mails komen niet meer binnen en verzonden vanuit Outlook-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

04 jul 2023, 12:00

Beste, ik had al een hele tijd problemen bij het versturen van mijn mail. Soms ging alles dagenlang goed en dan ineens bleven er mails zitten in de uit-map en kreeg ik een foutmelding 0x800CCC78. Als ik dan mijn computer terug opstartte dan werden ze wel verzonden. Sinds gisteren kreeg ik opnieuw dezelfde foutmelding maar ze bleven in de uit-map zitten en ik kon ze niet versturen. Heb dan mijn accountgegevens nagekeken en alles klopt nog. Ik heb dan van alles geprobeerd. ik heb er mijn papieren van proximus bijgehaald en nogmaals alle gegevens voor inkomende en uitgaande mail ingegeven en daarna kwamen er ook geen mails meer binnen en kreeg ik de foutmelding: 0x800CCC1A en de melding: de server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleuteling en probeer opnieuw. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet. Ook krijg ik dikwijls de vermelding: 'Er is iets misgegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen. Probeer opnieuw'. Wat ik ook al kreeg is: 'Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande server (SMTP) met behulp van de opgegeven versleutelingsmethode. Controleer de versleutelingsmethode van de uitgaande server en probeer opnieuw !!!' Ik kan nu enkel mijn mails openen direct via de inkomende mails van proximus maar vroeger werden ze automatisch doorgestuurd naar outlook. Wat doe ik fout ! Ik zou het spijtig vinden als ik ze niet meer via outlook kan openen want daar staan al mijn contactadressen en de agenda die ik dagelijks gebruik enz. enz.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 jul 2023, 20:14

Ik vraag mij af of er iets aan de hand is. Ik heb vanavond nog iemand gezien die zeer gelijkende verschijnselen voorheeft. Dat verwijst m.i. naar een Proximus probleem: smtp.proximus.be of relay.proximus.be
Tot mijn grote frustratie heb ik niet kunnen vinden waar de serversettings voor Windows Mail kunnen nagezien (of evt. veranderd) worden. Verschillende engelstalige artikels gevonde met Google verwijze naar Advanced Settings, maar op de aangeduide plaatsen vind ik die niet. Dat is dan een Win probleem.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

04 jul 2023, 20:30

klik eens rechts op een account, kies eigensschappen gegevensbestand, klik geavanceerd, klik nu comprimeren. Sluitvensters dooe OK te kliiken.
Doe dit voor iedere account als je er meer hebt.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

05 jul 2023, 13:14

Het probleem is opgelost. Ik heb mijn account gewoon verwijderd en opnieuw ingesteld en toen ging alles terug zoals vroeger. Soms ligt de oplossing dichter dan je denkt.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

05 jul 2023, 14:25

Ik vermoed dat je met uw actie juist hetzelfde bereikt als met mijn voorstel.
Accout wissen en terug aanmaken zorget ervoor dat een nieuwe file gemaakt wordt voor het het opslaan van de mails.
Hetgeen ik voorstelde (comprimeren) maakt een nieuwe file voor de mails en plaats daarin de mails. comprimeren is niet echt comprimeren maar de mails worden zonder gaten in de file geplaatst. De gaten in die file ontstaan door het wissen van mails en deze gaten worden niet opgevuls met nieuwe mails zodat die file altijd groter en moeilijk beheersbaar word.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Mark60
Lid geworden op: 30 okt 2023, 16:54

30 okt 2023, 17:02

:D
Laatst gewijzigd door Mark60 op 02 nov 2023, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

31 okt 2023, 08:49

Open een nieuwe vraag, ga niet verder op een bestaande vraag die niks met jouw probleem te maken heeft.