Outlook en Windows Mail

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 apr 2024, 12:57

Charlie Maru schreef:
04 apr 2024, 12:37
....
Ten tweede:
Bijlagen in mails zoals facturen of andere documenten sla je normaal gezien op in aparte mappen op je harde schijf. Je kunt er eveneens de mails apart opslaan, die krijgen dan de *.eml extensie.
Die blijven bij mij als bijlage in het email steken , en aangezien ik gans mijn 9 GB "rommel" regelmatig backup kan er ook weinig verloren gaan. Dergelijke emails , zoals van Eneco , komen ook in aparte Outlook Express mappen terecht , en daar kan ik steeds ook de datum van ontvangst uitlezen.
Ten derde:
Ingeval er ooit met je *.pst bestand iets misloopt en het geraak corrupt, ben je alle mails kwijt, en daar sta je dan. Zeker als het een pop3 account is.
Outlook Express gebruikt geen *.pst bestanden , maar *.dbx bestanden. En elke folder of subfolder zoals bvb. "123inkt.be <klantendienst@123inkt.be>" in mijn voorbeeld , krijgt een eigen bestandje met hier bijvoorbeeld de naam "123inkt.be klantendienst@123inkt.be.dbx" . Er kan dus nooit iets totaal verloren gaan , alleen één of andere *.dbx bestand.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 apr 2024, 13:01

Yuna schreef:
04 apr 2024, 12:50
sacho schreef:
04 apr 2024, 12:24
Een bedrijf heeft een IT afdeling, dat heeft Yuna niet. Die heeft ons.
En daar ben ik heel blij om :)
Charlie Maru, ook bedankt voor de tips.
De Windows LTSC versies zijn nochtans vééél eenvoudiger zonder al de toeters en bellen zoal Netflix , Spelletjes , Office 365 , enz .... :) De LTSC versies zijn naakte windows versies zonder make-up. :D

Yuna
Lid geworden op: 23 jun 2023, 18:52

04 apr 2024, 13:41

Fred1950 schreef:
04 apr 2024, 13:01
De Windows LTSC versies zijn nochtans vééél eenvoudiger zonder al de toeters en bellen zoal Netflix , Spelletjes , Office 365 , enz .... :) De LTSC versies zijn naakte windows versies zonder make-up. :D
Nu wordt het voor mij te ingewikkeld, hoor :D
Mijn mailprogramma werkt voorlopig zoals het hoort.
En dat was de bedoeling.

Nogmaals hartelijk dank aan iedereen die gereageerd heeft.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 apr 2024, 16:03

sacho schreef:
04 apr 2024, 12:24
Fred1950 schreef:
04 apr 2024, 12:06

p.s. Gmail laat tot 15 GB aan mails toe , dat is tenminste iets deftigs , nietwaar.
Hier ben je fout, Gmail is een onderdeel van je Google account en die heeft 15 GB capaciteit.
.....
Ik heb GEEN Google account , alleen drie aparte GMAIL accounts ! ( en 15 GB per mail account ) . Waarom denkt ge iets beter te weten ? "Ze" zagen wel soms om een Google account aan te maken ( en Microsoft ook ) , maar dat doe ik lekker niet omwille van privacy redenen. Ik heb dus ook geen Google Drive ( en ook al geen Microsoft "One Drive" of "Back Up" naar hun cloud ).

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

04 apr 2024, 16:43

Yuna schreef:
04 apr 2024, 13:41
Fred1950 schreef:
04 apr 2024, 13:01
De Windows LTSC versies zijn nochtans vééél eenvoudiger zonder al de toeters en bellen zoal Netflix , Spelletjes , Office 365 , enz .... :) De LTSC versies zijn naakte windows versies zonder make-up. :D
Nu wordt het voor mij te ingewikkeld, hoor :D
....
Daar is niets ingewikkelds aan. Er bestaan verschillende Windows 10 versies , kijk eens hier ... https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_1 ... on_history De versies zijn gegroepeerd in GAC en LTSC versies.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

04 apr 2024, 19:26

Fred1950 schreef:
04 apr 2024, 16:03
Ik heb GEEN Google account , alleen drie aparte GMAIL accounts ! ( en 15 GB per mail account ) . Waarom denkt ge iets beter te weten ? "Ze" zagen wel soms om een Google account aan te maken ( en Microsoft ook ) , maar dat doe ik lekker niet omwille van privacy redenen. Ik heb dus ook geen Google Drive ( en ook al geen Microsoft "One Drive" of "Back Up" naar hun cloud ).
Volgens mij heb jij wel degelijk google account(s).

Ik lees hier
Use Gmail to access your Google Account
If you use Gmail, you already have a Google Account. With a Google Account, you have access to Google products at no charge like Drive, Docs, Calendar, and … “

En:

“ Each Google Account includes 15 GB of storage, which is shared across Gmail, Google Drive, and Google Photos.”

En:

“All Gmail.com accounts are Google accounts, but not all Google accounts are Gmail.com accounts.”

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 apr 2024, 00:22

Die teksten stichten verwarring ... Ik heb geen access tot Google Drive. Per GMAIL account hebben ze wel wat informatie over mij zoals telefoon nummer en geboortedatum , maar ook niet meer dan dat.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

05 apr 2024, 13:49

Fred1950 schreef:
05 apr 2024, 00:22
Die teksten stichten verwarring ... Ik heb geen access tot Google Drive. Per GMAIL account hebben ze wel wat informatie over mij zoals telefoon nummer en geboortedatum , maar ook niet meer dan dat.
Je kunt wel toegang hebben tot Google Drive met een van je accounts (of met alle drie eigenlijk) als je dat wil, daar hoef je niet veel voor, te doen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 apr 2024, 14:29

hviaene schreef:
05 apr 2024, 13:49
Fred1950 schreef:
05 apr 2024, 00:22
Die teksten stichten verwarring ... Ik heb geen access tot Google Drive. Per GMAIL account hebben ze wel wat informatie over mij zoals telefoon nummer en geboortedatum , maar ook niet meer dan dat.
Je kunt wel toegang hebben tot Google Drive met een van je accounts (of met alle drie eigenlijk) als je dat wil, daar hoef je niet veel voor, te doen.
Schrijf liever , ik hoef dat niet te doen. :D Ik heb helemaal geen nood aan Google Drive of één of andere cloud. Externe USB schijven tot zelfs 4 TB zijn helemaal niet zo duur meer. En die heb ik altijd ter beschikking , dus ook als het internet "plat" ligt. :) En wat meer is , ik beschik dan ook over de complete "privacy" over die externe harde schijven, zelfs indien nodig met encryptie.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

05 apr 2024, 14:41

Fred1950 schreef:
05 apr 2024, 14:29
hviaene schreef:
05 apr 2024, 13:49
Fred1950 schreef:
05 apr 2024, 00:22
Die teksten stichten verwarring ... Ik heb geen access tot Google Drive. Per GMAIL account hebben ze wel wat informatie over mij zoals telefoon nummer en geboortedatum , maar ook niet meer dan dat.
Je kunt wel toegang hebben tot Google Drive met een van je accounts (of met alle drie eigenlijk) als je dat wil, daar hoef je niet veel voor, te doen.
Schrijf liever , ik hoef dat niet te doen. :D Ik heb helemaal geen nood aan Google Drive of één of andere cloud. Externe USB schijven tot zelfs 4 TB zijn helemaal niet zo duur meer. En die heb ik altijd ter beschikking , dus ook als het internet "plat" ligt. :) En wat meer is , ik beschik dan ook over de complete "privacy" over die externe harde schijven, zelfs indien nodig met encryptie.
En:
Ik heb GEEN Google account , alleen drie aparte GMAIL accounts ! ( en 15 GB per mail account ) . Waarom denkt ge iets beter te weten ?
Het gaat er hier over of je een Google account hebt of niet, en je hebt er wel degelijk een, zelfs al gebruik je alleen maar de Gmail service, dan nog heb je een Google account.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 apr 2024, 14:53

Voor alles een uitleg behalve toegeven dat hij fout was met de Google account. Maar hij weet het beter.

En toch is het gemakkelijk als je dat gebruikt. Heb je een Smartphone, dan heb je ook een Gmailaccount om apps te downloaden uit de store, en je neemt foto's dan gaan die automatisch naar je Google foto's als dit gesynchroniseerd is als je mobiele data of wifi verbinding hebt en hoef je ook geen kabeltjes te gebruiken voor je telefoon om de foto's op je computer te bekijken. Ga gewoon naar je Google foto's.

Fred heeft zeker nog een klein GSM'etje zal zen uitleg zijn.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 apr 2024, 15:50

hovel schreef:
05 apr 2024, 14:41
.....
Het gaat er hier over of je een Google account hebt of niet, en je hebt er wel degelijk een, zelfs al gebruik je alleen maar de Gmail service, dan nog heb je een Google account.
OK , dan noem jij een Gmail account een Google account , het is alleen maar een kwestie van woordgebruik dat eigenlijk op hetzelfde neerkomt. De Google Services waarvan Google Drive blijkbaar een onderdeel van is vergt een extra registratie , en dat heb ik niet gedaan. Voor elk van mijn Gmail "accounts" heb ik toch blijkbaar die 15 GB ter beschikking , dat is geen gemeenschappelijk ruimte en dient alleen maar als storage voor emails en voor niets anders.
sacho schreef:
05 apr 2024, 14:53
Voor alles een uitleg behalve toegeven dat hij fout was met de Google account. Maar hij weet het beter.

En toch is het gemakkelijk als je dat gebruikt. Heb je een Smartphone, dan heb je ook een Gmailaccount om apps te downloaden uit de store, en je neemt foto's dan gaan die automatisch naar je Google foto's als dit gesynchroniseerd is als je mobiele data of wifi verbinding hebt en hoef je ook geen kabeltjes te gebruiken voor je telefoon om de foto's op je computer te bekijken. Ga gewoon naar je Google foto's.

Fred heeft zeker nog een klein GSM'etje zal zen uitleg zijn.
:lol:

Ik WIL zelfs GEEN smartphone 8) , je kan er niet eens een deftig document op lezen. Voor mij is dat speelgoed voor Tiktokkers en Instagrammers. En waarom zou ik foto's zomaar ergens in een "cloud" de wereld in sturen ? 't Zal wel ooit eens verkeren , zei Bredero , en zeker als ongure individuen het AI gaan beheersen. Het ding is ook veel te duur voor wat ik er kan mee aanvangen. "Bij ons" zeggen ze "het sop is de kool niet waard"

p.s. ik kan ook Wifi-en zonder Smartphone .. :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 apr 2024, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 apr 2024, 16:00

Weer fout Fred.
Ik heb niks extra moeten doen voor mijn twee Gmail-adressen om bij de Google Drive te komen.

https://www.seniorweb.nl/artikel/google ... t-aanmaken

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 apr 2024, 16:21

sacho schreef:
05 apr 2024, 16:00
Weer fout Fred.
Ik heb niks extra moeten doen voor mijn twee Gmail-adressen om bij de Google Drive te komen.

....
Tuurlijk niet , ge hebt maar her en der te klikken ... Ik klik niet om die "service" te activeren.

Maar ge hebt gelijk. "Photo's' , "Calender" , en wat nog allemaal , allemaal "services" die ik niet wens te gebruiken en die ik verdorie niet eens kan deactiveren. :evil:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 apr 2024, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

05 apr 2024, 16:34

Fred1950 schreef:
05 apr 2024, 16:21

Tuurlijk niet , ge hebt maar her en der te klikken ... Ik klik niet om die "service" te activeren.
Die hoef je niet te activeren, die is er. Je weet alleen niet hoe je die zou moeten gebruiken.
Net zoals de OneDrive.
En je lult je er maar uit met uitvluchten.

Je blijft te veel stilstaan in de tijd en binnenkort kan je helemaal niet meer mee.
Zie dat nu toch eens in.