Internetcache Thunderbird

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

NTJEN
Lid geworden op: 23 nov 2019, 14:29

10 jun 2021, 17:45

Ik gebruik sinds verschillende jaren intensief en met succes Thunderbird.
Ondertussen heb ik reeds een groot aantal e-mails in Thunderbird onder verschillende lokale mappen geklasseerd.
Regelmatig heb ik problemen met soms de vermelding "reageert niet".
"Opkuisen" met Ccleaner brengt gewoonlijk soelaas. Ik stel dan vast dat de internetcache zeer hoog was.
Hoe kan ik dit vermijden of ze automatisch leegmaken?
Vooraf bedankt voor jullie hulp.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 jun 2021, 20:30

Ik ben net als jij een langdurige en intensieve gebruiker van Thunderbird, maar dat probleem is mij onbekend. Maar ik gebruik dan ook geen Windows.
Als je het Engels machtig bent, dan zoek je eens op Google op de items 'Thunderbird cache'. Ik heb het gedaan en ik val direkt op een item waar op alle toonaarden wordt aanbevolen om CCleaner NIET op thunderbird los te laten.
Wat ik zou doen, is geregeld (als je het niet automatisch laat doen) de prullenbak van Thunderbird leegmaken en de mappen comprimeren.
Wat betreft CCleaner: ik vind het nog altijd een goed programma, maar ik heb al slechte ervaringen (bij andere Windows gebruikers) om het zomaar alles te laten "opkuisen". CCleaner heeft al meer dan een keer té véél opgekuist en dingen zoals MS-Office beschadigd.

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

12 jun 2021, 13:48

Ik gebruik al jaren CCleaner, waarvan een aantal jaren ook voor Thunderbird, en heb er nog nooit last door ondervonden. Voor mij is het een standaardprogramma. Mijn besturingssysteem is Windows 8.1.

NTJEN
Lid geworden op: 23 nov 2019, 14:29

15 jun 2021, 08:46

Bedankt voor de reacties.
Mijn probleem is hoofdzakelijk hoe de browsergegevens van Thunderbird automatisch wissen.
Via Ccleaner gaat het maar om automatisch te wissen moet je de betalende versie hebben.
Inderdaad er zijn believers en non believers voor Ccleaner.
Persoonlijk gebruik ik het reeds vele jaren, ook voor de PC van mijn partner zonder problemen.
Zijn er andere veiligere programma's dan Ccleaner?
Ik gebruik Windows 10.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

16 jun 2021, 10:56

NTJEN schreef:
15 jun 2021, 08:46
Bedankt voor de reacties.
Mijn probleem is hoofdzakelijk hoe de browsergegevens van Thunderbird automatisch wissen.
Via Ccleaner gaat het maar om automatisch te wissen moet je de betalende versie hebben.
Inderdaad er zijn believers en non believers voor Ccleaner.
Persoonlijk gebruik ik het reeds vele jaren, ook voor de PC van mijn partner zonder problemen.
Zijn er andere veiligere programma's dan Ccleaner?
Ik gebruik Windows 10.
Veiliger heb ik nog niet in de literatuur gevonden. En ik ben geen "non-believer", maar blindelings vertrouwen heb ik nergens in, ook niet in mezelf. ik zal bijv. CCleaner nooit het register zomaar laten opkuisen, maar de lijst van registry settings die voorgesteld wordt bekijken, en desnoods van elk opzoeken waar die voor staat als die mij niet bekend voorkomt. Wat ik niet kan verklaren, blijft in de registry staan.

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

16 jun 2021, 16:15

Telkens ik CCleaner zijn werk laat doen, laat ik ook het register opkuisen. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.