Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 feb 2010, 15:27

Beste Anton,

Bij het marquee element kan men inderdaad een aantal attributen aan toe voegen.
Al deze attributen worden beschreven op Handleiding HTML
Neem ook eens een kijkje op volgende website "Variatie met HTML Marquee"
Heb je daarover nog specifieke vragen, laat het me dan weten.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Anton Doove
Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Locatie: Zoetermeer

18 feb 2010, 16:25

Beste Coderunner.Op 1 site over HTML,las ik dat het gebruik van
de marquees in diverse browsers niet zullen werken.

Ook blijken diverse providers er niet blij mee te zijn en accepteren liever die Java-applets of Scrips,dus ik weet ook niet wat ik kan kiezen.

Ik ben al dik tevreden als ik een lichtkrant kan plaatsen die ik zelf van een gekleurde tekst een lichtgekleurde achtergrond kan plaatsen.

Op die sites las ik veel gebruiks-opties maar geen codes die erbij horen,
dus dat schoot niet veel op.

Daartoe wil ik graag de juiste codes weten om ook de tekst rustig van Rechts naar Links te laten gaan op de index.htm

Op mijn PC heb ik zowel IE8 als de laatste versie van FF.
Ik weet dus nog niet echt of marquee beter is dan java of juist andersom.

Graag verneem ik jouw advies-reactie met uitleg voordat ik mijn eigen probeer-site ga schrijven,zodra ik van jou weet wat haalbaar is.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 feb 2010, 17:04

Beste Anton,
Anton Doove schreef:Op die sites las ik veel gebruiks-opties maar geen codes die erbij horen, dus dat schoot niet veel op.
Hier begrijp ik je echt niet. Op beide links die ik je doorgaf, staan de codes er toch bij ...
Anton Doove schreef:Daartoe wil ik graag de juiste codes weten om ook de tekst rustig van Rechts naar Links te laten gaan op de index.htm
Om het dan simpel te houden is de code de volgende

Code: Selecteer alles

<marquee scrolldelay="2" scrollamount="2">Welkom op mijn website</marquee>
- Met het SCROLLDELAY attribuut wordt vastgelegd om de hoeveel tijd de tekst in de lichtkrant een stukje moet verschuiven.
- Met het SCROLLAMOUNT attribuut wordt vastgelegd hoeveel de tekst bij elke beweging moet verschuiven.
Anton Doove schreef:Op mijn PC heb ik zowel IE8 als de laatste versie van FF.
Ik weet dus nog niet echt of marquee beter is dan java of juist andersom.
Ik persoonlijk vind een lichtkrant d.w.v. een marquee op een website een storend iets, maar ja wie ben ik. Je zal dit dan ook niet terugvinden op professionele websites.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Anton Doove
Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Locatie: Zoetermeer

18 feb 2010, 17:20

Beste Coderunner. Dit is de link naar mijn site bij Ziggo.
http://members.ziggo.nl/aw.doove

Die site bevat een lichtkrant welke ik destijds maakte met Web Pro E.E.
Helaas werkt dit programma niet meer door de Java-updates.

Als je die site bekijkt en er boven klikt op Beeld en Bron,dan
zie je welk soort HTML door het programma werd aangemaakt.

In die html zie je ook het gebruik van marquee,maar deze code kan
ik niet copieëren en in mijn nieuwe probeersite plakken.

Of denk jij dat dit wel kan en het kan wijzigen qua letterkleur en achtergrondkleur,maar ook de tekst in die lichtkrant?

De codes blijven dan hetzelfde,maar de kleur en tekst in die lichtkrant kan
ik wel wijzigen in mijn nieuwe probeer-site.

Graag verneem ik wat jij hiervan denkt,waartoe ik je alvast vriendelijk dank en groet. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 feb 2010, 18:23

Beste Anton,

De lichtkrant op je website is gemaakt met een javascript, je kan de gehele code daar kopieren en plakken in kladblok op de plaats waar je de lichtkrant wil hebben.
Simpeler is wel door gebruik te maken van de marquee tag.
De grootte, de kleur, het lettertype van de tekst wordt meegegeven in de <font> tag. De achtergrondkleur van de marquee plaats je als attribuut in de marquee tag zijnde bgcolor="..."

Kleine letters

Code: Selecteer alles

<font size="2" color="#0000FF" face="Arial"><marquee bgcolor="yellow" scrolldelay="2" scrollamount="2"><br />Wie helpt zoeken? Who helps to trace? Qui assister cherche? Wer hilft suchen?<br /><br /></marquee></font>
Grotere letters

Code: Selecteer alles

<font size="5" color="#0000FF" face="Arial"><marquee bgcolor="yellow" scrolldelay="2" scrollamount="2"><br />Wie helpt zoeken? Who helps to trace? Qui assister cherche? Wer hilft suchen?<br /><br /></marquee></font>
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Anton Doove
Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Locatie: Zoetermeer

18 feb 2010, 20:06

Beste Coderunner.Ik dank je heel vriendelijk voor je bevestiging over het gebruik van die code uit mijn bestaande site.

Ik wist het niet zeker of ik die code kan gebruiken,maar jij bevestigde dit door die code toch te tonen,waardoor ik weet dat het wel kan.

Dit ga ik nu wel toepassen in mijn nieuwe probeersite over Genealogie.
Uiteraard met andere tekst in die lichtkrant.

Ik plaats die html wel weer in de editor Editpadlite,want die werkt fijn.
Zodra ik zover ben toon ik je wel de resultaten,hetgeen ik wellicht morgen
pas kan doen,want ik weet niet of het vanavond nog lukt.

Nogmaals mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

18 feb 2010, 20:14

Toch even een misvatting rechtzetten ...
Anton Doove schreef:Ik dank je heel vriendelijk voor je bevestiging over het gebruik van die code uit mijn bestaande site.
De code op je website is zoals al zei NIET gedaan door gebruik te maken van de marquee tag MAAR met een lang javascript!
Anton Doove schreef:Ik wist het niet zeker of ik die code kan gebruiken,maar jij bevestigde dit door die code toch te tonen,waardoor ik weet dat het wel kan.
De code die ik in mijn vorige post geef is dus ook NIET het zeer lang javascript dat op je website gebruikt wordt!!
De code die ik gegeven hebt is gemaakt zoals je ziet met de marquee tag en VEEL kleiner dan het javascript op jouw website.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Anton Doove
Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Locatie: Zoetermeer

19 feb 2010, 15:11

Beste Coderunner.Die lichtkrant staat nu op mijn index.html en het
werkt perfect na verwijdering van de te brede gele achtergrond.

Ik heb i.p.v.het geel dezelfde kleur gegeven als de pagina-achtergrond wat
ik deed middels een hexadecimale code die ik koos in het programmatje,
waarvan jij de link stuurde en erg makkelijk werkt.

Nu zie ik de tekst voorbij schuiven zonder die te brede gele strook,wat wel
een rustiger aanblik geeft.

Ik zou die lichtkrant echter wel graag wat hoger op die pagina willen zien,want nu staat daar een loze ruimte boven die lichtkrant.

Zou dat te verhelpen zijn met een gerichte code?
Ik zal je wel een Printscreen sturen,zodat je de situatie kunt zien.

Als ik die lichtkrant wat hoger op de pagina kan krijgen,hou ik onder die lichtkrant weer meer ruimte over voor de 14 titel-knoppen met daarnaast de ruimte voor de introductie en Welkomst-tekst.

Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 feb 2010, 15:50

Anton Doove schreef:... Ik zou die lichtkrant echter wel graag wat hoger op die pagina willen zien,want nu staat daar een loze ruimte boven die lichtkrant.
Zou dat te verhelpen zijn met een gerichte code?
Ik zal je wel een Printscreen sturen,zodat je de situatie kunt zien.
Beste Anton,

De code voor de lichtkrant die ik je hierboven doorstuurde is dan ook maar een voorbeeld en alles is naar eigen smaak aan te passen. Ik heb als basis het voorbeeld van het javascript (lichtkrant) op jouw website genomen en daar was het een brede gele band met blauw lettertype.

I.p.v. een printscreen (schermafdruk), kan je beter de httml code zelf doorsturen. Dat is makkelijker om eventuele fouten eruit te halen en wijzigingen aan te brengen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Anton Doove
Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Locatie: Zoetermeer

19 feb 2010, 16:24

Beste Coderunner. Hier volgt mijn vraag en bedoeling over de topic
betreffende onzichtbare tabel,waarover Pascal schreef.

Welnu,in deze tabel wil ik aan de linkerzijde van de index.html graag mijn
pasfototje kwijt,met daaronder 14 titel-knoppen.

Deze knoppen linken naar de vervolg-pagina`s en 1 ervan naar mijn Web-
Log,die ik weer terug zal linken naar deze Genealogische site.

Naast deze rij knoppen en 4 vlaggen wil ik een tekstveld voor de Welkomst-woorden in 4 talen. Nederlands,Frans,Duits en Engels.

Hoe krijg ik die tekst netjes naast die knoppenrij in een onzichtbare tabel geplaatst?

Ik denk dat dit toch wel ietsje anders gaat,dan in de les staat,dus met een minieme wijziging,tenzij ik mij daarin vergis. Dat verneem ik graag.

Je reacties zie ik wel in je beschikbare tijd.
Mijn dank alvast voor je reacties en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.

Anton Doove
Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Locatie: Zoetermeer

19 feb 2010, 17:01

Beste Coderunner. Je correcties heb ik inmiddels toegepast zodat die Lichtkrant nu inderdaad wat hoger op de index.html staat.

Ik heb hiermee ook door,dat er onnodig 3x die </br> stond en dus de oorzaak was van de lage lichtkrant-stand,hetgeen nu dus is verholpen.

Je andere tip over het mailen van de gemaakte codes zal ik zeer zeker op-
volgen,want dat is dan inderdaad veel handiger.

Nu wacht ik echter op je nieuwe reacties over mijn vraag m.b.t.de tabel-
indeling voor link-knoppen en welkomstwoord. Ik ben erg benieuwd.

Ik dank je nu met vriendelijke groeten. Anton Doove.
Niet geschoten is ook mis.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

19 feb 2010, 18:14

Beste Anton,

Kan je een schema met de indeling maken van hetgeen je juist wil (bv. met potlood op een stuk papier) en inscannen en dat naar mijn email adres sturen want zo is het tamelijk moeilijk om dit te maken daar ik de juiste layout (indeling) niet ken.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Anton Doove
Lid geworden op: 13 apr 2009, 16:55
Locatie: Zoetermeer

19 feb 2010, 18:56

Beste Coderunner.Het komt in orde,dus ik mail je zo meteen wat ik
bedoel en ga dat nu in orde maken. Tot straks dan maar.

Vriendelijke groeten van Anton Doove
Niet geschoten is ook mis.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

27 mar 2010, 19:38

Beste coderunner ,

Ik wil in het programma FileZilla het bestand index.html verslepen naar rechts .
Ik krijg een rondje met daarin een schuine streep maar het index.html bestand wordt rechts niet vermeld
Er staat " kan met geen enkele server verbinden " .

Graag hulp .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 mar 2010, 19:49

Noriem schreef:Er staat " kan met geen enkele server verbinden " .
Beste Noriem,

1- Zijn je login gegevens juist ingevuld ?
host: users.skynet.be
gebruikersnaam: fc..... (zelf aanvullen)
wachtwoord: ..... (zelf aanvullen)
poort 21

2- En heb je dmv op de "Snelverbinden" knop een verbinding gemaakt met de webhost server ?

3- Is in het rechtervak je mappenstructuur op de webhost server zichtbaar?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.