"Spam-adres" blokkeren

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

30 nov 2023, 09:50

Hallo,

Gisteren kreeg ik plots een 15-tal identieke e-mailberichten die (gelukkig) automatisch in mijn 'spammail' werden afgezonderd. Ik merk deze ochtend dat er opnieuw dergelijke IDENTIEKE berichten in mijn spam zitten.
Het gaat niet om compromitterende berichten of berichten die wijzen op phishing ... Neen : gewoon mails die de aankoop van thuisbatterijen promoten (steeds hetzelfde afzenderadres ... steeds hetzelfde identieke bericht (tekst en layout) : zie foto.
In het afzenderadres merk ik dat "het nieuwsblad" wordt vermeld (hoewel ik mijn twijfels heb dat de naam van het nieuwsblad hier niet wordt misbruikt).
Misschien moet ik straks eens contact opnemen met het nieuwsblad ...
Maar toch blijf ik met de vraag zitten : hoe kan ik dergelijke ongewenste "spamadressen" blokkeren ?
Zie afbeelding hierbij:

Vriendelijk dank voor de hulp
Prutser


Afbeelding
Willen is Kunnen

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

30 nov 2023, 15:58

Ik ben tamelijk zeker dat Het Nieuwsblad van niks zal weten!?

Mijn E-mail gaat via TELENET en "JUNK" krijgt vaak 3 tot 4x dezelfde fake mail te verwerken.
Soms check ik de titel zonder iets te openen.
Via "leegmaken" valt alles in de vuilnisbak.

Spijtig dat er altijd wel loosers zitten prutsen.
Sommigen zitten in een hut ergens in Afrika.
En hopen een naïeve burger te strikken...

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 dec 2023, 09:34

@Prutser
2 manieren:
ofwel log je in op de webmail van Telenet en kijk je daar bij de spam-instellingeen of het blokkeren vazn adressen
ofwel kijk je in de instellingen van je mailprogramma en kijk daar voor dezelfde soort instellingen.