelf een website opgebouwd met html codes (in het kladblok) in Windows XP.
Nu werk ik met Vista en kan ik niet meer werken in de bron om mijn codes aan te passen. Kan iemand me hepen.
Dank bij voorbaat
Aly

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 mar 2012, 17:20

Beste Aly,

Je had beter een nieuw topic geopend i.p.v. onder iemand anders topic te posten!

Door de upgrade van Windows XP naar Windows Vista, zal je nu waarschijnlijk Internet Explorer 8 of 9 gebruiken.

Weet dat wanneer je Internet Explorer 8 of 9 gebruikt de broncode niet meer automatisch opent in kladblok zoals in vroegere versies van Internet Explorer. De manier waarop Internet Explorer 8 of 9 de broncode toont, kan je deze niet meer bewerken zoals dat wel ging in de vorige versies van IE.
Microsoft heeft gekozen voor het tonen van de broncode zoals Mozilla Firefox dat al jaren doet.

Hoe ga je dan tewerk?

1ste manier (Alle browsers)

1.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer (dubbelklik op het icoontje index.html)
1.2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
1.3- Er verschijnt een venster met de broncode in kleur
1.4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
1.5- Kopieer de html code door toetsendombinatie ctrl + c (="kopiëren")
1.6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok)
1.7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")



2de manier (Alleen voor Internet Explorer 8-9)

2.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.2- Druk vervolgens op de F12 toets
2.3- Een nieuw venster wordt geopend >> Ontwikkelhulpprogramma's (zie schermafdruk)

Afbeelding


2.4- Ga in dat nieuwe venster in het menu bovenaan naar >> Bestand > Weergavebron voor Internet Explorer aanpassen
2.5- Selecteer kladblok in die lijst. (zie schermafdruk)
2.6- Sluit dit venster zodat je terug Internet Explorer te zien krijgt
2.7- Sluit Internet Explorer 8/9 af
2.8- Open nu terug het index.html bestand in Internet Explorer (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.9- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
2.10- De broncode wordt nu terug in het kladblok geopend.



Voor het bekijken van de broncode in een zelfgekozen tekst editor (voor Internet Explorer, Firefox, Opera): lees de handleiding "How To Change Default Webpage Source Editor Of Browsers" (engelstalig).

Succes,

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Aly
Lid geworden op: 06 mar 2004, 19:06
Locatie: Limburg

21 mar 2012, 18:38

coderunner schreef:Beste Aly,

Je had beter een nieuw topic geopend i.p.v. onder iemand anders topic te posten!

Door de upgrade van Windows XP naar Windows Vista, zal je nu waarschijnlijk Internet Explorer 8 of 9 gebruiken.

Weet dat wanneer je Internet Explorer 8 of 9 gebruikt de broncode niet meer automatisch opent in kladblok zoals in vroegere versies van Internet Explorer. De manier waarop Internet Explorer 8 of 9 de broncode toont, kan je deze niet meer bewerken zoals dat wel ging in de vorige versies van IE.
Microsoft heeft gekozen voor het tonen van de broncode zoals Mozilla Firefox dat al jaren doet.

Hoe ga je dan tewerk?

1ste manier (Alle browsers)

1.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer (dubbelklik op het icoontje index.html)
1.2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
1.3- Er verschijnt een venster met de broncode in kleur
1.4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
1.5- Kopieer de html code door toetsendombinatie ctrl + c (="kopiëren")
1.6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok)
1.7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")



2de manier (Alleen voor Internet Explorer 8-9)

2.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.2- Druk vervolgens op de F12 toets
2.3- Een nieuw venster wordt geopend >> Ontwikkelhulpprogramma's (zie schermafdruk)

Afbeelding


2.4- Ga in dat nieuwe venster in het menu bovenaan naar >> Bestand > Weergavebron voor Internet Explorer aanpassen
2.5- Selecteer kladblok in die lijst. (zie schermafdruk)
2.6- Sluit dit venster zodat je terug Internet Explorer te zien krijgt
2.7- Sluit Internet Explorer 8/9 af
2.8- Open nu terug het index.html bestand in Internet Explorer (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.9- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
2.10- De broncode wordt nu terug in het kladblok geopend.



Voor het bekijken van de broncode in een zelfgekozen tekst editor (voor Internet Explorer, Firefox, Opera): lees de handleiding "How To Change Default Webpage Source Editor Of Browsers" (engelstalig).

Succes,

mvg,
Coderunner
Heel hartelijk bedankt het is gelukt. Ik heb zelf lang gezocht en nu krijg ik van u een duidelijke uitleg en het werkt.
Groetjes
Aly

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 mar 2012, 14:04

Beste Aly,

Bedankt voor de update.

Veel plezier met de aanmaak van je website.

mvg,
Coderunner


@moderator: probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

janus2
Lid geworden op: 10 feb 2012, 17:35

10 apr 2012, 22:31

http://www.atspace.com/
Hier heb je eentje gratis 1000 MB 1 hosting
http://schaakclubvanvolden.atspace.com/
en eentje door mij gemaakt en zonder reclame.
Win 7 Ultimate
Mc Affee Internet Security