authenticatie bij de instellingen van mijn mailbox-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

de willy
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:27
Locatie: Tussen de zee en de Ardennen

20 sep 2023, 16:35

Proximus bericht mij dat ik bij de instellingen van mijn mailbox de authenticatie zou aan zetten. Wanneer ik dit niet onmiddellijk doe, kan ik na een week geen mails meer versturen.

Zie hieronder een deel van het bericht.

"Helaas stelden onze IT- en veiligheidsdiensten vast dat er vanuit de mailbox van sommige van onze klanten frauduleuze e-mails worden gestuurd. Dat kan gebeuren als je geen authenticatie hebt ingesteld. Fraudeurs krijgen zo toegang tot alle persoonlijke gegevens in je mailbox, en tot alle contacten – die ook een doelwit worden."

Men stuurt mij een handleiding om het in te stellen. Maar het lukt mij niet.
Kan iemand mij stap voor stap begeleiden om het in orde te maken a.u.b.
Ik gebruik skynet, Windows 8.1, Windows Live Mail.

Bedankt voor jullie hulp.
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 sep 2023, 20:09

Instellingen in Windows Live Mail wijzigen

Klik Bestand (in het menu links boven) > Opties > Emailaccounts. Selecteer je emailaccount (het wordt blauw) en klik Eigenschappen. Je ziet nu verschillende tabbladen
bij serverinstellingen Selecteer “Secure Password Authentication”.
bij inkomende en uitgaande

de willy
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:27
Locatie: Tussen de zee en de Ardennen

20 sep 2023, 21:04

Dag Verhaegen,

Bedankt voor je reactie!

Hieronder ving je een foto van de onderzijde van het laatste schermpje waar er iets moet aangevinkt worden.
Het verschilt een beetje met hetgeen u zegt. Vandaar voor zekerheid: wat moet ik hier aanstippen?

Afbeelding

de willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 sep 2023, 13:28

onderste vierkantje aanvinken , voor deze server is verificatie vereist

https://support.hoasted.com/article/554 ... -live-mail

de willy
Lid geworden op: 24 mei 2005, 20:27
Locatie: Tussen de zee en de Ardennen

21 sep 2023, 16:00

Heb het zo gedaan.

Topic mag gesloten worden.

Bedankt!

de willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 sep 2023, 22:55

de willy schreef:
20 sep 2023, 16:35
....
"Helaas stelden onze IT- en veiligheidsdiensten vast dat er vanuit de mailbox van sommige van onze klanten frauduleuze e-mails worden gestuurd. Dat kan gebeuren als je geen authenticatie hebt ingesteld. Fraudeurs krijgen zo toegang tot alle persoonlijke gegevens in je mailbox, en tot alle contacten – die ook een doelwit worden."
.....
Ah ja ? Van dat laatste geloof ik helemaal niets van. Ik heb dergelijk mail alleszins nog niet van proximus gekregen , en ik kan nog steeds mails zonder SMTP server authenticatie sturen.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 sep 2023, 15:31

Fred1950 schreef:
21 sep 2023, 22:55
de willy schreef:
20 sep 2023, 16:35
....
"Helaas stelden onze IT- en veiligheidsdiensten vast dat er vanuit de mailbox van sommige van onze klanten frauduleuze e-mails worden gestuurd. Dat kan gebeuren als je geen authenticatie hebt ingesteld. Fraudeurs krijgen zo toegang tot alle persoonlijke gegevens in je mailbox, en tot alle contacten – die ook een doelwit worden."
.....
Ah ja ? Van dat laatste geloof ik helemaal niets van. Ik heb dergelijk mail alleszins nog niet van proximus gekregen , en ik kan nog steeds mails zonder SMTP server authenticatie sturen.
Wonderlijk: https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... uter.html vertelt iets anders.
Nu het is niet de eerste keer en ik vrees ook de laatste keer niet dat proximus met zijn e-mail de mist in gaat. Ben je wel zeker dat je de SMTP van proximus gebruikt en niet die van bijv. gmail?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 sep 2023, 15:49

hviaene schreef:
22 sep 2023, 15:31
....Ben je wel zeker dat je de SMTP van proximus gebruikt en niet die van bijv. gmail?
Uiteraard , de naam van de Gmail SMPT server is totaal anders , die vereist al lang SSL en sinds een aantal maanden ook nog eens een "2 stappen verificatie" bij het gebruik van oudere email programma's. Ik kan nog steeds relay.compaqnet.be , relay.belgacom.net , relay.skynet.be en relay.proximus.be zonder SSL en verificatie gebruiken. Men test gewoon of je IP adres er één is dat door Proximus werd toegekend m.a.w. dat je bij proximus inlogt om op het internet te geraken.

( maar niet dat het me zou storen als die er niet meer zouden zijn , Gmail werkt ... altijd zonder foutieve configuraties )