Pictogram 'Telenet Mail' ....

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

28 jul 2023, 16:46

Hallo,

Ik ben een TELENET-klant.
Tot gisteren 27/07 kwam ik, wanneer ik op onderstaande pictogram in de taakbalk van mijn laptop klikte probleemloos in mijn e-mailbox terecht.
Afbeelding
Toen ik deze ochtend dat dagelijks ritueel aanvatte, kwam ik buiten alle verwachtingen niet in mijn e-mailbox van Telenet terecht maar op het 'Google Search scherm' (zie hieronder)
Afbeelding
En neen ... ik heb niet op het verkeerde pictogram gedrukt (want ik heb het ondertussen al +20maal getest.
Ondertussen heb ik een nieuw pictogram aangemaakt door eerst naar 'Mijn Telenet' te surfen en vervolgens naar 'Webmail' .... de URL gekopieerd en een nieuw pictogram aangemaakt.
Dit werkt prima ... Alleen heb ik geen idee hoe ik deze pictogram in mijn taakbalk kan krijgen ?
Kan iemand hierbij helpen ?

Maar het is niet omdat het opgelost is, dat ik een tevreden iemand ben ... Ik had ook graag geweten hoe zoiets opeens kan gebeuren dat een jarenlang goed werkend pictogram mij ineens naar een andere website of toepassing leidt ?

En tenslotte wil ik als afsluiter nog mijn telefoongesprek (???) van deze ochtend met Telenet schetsen via de gebruikelijke 015/66.66.66
Ik had nog maar mijn keuze gemaakt (technisch probleem) of ik kreeg de welbekende opnamestem aan de lijn, zeggende dat de gekende Telenet-problemen ervoor zorgen dat de wachttijd aan de telefoon bijzonder lang kan oplopen ... Er werde mij (en dit voor de eerste maal) geadviseerd om eens te proberen via de Franstalige klantenservice ... maar ook daar kreeg ik hetzelfde ingesproken antwoord ... wel in de taal van Molière . Ik wou hen nog bedanken, maar ik wist niet welke nummertoets van mijn telefoon ik diende in te drukken.

Alle gekheid op een stokje ... ik denk dan Telenet SERIEUS in de shit zit. Ik zou zelfs niet graag een Telenet-medewerker zijn.
Maar om te eindigen : wie kan mij helpen om een pictogram op mijn bureaublad naar mijn taakbalk te verhuizen ?
Alvast bedankt voor de hulp.

Prutser
Willen is Kunnen

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

28 jul 2023, 19:50

Prutser schreef:
28 jul 2023, 16:46
wie kan mij helpen om een pictogram op mijn bureaublad naar mijn taakbalk te verhuizen ?
Welke browser (Edge, Chrome, Firefox etc.) en welke Windows versie gebruikt u?
Maar wellicht kan onderstaande artikel u al op weg helpen:
https://allinfo.space/2020/02/21/hoe-ee ... enu-start/
(werkt ook in Windows 11, zojuist geprobeerd, benamingen verschillen soms een beetje...)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 jul 2023, 09:32

Wat betreft het pictogram dat niet meer werkt, dat komt zeer waarschijnlijk doordat Telenet zijn website heeft veranderd en de webmail nu op een ander adres is terecht gekomen. Dat kun je zien door het adres te noteren dat op je browser komt als je je oude pictogram gebruikt en dat vergelijkt met het adres dat je krijgt als je via Mijn Telenet naar je mail gaat.
Zoiets is niet ongebruikelijk, banken hebben dat in het verleden al meermaals gedaan.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

29 jul 2023, 13:52

Beste jviaene,

Bedankt voor je reactie.
Wat betreft het probleem van het 'oude' pictogram van mijn e-mailbox .... die dus verkeerd connectie geeft met het scherm 'Google Search Bar' ipv met mijn Telenet-webmail ... DAT IS OPGELOST.
Ik heb zelf een nieuwe snelkoppeling (pictogram) aangemaakt op basis van de url die is gekoppeld aan mijn mailbox.
En dat werkt correct. Ik schrik van mijn eigen IT-vaardigheden :lol:

Wat mij echter niet lukt (en dit is misschien nog het makkelijkste), is het nieuwe goedwerkende pictogram naar mijn taakbalk te slepen.
Iets dat wel lukt met het 'oude' pictogram.

Misschien heeft dat te maken met de onderliggende URL van beide pictograms ???? ... Ik weet het niet.
De URL van het pictogram dat mij naar de 'Search bar van Google' leidt (die ik voorlopig nog op mijn bureaublad heb laten staan) is : chrome_proxy(C:\ProgramFiles\Google\Chrome\Application)
Het pictogram dat ik op mijn bureaublad heb geïnstalleerd en wél connectie maakt met mijn 'Telenet webmail' draagt als o,derliggende URL : https://mail.telenet.be/mail?client=advanced#1

Veel tijd ga ik er niet meer aan besteden met proberen 'het goeie pictogram' in mijn taakbalk te slepen.
Eigenlijk moet ik het pictogram op mijn bureaublad maar aantikken i.p.v. in de taakbalk.

Maar mocht u toch te weten komen wat de preciese reden is waarom ik het éne pictogram wél en het andere niet in mijn taakbalk krijg .... Ik ben graag 'een luisterend oor'

Vriendelijke groeten,
Willen is Kunnen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

30 jul 2023, 12:24

Prutser,

met linker muisknop klikken en vasthouden in taakbalk schuiven.
Of met rechter muisknop klikken:
Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

30 jul 2023, 19:33

Zonder 'trucje' (zoals ik al eerder schreef....) gaat dat in ieder geval in Windows 11, niet op die manier Sony.
Website snelkoppeling toevoegen aan de taakbalk
Als u een snelkoppeling naar een website wilt toevoegen aan de taakbalk, dan kan dat in Windows 11 in principe niet. Er is echter een oplossing om een hyperlink alsnog toe te voegen aan de Windows 11 taakbalk.
https://www.pc-tips.info/tips/windows-t ... e_taakbalk

'Aan taakbalk vastmaken' verschijnt niet bij een 'normale' snelkoppeling.
Pas na het toepassen van het 'trucje' verschijnt dat.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 aug 2023, 19:59

rechtsklikken op die snelkoppeling , kiezen voor : méér opties weergeven
dan komt der in de lijst :

Afbeelding

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

01 aug 2023, 23:42

Neen dat gaat niet ..


Afbeelding


Afbeelding

Jurcaba heeft gelijk .

Bij mij staat die wel in mijn taalbalk , omdat het al een tijdje geleden is .
En het werkt in ieder geval ..nog !


Afbeelding
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

02 aug 2023, 12:24

à Prutser,

Ik ben ook telenet klant en ik heb in Edge snelkoppelingen gemaakt voor de meeste websites die ik gebruik , je kan er in totaal 16 maken hieronder 4 ervan waarvan Telenet Webmail.

Afbeelding
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

02 aug 2023, 12:43

@ JAGUAR

Ja snelkoppelingen juist
Aan tabblad vastmaken ?
Kan je dat ?
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

JAGUAR
Lid geworden op: 27 mei 2005, 18:41
Locatie: Aan 't Zeetje

02 aug 2023, 17:54

*Joy* schreef:
02 aug 2023, 12:43
@ JAGUAR

Ja snelkoppelingen juist
Aan tabblad vastmaken ?
Kan je dat ?
Ja zeker.
Je opent Edge je klikt op het + teken er opent een venstertje je voegt daarin de website en de naam dat je er aan geeft en klikt op toevoegen
LAPTOP:LENOVO IP.3/15,6"FHD/AMD Rijzen 7/Win.11/Ram16GB/SSD512GB
DESKTOP:HP Compaq 8100 Elite //Win.10Pro//4 GB DDR3 SDRAM/
IntelCore-Pent i5-650 Proc.3.2-GHz//160HDD, + 256SSD//DVD-ROM Drive.
TABLET :SamsungGalaxyTab.2//10.1"//Android4.2.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

02 aug 2023, 20:41

JAGUAR schreef:
02 aug 2023, 17:54
Ja zeker.
Je opent Edge je klikt op het + teken er opent een venstertje je voegt daarin de website en de naam dat je er aan geeft en klikt op toevoegen
Nu begrijp ik het JAGUAR..
Heb eens een testje gedaan en staat helemaal bovenaan ...
Eronder is het hoe het bij mij staat ..

Afbeelding

Toch bedankt hoor !
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

03 aug 2023, 20:55

Ja zeker.
Je opent Edge je klikt op het + teken er opent een venstertje je voegt daarin de website en de naam dat je er aan geeft en klikt op toevoegen
Vandaar uit kan je ook een website vastmaken aan taakbalk :)
image.png
image.png (19.62 KiB) 315 keer bekeken
image.png
image.png (37.53 KiB) 318 keer bekeken

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

04 aug 2023, 10:05

@ Jurcaba ....hartelijk dank hoor !
Inderdaad ..
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Jurcaba
Lid geworden op: 21 jun 2015, 14:22

04 aug 2023, 21:42

Zijn nog meer mogelijkheden :)
Website aan taakbalk toevoegen kan in Windows 11 met Microsoft Edge heel gemakkelijk.
Ga naar de pagina die je aan de taakbalk wil vastmaken.
Klik op de drie liggende puntjes (instellingen) rechtsboven in Edge.
Bijna onderaan op 'Meer hulprogramma's': er opent een menu: kies - Aan taakbalk vastmaken.
Website is nu vastgemaakt aan de taakbalk.

Kan ook zonder naar de gewenste pagina voor de taakbalk te gaan.
Kies uit het menu dat je ziet via 'Meer hulprogramma's': Wizard voor vastmaken aan taakbalk starten.