Gedcom op website

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

frasan
Lid geworden op: 10 jun 2012, 20:03

20 jun 2012, 15:41

Hallo,

ik probeer een website op te zetten en het lukt toch een beetje.
De bedoeling is om een stamboom op het web te plaatsen. De kwartierstaten lukt, maar de stamboom op zich lukt langs geen kanten.
Ik vertrek van 'aldfaer' en exporteer een gedcom. Deze krijgt een naam en als extentie 'ged' ik verander die extentie naar html en dan zie ik op de pagina de ganse data, maar niet in structuur.

Hoe los ik dit best op? Handig ben ik niet echt...
Voorlopig om u een idee te geven 'www.wittenbul.net'

Hopelijk kan er mij hier iemand helpen

Groetjes Frasan

gdornez
Lid geworden op: 15 dec 2005, 21:49
Locatie: Oedelem

21 jun 2012, 11:35

Beste,

Bekijk eens de mogelijkheden van PhpGedview, dit gebruik ik reeds jaren. Kijk www.genealogie-dornez.be maar even.
Ik maak mijn stamboom ook met Aldfaer. De gedcom-file wordt dan ingelezen in PhpGedview. Het resultaat kan je zelf zien.
mvg

Geert

frasan
Lid geworden op: 10 jun 2012, 20:03

23 jun 2012, 10:17

Beste gdornez,

ik heb phpgedview gedownload, uitgepakt maar ik vind geen exe bestand om dit programma te openen. Wel kan ik verschillende bestandjes openen met dreamweaver maar verder sta ik blok.

Hoe moet het verder? Ik probeer eveneens verder te zoeken.

Groetjes, Frasan

gdornez
Lid geworden op: 15 dec 2005, 21:49
Locatie: Oedelem

23 jun 2012, 11:26

Beste,

Eenmaal alles uitgepakt is, moet je alle bestanden, via een ftp-programma opladen naar de root server waarop je site draait.
Na het aanpassen van enkele instellingen (zie http://wiki.phpgedview.net/en/index.php ... sers_Guide) kan je heel gemakkelijk ook je gedcom bestand importeren.
De rest gebeurt door door PhpGedview zelf.

Succes

PS Je kan ook door middel van bijvoorbeeld Xampp een virtuele server installeren op je eigen pc en het geheel daarop eerst uittesten.
mvg

Geert

frasan
Lid geworden op: 10 jun 2012, 20:03

23 jun 2012, 12:28

Hallo,

Bedankt voor de vlugge info en nu verder proberen.

Mvg,

Whitebull